Welke router is geschikt????

Pagina: 1
Acties:
  • 1.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds kort glasvezel internet 35mb en ik zou hierbij een router willen. Mag draadloos mag ook bedraad maakt niet uit.
Ik gebruik regelmatig p2p programma''s dus hij moet dat aan kunnen.
Mijn budget is onder de € 65,- ( €70,- als het echt niet anders kan). Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat heb je zelf zoal gevonden?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Volgens mij is elke router geschikt. Gewoon aan je modem hangen en starten maar

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:33
SmallNetBuilder - Router Charts

En in principe is 1 vraagteken genoeg in de topictitel.
mbsaerens schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:11:
Volgens mij is elke router geschikt. Gewoon aan je modem hangen en starten maar
Dat is dus absoluut niet het geval. De goedkopere routers missen vaak de kracht om hoge WAN throughput af te handelen. Dan noemen ze het 100Mbit routers maar dat geldt dan alleen voor de LAN kant. Sweex routertjes en dergelijke hebben het al zwaar bij 15Mbit/s ofzo. Dus een beetje kwaliteitsrouter is wel nodig bij dergelijke snelheden.

Zeker met het oog op de toekomst.

[ Voor 62% gewijzigd door The Realone op 25-06-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf aan de Linksys WRT54GL. Maar misschien weten jullie betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:31:
Ik dacht zelf aan de Linksys WRT54GL. Maar misschien weten jullie betere.
En waarom is je oog op deze gevallen?
Heb je de router vergeleken met andere types/merken/modellen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb er niet zo veel verstand van. Maar ik had ergens gelezen dat deze er wel goed voor was. Maar als ie slecht is dan neem ik wel een andere als je er een weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

The Realone schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:12:
[...]
Dat is dus absoluut niet het geval. De goedkopere routers missen vaak de kracht om hoge WAN throughput af te handelen. Dan noemen ze het 100Mbit routers maar dat geldt dan alleen voor de LAN kant. Sweex routertjes en dergelijke hebben het al zwaar bij 15Mbit/s ofzo. Dus een beetje kwaliteitsrouter is wel nodig bij dergelijke snelheden.

Zeker met het oog op de toekomst.
Maar dat stond niet in het eisenpakket van TS ;)
Soit, wist niet dat er zo'n grote verschillen bestonden tussen de LAN en de WAN kant...

[ Voor 7% gewijzigd door Big Womly op 25-06-2008 13:42 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bedraad of wireless je niet uitmaakt (wat dus zegt dat het waarschijnlijk geen laptop is) zou ik zeker bedraad pakken. Die fabrikanten verzinnen wel mooie snelheden van draadloos internet, wat je alleen haalt als je zowat tegen de router aanzit met je pc.

Beste is gewoon een gigabit router met kaartje kopen, maar 100mbit is opzich ook snel zat en die kosten haast niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:47:
Als bedraad of wireless je niet uitmaakt (wat dus zegt dat het waarschijnlijk geen laptop is) zou ik zeker bedraad pakken. Die fabrikanten verzinnen wel mooie snelheden van draadloos internet, wat je alleen haalt als je zowat tegen de router aanzit met je pc.

Beste is gewoon een gigabit router met kaartje kopen, maar 100mbit is opzich ook snel zat en die kosten haast niets meer.
Welke kan ik dan het best kopen volgens jou. Want ik weet het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Met het oog op alternatieve firmware versies zat ik ook te denken aan de Linksys WRT54GL.
Ik heb hier ook een WRT54GL staan met Tomato Firmware. En die doet zijn werk vanaf de aanschafdatum perfect...

Heb er 20mbit ADSL2 aanzitten. En het is nog nooit nodig geweest de router te resetten omdat hij vastliep of iets dergelijks...

Ik heb voor de Tomato firmware gekozen omdat ik deze lekker light en overzichtelijk vond. Dat in tegenstelling tot DD-WRT...

Voorheen had ik ook Bittorrent(P2P) problemen, maar met deze router heb ik nergens last van.
En die moet technisch gezien gewoon 100mbit aankunnen. 35mbit moet dus geen probleem zijn.

En die router valt met ongeveer 55 euro (inclusief verzending) erg mooi binnen jouw budget.

[ Voor 9% gewijzigd door Saeverix op 25-06-2008 13:59 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Saeverix schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:57:
Voorheen had ik ook Bittorrent(P2P) problemen, maar met deze router heb ik nergens last van.
En die moet technisch gezien gewoon 100mbit aankunnen. 35mbit moet dus geen probleem zijn.
Nogmaals, dit is dus de LAN > LAN snelheid in theorie, niet WAN > LAN!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Ik heb de D-Link DIR-635 met 300 Mbps Wifi (n). Met mijn n-kaartje in mijn laptop is mijn maximale internet snelheid geen probleem (4,8 mbit maar dus iets van 530 kb/s). Maar ook bestanden tussen pc's onderling gaan op 6-7 MB per seconde. Dus die lijkt me wel geschikt voor je.
Je hebt ook nog zijn duurdere broertje en die heeft gigabit-lan bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Saeverix schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:57:
... maar met deze router heb ik nergens last van.
En die moet technisch gezien gewoon 100mbit aankunnen.
Ahum. Je mist het hele punt dus.
Geeft dus voor de WRT54GL 53Mbit down en 51 up. :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:37:
Nee ik heb er niet zo veel verstand van. Maar ik had ergens gelezen dat deze er wel goed voor was. Maar als ie slecht is dan neem ik wel een andere als je er een weet.
Dat is geen slechte, maar 100mbit/sec zal die niet aankunnen. Dus mocht je een keer een upgrade van je verbinding doen dan moet je zeker een andere router aanschaffen.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 25-06-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:01:
[...]

Ahum. Je mist het hele punt dus.

[...]

Geeft dus voor de WRT54GL 53Mbit down en 51 up. :)
Waarom denk je dat ik er neerzet: Technisch gezien...
Op papier zijn alle dingen geweldig, maar in praktijk valt het mee.
Alleen met Technisch 100mbit wilde ik zeggen dat het voldoende is voor de 35mbit verbinding van TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:01:
Ik heb de D-Link DIR-635 met 300 Mbps Wifi (n). Met mijn n-kaartje in mijn laptop is mijn maximale internet snelheid geen probleem (4,8 mbit maar dus iets van 530 kb/s). Maar ook bestanden tussen pc's onderling gaan op 6-7 MB per seconde. Dus die lijkt me wel geschikt voor je.
Je hebt ook nog zijn duurdere broertje en die heeft gigabit-lan bedraad.
Deze is iets te duur met verzendingen en zo. Dus ik moet gewoon de Linksys WRT54GL gaan ofniet? (upgraden van me verbinding ga ik ook niet doen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Saeverix schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:05:
Waarom denk je dat ik er neerzet: Technisch gezien...
Op papier zijn alle dingen geweldig, maar in praktijk valt het mee.
Alleen met Technisch 100mbit wilde ik zeggen dat het voldoende is voor de 35mbit verbinding van TS
Als jouw definitie 'technisch' is 'wat de specs zijn', dan klopt je redenering voor geen kant. Dan is 100Mbit namelijk in weinig gevallen voldoende voor 35Mbit.
Verder denk ik dat je geen millibits bedoelt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:49:
[...]

Welke kan ik dan het best kopen volgens jou. Want ik weet het echt niet.
Ik heb nooit ADSL gehad, dus wat dat betreft weet ik het niet. Wel hebben wij de Linksys WRT54G jarenlang gebruikt zonder problemen. Die is wel draadloos, maar dermate goedkoop dat het misschien wel slim is om dat er dan toch bij te nemen.

Als ik er nu één zou moeten kopen zou ik kiezen voor Linksys, maar ben zeker geen kenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Heb je nou gelezen wat mensen voor advies gegeven hebben?
Heb je die router charts door gelezen?

Ja, die Linksys kan de snelheid aan. Maar mocht je glasvezellijn ooit een upgrade krijgen naar 100Mbit bijvoorbeeld dan gooi je met ie router al de helft van de snelheid weg. En een 100Mbit abbo op glasvezel is helemaal niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:10:
[...]

Als jouw definitie 'technisch' is 'wat de specs zijn', dan klopt je redenering voor geen kant. Dan is 100Mbit namelijk in weinig gevallen voldoende voor 35Mbit.
Verder denk ik dat je geen millibits bedoelt.
Typisch gevalletje Mr WiseGuy. Vooral de laatste zin, die doet het hem...
TS vraagt niet om technische verslagen en opmerkingen. Hij vraagt welke Router geschikt is voor zijn aansluiting. Daar geef ik antwoord op.
The Realone schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:14:

Ja, die Linksys kan de snelheid aan. Maar mocht je glasvezellijn ooit een upgrade krijgen naar 100Mbit bijvoorbeeld dan gooi je met ie router al de helft van de snelheid weg. En een 100Mbit abbo op glasvezel is helemaal niet ondenkbaar.
Dat zou misschien zo zijn, maar als zijn glasvezellijn ooit 100Mbit gaat worden is er geen router binnen het 70 euro budget die daar geschikt voor is.

Maar TS geeft al aan geen upgrade van zijn lijn meer te willen doen.
Dus ik blijf erbij dat de WRT-54GL een geschikte keuze is.

[ Voor 32% gewijzigd door Saeverix op 25-06-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Laat me raden... Je woont in Deventer?

Ik gebruik zelf een Time Capsule op een 35 mbit verbinding. Een Airport Express kan het ook erg goed aan en die kost 89 euro.

Ik heb slechte ervaringen gehoord met mensen met SiteCom spullen. Idem voor de goedkopere LinkSys kastjes. SMC heb ik echter nooit problemen over gehoord, maar dat is een minder bekend merk...

Ik heb echter hele goede verhalen gehoord over de LinkSys WRT54GL. Deze had ik zelf ook gekocht, als ik niet voor dat hele Time Machine verhaal van Apple was gegaan. Kost 60 euro bij de Paradigit. Prima in je budget en volgend mij een uitstekend ding, met als pluspunt dat de firmware open source is en er ook erg leuke hacks voor te krijgen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
The Realone schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:14:

Heb jij ooit ergens een 802.11g netwerk op volle snelheid (54Mbps) zien werken? Als je wireless geen draft N gebruikt gooi je van 35Mbps verbinding al een boel snelheid weg. Om die reden heb ik thuis op een 35Mbps verbinding een draft N only netwerk. Zo heb ik ook geen last van bijna alle buren omdat ik op 5Ghz zit ipv. 2,5Ghz. Het verschil tussen wired en wireless is zelfs dan nog in de praktijk merkbaar in de vorm van zo'n 200Kb per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The - DDD schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:17:
Laat me raden... Je woont in Deventer?

Ik gebruik zelf een Time Capsule op een 35 mbit verbinding. Een Airport Express kan het ook erg goed aan en die kost 89 euro.

Ik heb slechte ervaringen gehoord met mensen met SiteCom spullen. Idem voor de goedkopere LinkSys kastjes. SMC heb ik echter nooit problemen over gehoord, maar dat is een minder bekend merk...

Ik heb echter hele goede verhalen gehoord over de LinkSys WRT54GL. Deze had ik zelf ook gekocht, als ik niet voor dat hele Time Machine verhaal van Apple was gegaan. Kost 60 euro bij de Paradigit. Prima in je budget en volgend mij een uitstekend ding, met als pluspunt dat de firmware open source is en er ook erg leuke hacks voor te krijgen zijn. :P
Goed geraden ik woon in Deventer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke iedereen bedankt voor jullie reacties ik ga voor de linksys WRT54GL.

Dus haal ik bij het downloaden (bedraad) de 3,5mb.?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik raadt je dan aan om gelijk een alternatieve firmware erop te flashen aangezien de standaard firmware niet superstabiel is.

Tomato en DD-WRT zijn de populaire op dit moment. En ik heb voor Tomato gekozen omdat ik deze stukken lighter en overzichtelijker vond dan DD-WRT. Maar dat is een kwestie van proberen.

http://www.polarcloud.com/tomato
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
The - DDD schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:22:
[...]

Heb jij ooit ergens een 802.11g netwerk op volle snelheid (54Mbps) zien werken?
Nee, 40+ wel.

Daarbij, waar heb jij gelezen dat hij persé draadloos wil? In de TS geeft ie toch duidelijk aan dat dat niet uit maakt. Daarbij wil hij misschien wel op een bekabelde PC downloaden en met iets anders wireless gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:08:
[...]

Nee, 40+ wel.

Daarbij, waar heb jij gelezen dat hij persé draadloos wil? In de TS geeft ie toch duidelijk aan dat dat niet uit maakt. Daarbij wil hij misschien wel op een bekabelde PC downloaden en met iets anders wireless gebruiken.
Ja ik gebruik allebij pc's gewoon bedraad. Daar haal ik de 3,5 mb tog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:07:
[...]
Deze is iets te duur met verzendingen en zo. Dus ik moet gewoon de Linksys WRT54GL gaan ofniet? (upgraden van me verbinding ga ik ook niet doen)
Ok de 635 is 64 euro zonder verzending.
Maar ik zou toch echt voor een draft N gaan. En niet voor een g-type router voor dat tientje prijsverschil.
Zometeen heb jij of een huis genoot een laptop met een draf n kaartje en haal je niet je maximale snelheid. En ben je duurder uit, maar ja jouw geld en jouw leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:34:
[...]

Ok de 635 is 64 euro zonder verzending.
Maar ik zou toch echt voor een draft N gaan. En niet voor een g-type router voor dat tientje prijsverschil.
Zometeen heb jij of een huis genoot een laptop met een draf n kaartje en haal je niet je maximale snelheid. En ben je duurder uit, maar ja jouw geld en jouw leven :)
Bij http://www.digitique.nl/-c-158130_140_14067.html heb je hem voor € 50,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:32:
Oke iedereen bedankt voor jullie reacties ik ga voor de linksys WRT54GL.

Dus haal ik bij het downloaden (bedraad) de 3,5mb.?
Je zal 54Mbit/s down en 51Mbit/s up maximaal halen. Welke een respectievelijke 6.75MB/s en 6.375MB/s zijn.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:50:
[...]

Je zal 54Mbit/s down en 51Mbit/s up maximaal halen. Welke een respectievelijke 6.75MB/s en 6.375MB/s zijn.
Hoe zit dat dan met poortforwardenofzo. Hoe kan ik het snelste eruit halen.

1. Andere firmware
2. Poortforwaden.
3 ........................?
4..........................? enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:16:
[...]

Hoe zit dat dan met poortforwardenofzo. Hoe kan ik het snelste eruit halen.

1. Andere firmware
2. Poortforwaden.
3 ........................?
4..........................? enz enz
:P? Ik zie geen enkel verband met de door jou genoemde aspecten in volgorde en snelheid. :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
The Realone schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:08:
[...]

Nee, 40+ wel.

Ik reageerde ook meer op dat bericht omdat mijn quote een reactie was op het bericht ervoor welke dus wel over een draadloos 802.11b/g router ging.

40+ is trouwens wel heel erg snel... Dan moet je er wel bijna naast zitten zo ongeveer. :)

[ Voor 196% gewijzigd door The - DDD op 25-06-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The - DDD schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:12:
[...]

Ik reageerde ook meer op dat bericht omdat mijn quote een reactie was op het bericht ervoor welke dus wel over een draadloos 802.11b/g router ging.

40+ is trouwens wel heel erg snel... Dan moet je er wel bijna naast zitten zo ongeveer. :)
Er is ook nog zoiets als overhead he. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar even door gezoekt te hebben heb ik nog een router gevonden

Linksys WRT150N. Is deze beter als de linksys linksys WRT54GL.

Welke kan ik beter nemen. (glasvezel35mb, p2p gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Volgens mij die N. Die ondersteund toch de draft N specificatie?

Kijk ook hier even:
pricewatch: Linksys WRT150N

[ Voor 41% gewijzigd door The - DDD op 26-06-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Houdt er rekening mee dat de Tomato Firmware afvalt als je voor de WRT150N gaat. DD-WRT schijnt er wel op te werken.

Als je de Tomator Firmware op het oog had moet je de WRT150N laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:41:
Houdt er rekening mee dat de Tomato Firmware afvalt als je voor de WRT150N gaat. DD-WRT schijnt er wel op te werken.

Als je de Tomator Firmware op het oog had moet je de WRT150N laten varen.
Welke kan ik het beste nemen dan

Linksys wrt54gl met tomato

of

WRT150N met (dd-wrt)

of mischien een betere draadloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dat kan je prima in de pricewatch vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.