Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• UnLiMiTeD_T
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 15:53
Ik zit met een probleem,

heb vandaag mn Arctic-Cooling Accelero Xtreme 2900 binnen gekregen alleen deze vraagt om een 4pin aansluiting, mijn Asus P5W DH Deluxe heeft alleen 3pin aansluitingen.. Dus dan kan ik zelf gaan klussen om er een 3pin van te maken.. Maar kben toch benieuwd, zijn er ook kabels zoals bijv. 2x Molex > 4pin female? of iets in die richting.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 21:27
Volgens mij kun je gewoon die 4pins op een 3 pins aansluiten..

• UnLiMiTeD_T
Daar ging ik dus ook vanuit.. Maar helaas nee

Verwijderd

neem een uit ventilatortje sloop de 3 pin connector eraf en doe die op de accelero

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Jij zoekt iets als dit: pricewatch: Sharkoon 3-pin op 4-pin adapterkabel

Pardon, ik dacht je juist 3pin wilde, maar blijkbaar 4pin. Niet goed gelezen 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Bitage op 25-06-2008 13:30 ]

• UnLiMiTeD_T
@ bassguitar: Kan ik de fanspeed dan nog wel zelf regelen? Niet dat ie op 100% blijft staan of zo iets dergelijks

@bitage: Dat is een 3pin OP een 4 pin kabel, niet een 3 pin naar 4 pin kabel

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Dan moet je iets als dit hebben. Zet een molex om naar zowel een 4 pin als een 3 pin aansluiting voor je fan :)

Anders wil dit misschien ook wel werken (al staat er wel bij dat het voor een floppy ding is).

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Bitage schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:37:
Dan moet je iets als dit hebben. Zet een molex om naar zowel een 4 pin als een 3 pin aansluiting voor je fan :)

Anders wil dit misschien ook wel werken (al staat er wel bij dat het voor een floppy ding is).
Euhm, nee.

De bovenste is een Molex naar 3-pin fan aansluiting (de male plug gaat op je moederbord voor RPM sensing, de female plug aan je fan) en de onderste split naar male floppy-pluggen. Die gaan dus allebei heel hard NIET werken.

Ik neem aan dat je de 4-pin "Intel" fanconnector bedoelt, dezelfde plug als waarop je CPU-koeler bevestigd is op je P5W? Intel heeft namelijk een afwijkende fanconnector die compatibel is met de "standaard" fanconnectors, het nokje zit op dezelfde plaats en een 3-pin moet op een 4-pin passen, en omgekeerd.

Anders post eens een plaatje van de connector die aan je Accelero zit?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• UnLiMiTeD_T
Hehe het lag dus idd niet aan mij dat het niet klopte.. :)

Dit is het plaatje van de connector: Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/Pics/Arctic-Cooling_Accelero_Xtreme_2900/Image_26.jpg

Het nokje zit op een andere plaats.. Vandaar dat hij dus niet over die 3pin heen schuift..

En ik wil er wel een 3pin opzetten ipv een 4pin.. Maar dan mijn vraag kan ik de fanspeed dan nog zelf aanpassen, niet dat ie constant 100% draait

Vandaar datk het liefst een conventor/adapter zou willen hebben zodatk zelf een 4pin male kan creeren

[ Voor 30% gewijzigd door UnLiMiTeD_T op 25-06-2008 14:52 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Plaatje doet niet...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• UnLiMiTeD_T

Verwijderd

UnLiMiTeD_T schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:28:
@ bassguitar: Kan ik de fanspeed dan nog wel zelf regelen? Niet dat ie op 100% blijft staan of zo iets dergelijks

@bitage: Dat is een 3pin OP een 4 pin kabel, niet een 3 pin naar 4 pin kabel
Ja je kan de fanspeed nog wel regelen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

das een videokaart fan aansluiting ja.. :/
[edit:] als in, gewoon een compleet andere stekker aan solderen, want dit gaat hoe dan ook niet passen nee..

[ Voor 56% gewijzigd door AlexanderB op 27-06-2008 18:38 ]

Pagina: 1