netwerk vanaf Tiger naar Leopard

Pagina: 1
Acties:

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Voor werk moet ik een aantal grote bestanden overzetten van mn macbook pro met Leopard naar mn imac tiger 10.4.11. HEt gaat om bestanden van 15gb+.
Op een of andere manier krijg ik deze bestanden niet op een externe HD. Ik krijg nl. de volgende foutmelding: "er heeft zich een overwachte fout voorgedaan (foutcode 0)"
Deze melding krijg ik bij meerdere externe harde schijven.

Via netwerk of firewire krijg ik geen verbinding vanaf mijn Imac tiger en mn leopard machine, anders kon ik vanaf mn Imac werken met de bestanden op mn Mbp. (van Mbp Leopard kom ik wel op mn Imac Tiger)

iemand een idee hoe ik deze bestanden kan overzetten of hoe ik vanaf mn Imac met tiger met de bestanden kan werken op mn Mbp met leopard?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ahrik schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:52:
Voor werk moet ik een aantal grote bestanden overzetten van mn macbook pro met Leopard naar mn imac tiger 10.4.11. HEt gaat om bestanden van 15gb+.
Op een of andere manier krijg ik deze bestanden niet op een externe HD. Ik krijg nl. de volgende foutmelding: "er heeft zich een overwachte fout voorgedaan (foutcode 0)"
Deze melding krijg ik bij meerdere externe harde schijven.

Via netwerk of firewire krijg ik geen verbinding vanaf mijn Imac tiger en mn leopard machine, anders kon ik vanaf mn Imac werken met de bestanden op mn Mbp. (van Mbp Leopard kom ik wel op mn Imac Tiger)

iemand een idee hoe ik deze bestanden kan overzetten of hoe ik vanaf mn Imac met tiger met de bestanden kan werken op mn Mbp met leopard?
welk filesystem staat er op die Externe HDD ? FAT32 ? dan is dat je probleem ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
was idd FAT32, heb nu een Mac Osx uitgebreid (journaled) geformateerde schijf er aanhangen en hij is druk aan het kopieren :D

Alleen waarom kan ik vanaf mn Tiger Imac niet op mn Leopard Mbp komen via netwerk. Is dit niet mogelijk met oude versies Osx?

Verwijderd

ahrik schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:06:
...

Alleen waarom kan ik vanaf mn Tiger Imac niet op mn Leopard Mbp komen via netwerk. Is dit niet mogelijk met oude versies Osx?
Appeltje-K in finder. En dan afp://ip-adres-van-mbp zou moeten werken (username/pw). Maar controleer even op die MBP de firewall instellingen en de share instellingen.