Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Geen 'approved packaging' gebruikt, maar gewoon een doosje van 30x20x20 of zo.
Doos wel helemaal met schuim (foam) opgevuld (dat harde spul, waar vroeger ook wel van die noppen matrasjes gemaakt van werden).
Geen enkel probleem, kreeg mijn nieuwe schijf keurig terug in een 'approved package' van Seagate, welke ik nu bewaar tot er weer een schijf terug moet.
Kosten van verzending, tja, ik was 6 euro kwijt dacht ik voor aangetekend (met 3S nummer), en wat is 6 euro nu om een 250 gb schijf erbij te krijgen? (mijn geval ging het om 500 GB)
If you choose to criticise you choose your enemies
Toen ik een paketje terug kreeg had ik nooit verwacht dat er een HDD in zou zitten, ja of er moesten er 10 in zitten.
Maar hij zat er wel degelijk in, speciaal 'schuim' helemaal rondom de HDD, tja kennelijk willen ze dat graag, om zich enigszins in te kunnen dekken?
Verder wat emmeau hierboven mij zegt, de doos bewaard voor evt. in de toekomst.
[ Voor 10% gewijzigd door Onno_Devine op 25-06-2008 12:47 ]
Heeft Seagate trouwens geen Advanced RMA zoals WD? Dus eerst een nieuwe opgestuurd krijgen en dan de defecte binnen 1 maand terugsturen? Dat was bij mij meestal de oplossing van het packaging probleem.
[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 25-06-2008 13:11 ]
Verwijderd
Ik had ooit eens een schijf in een antistatische bag gewikkeld en daar die sticker opgeplakt die je zelf mag uitprinten. Kreeg gewoon een schijf retour hoor
Maar dat ligt er maar een beetje aan wat er aan de hand is met je schijf. Pak gewoon een doos, vul deze met spul wat klappen kan opvangen en stuur 'm retour
Zeker. De 5-jaar garantie-term is super te noemen. Meestal na ontvangst HDD bij Seagate heb je met een paar werkdagen al een nieuwe schijf retour.Terw_Dan schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:12:
Seagate heeft verder een uitstekende RMA service.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 13:13 ]
6 euro prima (8 euro met verzekering). Maar 18-20 euro vind ik een beetje overdrevenKosten van verzending, tja, ik was 6 euro kwijt dacht ik voor aangetekend (met 3S nummer), en wat is 6 euro nu om een 250 gb schijf erbij te krijgen? (mijn geval ging het om 500 GB)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
NiceTerw_Dan schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:12:
Als je het goed verpakt is het geen probleem. Seagate is doorgaans vrij snel met dit soort dingen en soms kan er nog wel eens een grotere disk voor in de plaats terugkomen. Van de 4 320GBers die ik heb moeten RMAen (brakke voedingen)kwamen er 2 750GBers, een 500 GB en 400GB voor in de plaats
tja, in dat geval is het nadelig. Maar goed, bij mij waren het singledisk, dus dan is extra ruimte alleen maar handig.oisyn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:16:
[...]
Nice. Maar hij was onderdeel van een RAID array dus ik heb aangegeven een disk met dezelfde specs terug te willen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2008 16:57 ]
Verwijderd
Tja, niet gehinderd door enige kennis zeggen ze dan wel eens.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:14:
Vorig jaar een kapotte Maxtor retour gestuurd (naar Seagate Amsterdam dus). Had kortsluiting oid in mijn externe behuizing (die was ook kapot). Gewoon in zo een zakje gedaan en wat kranten er om heen. Had binnen paar dagen een nieuwe.
Even mijn onvrede uiten over Seagate Certified HDDs. Zakelijk hebben we een tijd geleden een hele batch nieuwe Seagates besteld, stuk of 15, varierend van 750 GB tot 1 TB. Daarbij hebben we na een jaar een uitval van 3 stuks.
Maargoed, die dus opgestuurd. En wat krijg je dan terug? Inderdaad, een gerepareerde disk, die het beter zou moeten doen dan een originele. Maargoed, nu hebben we die schijven in een devbak gehangen in raid1 (raid1 omdat we toch schijven over hebben en geen gerepareerde meuk in productie willen hangen)... Maargoed, ze zijn werkelijk allemaal met write-errors uitgevallen, één voor één. Schijf vervangen en ook die nieuwe ging stuk.
SeaTools vindt ook errors in alle schijven (op een pc hier op kantoor getest), dus het is niet zo dat de controller van die server stuk is (tenzij die de schijven elektrocuteert ofzo). Laatste schijf is nog niet getest want die hangt er nog. Intussen zijn we met uren+brandstof (2x heen en terug) duurder uit dan wanneer we gewoon nieuwe schijven hadden besteld.
De ene schijf geeft een "electrical test element failed" bij de smarttest, de andere schijf kan niet eens uitgelezen omdat "firmware corrupt"
Vanaf nu weer Western Digital dus. Die sturen tenminste nieuwe schijven terug en lijken tot nu toe een iets lagere uitvalrate te hebben (als ik die repaired meuk niet meetel tenminste)...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2010 10:05 ]
Wat ontzettend lastig.
RMA procedure doorlopen met alle codes en nummers en RMA nummer gekregen en alles uitgeprint.
Nu zie ik opeens doodleuk op de site staan dat ...
Replacement products are factory-repaired units. ???????????!!!
Replacements carry the greater of : original warranty balance or 90 days ???????
Dat wil ik zeker niet, dus ik heb helemaal niks aan de "garantie" in feite.
Ik wil een nieuwe disk met weer 5 jaar garantie daarop.
Ook geeft de site aan dat de garantie tot 2013 loopt.
Dus 3 jaar garantie, ik dacht dat er 5 jaar garantie op zat op Seagate disks?????
Het doet er in dit geval niet toe, maar dat was wel de reden om voor Seagate te kiezen.
Ik lees hier dat je inderdaad een kapotte schijf gaat terugkrijgen, nu vraag ik me af of ik niet beter de mijne kan houden tot ie helemaal kapot vliegt en dan een nieuwe kopen ipv al die moeite te doen? Ik moet blijkbaar ook zelf het opsturen betalen.
En is het nou 3 of 5 jaar garantie?
Nee, je krijgt een product waarvoor je 5 jaar garantie hebt. Jammer voor jou of een geluk voor jou dat je schijf binnen 5 jaar stuk gaat, maar het gaat erom dat je 5 jaar lang een werkend product krijgt. Anders weet ik het wel. Elk 5e jaar even de schijf "stuk" maken om vervolgens levenslang van hardeschijven voorzien zijn.jayjey schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:32:
Wat betreft replacements zijn inderdaad over hat algemeen refurbished/gerepareerde hardeschijfen, waarom denk jij dat jij het recht hebt op weer een nieuwe hardeschijf met weer 3 of 5 jaar garantie? Je hebt recht op een vervangende hardeschijf met dezelfde sepcificaties meer niet. Daarbij loopt de garantie gewoon door tot tenminste 90 dagen.
Verder is dit meer iets voor het shopping forum, daarom even een een kleien verhuizing.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Waarom een nieuwe krijgen? Lijkt me redelijk, ik moet nogal wat moeite doen om alles weer te installen!
Een HD is (deels) iets mechanisch, dus een slijtage product. Alleen de mate van slijtage kun je niet goed meten.
Het is hopelijk opgelost trouwens.
Ondertussen Alternate gebeld.
Je kunt de schijf daar afgeven omdat ie binnen 1 jaar is gekocht, zij testen hem meteen en RMA-en hem dan voor mij. Ik koop meteen een nieuwe niet-Seagate disk daar.
Seagate crediteert een bedrag naar Alternate als ie defect is en Alternate doet weer een terugstorting naar mij dus ik kan direct bij Alternate een andere HD meenemen.
[ Voor 32% gewijzigd door jayjey op 08-06-2011 13:05 ]
Overigens bewandel jij wel de weg, zoals het zou moeten, omdat de leverancier ten alle tijden verantwoordelijk is voor de garantie afhandeling.
[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 08-06-2011 13:02 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Waarom zou je niets hebben aan die garantie? Je koopt een product met een garantie van 5 jaar (of tegenwoordig weer 3 jaar), dus Seagate zal gedurende die periode zorgen dat je een schijf hebt die goed werkt.jayjey schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:32:
Helaas, Seatools geeft defect aan op mijn HD van vorig jaar.
Wat ontzettend lastig.
RMA procedure doorlopen met alle codes en nummers en RMA nummer gekregen en alles uitgeprint.
Nu zie ik opeens doodleuk op de site staan dat ...
Replacement products are factory-repaired units. ???????????!!!
Replacements carry the greater of : original warranty balance or 90 days ???????
Ze geven er zelfs nog 90 dagen voor als de garantie korter is als je originele garantie. Dus ik zie niet in waarom je niets zou hebben aan de garantie.
Dat zullen ze zelfs moeten tot aan die 3 jaar dat jij garantie hebt. De argumentatie die ze gebruiken gaat dus niet helemaal op.Ondertussen Alternate gebeld.
Je kunt de schijf daar afgeven omdat ie binnen 1 jaar is gekocht, zij testen hem meteen en RMA-en hem dan voor mij. Ik koop meteen een nieuwe niet-Seagate disk daar.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
WD stuurt ook refurbs op. En dat je Seagates doodgaan kan ook gewoon de pech zijn dat je een brakke serie hebt hoor, daar heb ik er ook heel wat van gehad.Sorcerer8472 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:51:
Ik heb hier 3 van die factory-repaired dingen liggen, maar die gingen alledrie binnen een paar maanden weer stuk. Voor mij is dat reden om naar WD over te stappen. Zij sturen wel nieuwe HDD's op bij RMA.
Ben over zowel Seagate als WD tevreden over de garantie.
WD iets meer, want daar heb ik een keer een Advanced RMA oid gedaan en dat vond ik een super manier van RMA afhandelen. Dat hield zo ongeveer in dat je je disk RMA aanmeldt, een creditcard aanmeldt en met die creditkaart sta je garant terwijl zij je een (nieuwe) schijf toesturen als vervanging. Zodra je die nieuwe disk dan binnen hebt, mag je je oude opsturen. En zodra ze die dan hebben is het prima.
Krijgen ze die niet binnen zoveel weken, dan reken ze je de waarde van de disk aan op je creditcard.
Verder een keer met WD gebeld, prima geholpen.
Misschien biedt Seagate deze mogelijkheid ook, dat weet ik niet.
Ik heb het afgelopen jaar een lucky streak gehad, geen enkele defecte disk. Niet in mijn bakken, niet in mijn server, niet in de bakken van familie, niet van mijn paar klanten. Prima de bima.
Dit jaar wordt de kans dus weer groter.
[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 17-06-2011 20:27 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Iemand enig idee hoelang een gemiddelde RMA afhandeling duurt?