[Leopard] Jpeg als folder preview

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo,

Ik heb gezocht, maar kon niet precies vinden wat ik wil weten. Ik vraag me af hoe het instellen van een preview image voor een folder in Leopard precies werkt.

Het is naar mijn idee namelijk niet erg consequent. Vaak wil ik een bepaalde afbeelding gebruiken als preview, deze sleep ik dan in het info-scherm van de folder, en vervolgens verandert de Preview-afbeelding in een standaard GIF of JPEG icon, zoals hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/doqmh3.png

Soms werkt het echter wel naar behoren. Ik ben er niet achter wat precies het criterium is? Heeft het met filesize of bestandsnaam te maken? Geen idee.. Weet iemand hoe dit zit?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

In het scherm dat je met [appel]-[i] oproept kun je linksboven een afbeelding plakken.

Zoef

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 17:39
Je kan met Pic2Icon afbeeldingen een preview meegeven als ze die niet hebben. Daarna zal je methode warschijnlijk wel weer werken. Maar anders open je van de folder en van de gewenste afbeelding beide het infoveld oproepen (Appeltje-I) en dan copy-paste van het icoontje linksboven.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 23:55
Zpottr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:49:
In het scherm dat je met [appel]-[i] oproept kun je linksboven een afbeelding plakken.
Dat is ook wat de TS gedaan heeft. Alleen werkt het soms wel soms niet...

Ik gebruik het zelf vrijwel niet, dus weet niet of er criteria aanvast zit. Succes ermee

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• da_rippah
Bedankt voor de replies, maar die manier werkt dus niet altijd. Soms komt er in plaats van de afbeelding zelf, de standaard JPEG of GIF afbeelding van OS X te staan.

(voor de geïnteresseerden)

Echter ben ik er zelf al achter gekomen hoe je een JPEG of GIF wél als icon kan gebruiken:

- Open de afbeelding in Preview
- Selecteer het gedeelte dat als icon moet dienen (of Apple-A voor alles)
- Kopieer de selectie (Apple-C)
- Paste de selectie in het infoscherm van de folder, linksbovenaan. (Apple-V)

Het ging er dus om dat de afbeelding eerst in Preview geopend moet worden. Vreemd!

Maar, probleem opgelost, deze kan op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door da_rippah op 25-06-2008 14:05 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 17:39
Op de een of andere manier maakt OS X niet van iedere afbeelding een preview... Heeft me ook verbaasd.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Savantas schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:18:
Op de een of andere manier maakt OS X niet van iedere afbeelding een preview... Heeft me ook verbaasd.
Dat is een optie. Doe maar eens in de Finder command-J en kies dan de onderste checkbox, "Show icon preview".

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Saeverix schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Dat is ook wat de TS gedaan heeft. Alleen werkt het soms wel soms niet...

Ik gebruik het zelf vrijwel niet, dus weet niet of er criteria aanvast zit. Succes ermee
Hmm, nee, al was ik wellicht niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde inderdaad het plakken van een image, een verzameling pixels op het clipboard. TS sleepte er een hele file naartoe, en heeft nu zelf idd uitgevist dat dat niet altijd werkt ;)

Zoef

• da_rippah
Wilko schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:20:
[...]

Dat is een optie. Doe maar eens in de Finder command-J en kies dan de onderste checkbox, "Show icon preview".
Het probleem was dus dat als je die optie ingeschakeld, je alsnog soms zo'n 'preview' krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/doqmh3.png

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dan heb je het 'icoon' van een gifje gesleept en niet het gifje zelf denk ik...
Pagina: 1