webmail levert geen mail af bij Microsoft based e-mail

Pagina: 1
Acties:

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 20:40
Heb thuis een e-mail server draaien.
Dit gaat allemaal via een huis-tuin-keuken lijntje van telfort.

Hierop komen 2 mail domeinen uit waarvoor ik prima alle mail ontvang.

Als ik via outlook (imap) mail verstuur heb ik naar geen enkel adres problemen.
Nu komt het vage, als ik de webmail gebruik (kerio) dan kan ik niet naar @live.nl @hotmail.com @live.nl en @msn.com toe mailen.

Ik krijg dan de volgende mail te zien:
This is an informative message sent by *.com.

The server was not able to deliver your email message

Subject: test
Date: Wed, 25 Jun 2008 13:07:38 +0200

to the following addresses:

<*.*@hotmail.com> (mx3.hotmail.com: 550 DY-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generally do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to deliver unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server. http://www.spamhaus.org maintains lists of dynamic and residential IP addresses. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support)

Ik heb natuurlijk al gezocht en kwam op de volgende link:
http://postmaster.live.com/Troubleshooting.aspx

Dit verklaart echter niet waarom het wel werkt met outlook en niet via webmail.

Iemand dit eerder tegengekomen en hoe dit op te lossen?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22

Iemand dit eerder tegengekomen en hoe dit op te lossen?
Kijk eens naar de header informatie van webbased verzonden emailtjes & emailtjes verzonden via Outlook. Daar zal wel degelijk een verschil inzitten.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
DNS666 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:19:
Heb thuis een e-mail server draaien.
Dit gaat allemaal via een huis-tuin-keuken lijntje van telfort.
Ahum.
Als ik via outlook (imap) mail verstuur heb ik naar geen enkel adres problemen.
Met IMAP kan je AFAIK geen e-mail versturen. Je doet dat met SMTP.
Nu komt het vage, als ik de webmail gebruik (kerio) dan kan ik niet naar @live.nl @hotmail.com @live.nl en @msn.com toe mailen.
Gebruikt Kerio dezelfde uitgaande e-mailserver als Outlook? (je Kerio Mailserver)
Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generally do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to deliver unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server.
Terecht ook. 99% van de spam komt van dynamic IPs, omdat mensen trojans hebben die spammen. Niet alleen hotmail doet dit, maar bijna elke mailserver met een DNSBL doet dit.
Zoals ik al zei, wat is in Outlook de uitgaande e-mail server?
Je hoort zowel voor Kerio als Outlook smtp.telfort.nl te gebruiken als smarthost.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 20:40
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:26:
[...]

Ahum.

[...]

Met IMAP kan je AFAIK geen e-mail versturen. Je doet dat met SMTP.

[...]

Gebruikt Kerio dezelfde uitgaande e-mailserver als Outlook? (je Kerio Mailserver)

[...]

Terecht ook. 99% van de spam komt van dynamic IPs, omdat mensen trojans hebben die spammen. Niet alleen hotmail doet dit, maar bijna elke mailserver met een DNSBL doet dit.

[...]

Zoals ik al zei, wat is in Outlook de uitgaande e-mail server?
Je hoort zowel voor Kerio als Outlook smtp.telfort.nl te gebruiken als smarthost.
Ik zie dat je wat aan te merken hebt.
Maar ik zie het probleem niet van een mail server thuis mits goed geconfigureerd.
Het is heus geen open relay hoor.
En dat spam 99% van de keren van dynamic ip's komt, wil nog niet zeggen dat het dan maar voor niemand mogelijk zou moeten zijn.

Verder heb je mij trouwens wel goed op weg geholpen.
Het was zooooooo simpel inderdaad.
relay server stond inderdaad niet ingesteld en op outlook was dat inderdaad smtp.telfort.nl

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
DNS666 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:41:
Het is heus geen open relay hoor.
Dat is ook niet het probleem in deze. Dat kan het alsnog worden zonder dat je het merkt met rare malware die je tegenwoordig aantreft.
En dat spam 99% van de keren van dynamic ip's komt, wil nog niet zeggen dat het dan maar voor niemand mogelijk zou moeten zijn.
Dat is gewoon een logisch gevolg. Wel is het zo dat de beheerder de DNSBL kan kiezen en zo indirect bepaalt hoe strict hij daarin is.
relay server stond inderdaad niet ingesteld en op outlook was dat inderdaad smtp.telfort.nl
Dat was het eerste wat ik dacht, maar ik probeerde er gewoon voor te zorgen dat je de rest ook begreep. Vandaar dat ik mijn reactie zo opbouwde dat ik daarmee pas op het laatst kwam.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog