Hoe lang blijven "Nieuwe berichten" nieuw?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Het zal wel een reden hebben, maar als ik een onderwerp lees en dan naar een andere pagina ga, duurt het vaak 15 minuten vooraleer het rode icoontje terug grijs wordt. In een subcategorie kan ik adhv de tijd kijken of er effectief een nieuw bericht werd geplaatst, maar in de index gaat dat niet.

Waarom wordt dit zo gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er wordt alleen aangegeven welke in topics een nieuwe post is geplaatst sinds je laatste sessie reset. (en dat gebeurd inderdaad automatisch na 15 minuten inactiviteit.) Het per topic en per user bijhouden wat er al gelezen is en wat niet kost met meer dan 250000 users en misschien nog wel meer topics veel te veel recources.

Als je overigens in de index de laatste posttijd wil zien moet je even je voorkeuren aanpassen. (Vijfde optie aanvinken.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik wil die resources niet in twijfel trekken, maar commerciële forums (IP.Board, vBulletin, ...) bieden die mogelijkheid toch wel? "Markeer als gelezen" zou ik ook handig vinden...

Bedankt in ieder geval voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die hebben sets van elke keer hooguit enkele duizenden topics gecombineerd met enkele honderden leden. In totaal zullen ze misschien veel meer topics en leden hebben, maar het kan per forum gesplitst worden en dat scheelt enorm veel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alfredo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:58:
Ik wil die resources niet in twijfel trekken, maar commerciële forums (IP.Board, vBulletin, ...) bieden die mogelijkheid toch wel?
Als je een dergelijk board zou willen inzetten voor een userbase zo groot als GoT dan zijn dat ook de eerste features die je uit moet zetten om de boel enigszins draaiend te kunnen houden ;) (grote boards op basis van dergelijke commerciele fora-software zijn vaak behoorlijk 'customized').

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 25-06-2008 14:09 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Goed, daar kan ik inkomen (hoewel ik ook evengoed forums ken met +250 000 leden die dit wel hebben aanstaan).

On a side note (ik wil geen nieuw topic openen), waarom zie ik af en toe dat er een nieuw bericht op de index is, maar niet in de subcategorie zelf?
Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/8867/schopeenmodjeot5.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/1069/schopeenmodje2kn5.th.png

EDIT - Thumbs naar Imageshack (directe link, zonder popups) worden automatisch herschreven?

[ Voor 26% gewijzigd door Alfredo op 25-06-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In schop een modje kun je alleen je eigen gesloten topics zien. (En alle open topics.) Als er dus een topic wordt gesloten met een sluitmessage is er dus wel een nieuw bericht (vandaar dat rode bolletje op de index) maar het topic is niet meer zichtbaar voor jou.
Dit had natuurlijk ook afgevangen kunnen worden, maar dat is voor zover ik weet niet gedaan wegens performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Dat is inderdaad niet echt schitterend gedaan. Niet dat het veel uitmaakt uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfredo op 25-06-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmmm... En had je die al eens gemeld? En daarnaast, kun je wel effectief een antwoord plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Nope, ik heb het nu pas uitgeprobeerd. En het meest constructieve dat ik in zo'n topic weet te plaatsen is "Test", wat mij niet de bedoeling lijkt. Daarom heb ik het maar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

je kan topics in SM zien zolang ze open zijn, zodra ze gesloten worden zijn ze niet zichtbaar meer voor gewone gebruikers, alleen nog voor de mods. Verder, je kan alleen replyen in een topic waar je ook topicstarter bent.
Soms komt het voor dat er topics staan met meerdere gewone gebruikers als replyers, maar dat betekend gewoon dat een topic is gemoved uit een ander forum waar deze beperkingen niet gelden.
Dat het rode puntje oplicht in zo'n geval..ach.. Er zijn ergere dingen op de wereld (zoals continue afgeknalt worden in UT, waar rob_erwt goed over mee kan praten >:) )

Oftewel: not a bug.

Verder, het resetten van de nieuwe berichten kun je voorelkaar krijgen door de /reset actie aan te roepen, die staat ook bovenin in het menu

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.