Toon posts:

Twijfel tussen laptops...

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn desktop weg gaan doen en er een laptop voor in de plek nemen.
Ik heb nu Pentium 4 2.8ghz, 2.0gb ram, 6800xt video, 80gb harddisk.
Omdat ik merk dat vista kantje boord draait wil ik wel een stuk sneller materiaal.
Qua processor wil ik zowiezo gaan naar de core 2 duo omdat ik hier erg goede verhalen over heb gehoord en het liefste 3gb ram. Zo kwam ik uit bij de volgende laptops:

HP dv6825
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=89480518

Toshiba P300-13q
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=82740904

Toshiba P300-123
https://www.dynabyte.nl/a...hp?tc=kieskeurig&xi=24285

Ik vind de toshiba zelf het mooiste, er zitten ook vrij goede speakers in voor een laptop.
Maar ik twijfel nog tussen de 13q en de 123.. het enige verschil is dat in de laatste een ATI videokaart zit maar is dit nou echt nodig?
Dan ga ik weer kijken naar de HP, daar zit een goede Nvidia videokaart in voor hetzelfde geld als de 13q zonder videokaart... moeilijk dus!!
Ik ga er vooral mee internetten, msnen en soms programmas als photoshop oid.
Hebben jullie ervaring met 1 van de modellen of kunnen jullie adviseren wat beter zou zijn?
Alvast bedankt!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 11:46 ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 12:58
[flauw]
Poeh.. Ik twijfel ook echt, maar dan met welke pen ik zou moeten schrijven.
Heb een BIC druk pen en een Parker silver special edition..

Iemand ervaring met deze?
[/flauw]

Anyway, wat ik hiermee wil zeggen is dat je zelf de keuze moet maken.. Je zult hem zelf moeten kopen en er zelf mee moeten werken.. Persoonlijk dus

[ Voor 33% gewijzigd door the-edge op 25-06-2008 11:47 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die duurste heeft een losse Radeon 3840 oid. De overige zijn eigenlijk een beetje overbruggingsgraphics. Ze werken dus allemaal wel, ook met Vista. Maar zodra je spelletjes gaat spelen oid komt het verschil in GPU's wel tot uiting en is iedere losse GPU al beter dan geintegreerde oplossingen (van dezelfde generatie).

Die Dyanbyte-Toshiba heeft dus een snellere CPU (Penryn T8100), GPU en meer HD-ruimte. Ik zou het wel weten, alleen zou ik verder zoeken naar een andere (goedkopere) winkel die deze Toshiba ook wel heeft.

Wel alle drie best zware bakken trouwens. Heb je al bij Asus gekeken voor oplossingen? Zijn meestal zeer goed verkrijgbaar en daarom ook vaak redelijk geprijst?

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 25-06-2008 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die processor had ik over het hoofd gezien is idd een verschil van 1.83 naar 2.1ghz! ook het cache en busspeed zijn sneller. En dan die videokaart nog...
Ik vraag me echter af of ik het allemaal nodig heb. Gamen doe ik er niet mee iig, daar heb ik de PS3 voor...

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:05
Ik zou de toshiba van pc megastore nemen, die is het goedkoopst, en het mooist.
Misschien heeft acer je nog wat te bieden: http://www.4allclients.nl/?action=4&id=1449116#2

Ik zou in ieder geval een laptop rond de 600 euro zoeken, als je er toch alleen maar mee gaat internetten en msn'en.

[ Voor 25% gewijzigd door Yousif op 25-06-2008 12:00 ]

Verwijderd

Niet technisch, maar misschien een overweging van praktische aard: die Toshiba's zijn nogal besmettelijk met hun 100% hoogglans zwart plastic. Zelf zou ik die daarom nooit kopen. Dat hoogglans zwart ziet er wel leuk 'bling bling' uit in de advertenties, maar in de praktijk worden ze al goor door er alleen maar naar te kijken. Bij demomodellen in de winkel kun je dat al goed zien, die zien er na kort gebruik vaak al afgrijselijk uit.

Hoe belangrijk dat is, hangt natuurlijk af van hoe erge neat-freak je bent, dus dat is aan jou. Als ik het me goed herinner zijn bij deze series zelfs de toetsen in hoogglans plastic. Daar zou ik dus echt VER bij uit de buurt blijven.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Asus F3-Ka, zoals ik eentje heb is ongeveer dezelfde prijsklasse en was onofficieel de beste basislaptop van juli in de BBG.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:52
NeoMe schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:22:
Asus F3-Ka, zoals ik eentje heb is ongeveer dezelfde prijsklasse en was onofficieel de beste basislaptop van juli in de BBG.
Die is helaas 100 euro duurde geworden en geen BBG meer. De BBG komt ergens in juli. Maar:

Beste raymoendo,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.