Toon posts:

Storing Linksys WAG54gx2 op telefoon(lijn)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Annex A Linksys WAG54gx2 modem/wireless router stoort op m'n telefoon. Als ik bel hoor ik "geknettter" erg irritant. Met m'n vorige telefoons (Profoon en Panasonic) had ik daar geen last van. Met de telefoon (cresta CTX 870) die ik nu heb, 2 maanden geleden goedkoop gekocht , heb ik er dus wel last van icm die linksys.

Kan ik hier zelf iets aan doen bijv. mbv ringkernen. Of gewoon een goede telefoon kopen?

Hoe weet ik nu dat het het modem/wlanrouter is die stoort. Simpel. Ik heb hem uitgezet en dan heb ik geen storing ;)

KPN ga ik niet bellen want dit is op eigen kosten.

Verwijderd

is het een dect telefoon? hoewel ik me het niet kan voorstellen zou die kunnen storen. Wireless zit op de 2,4Ghz band en dect op 1,9Ghz voor zover ik weet. Je zou kunnen proberen je wireless op een ander kanaal te zetten wellicht heb je er dan minder last van.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:02:
Mijn Annex A Linksys WAG54gx2 modem/wireless router stoort op m'n telefoon. Als ik bel hoor ik "geknettter" erg irritant. Met m'n vorige telefoons (Profoon en Panasonic) had ik daar geen last van. Met de telefoon (cresta CTX 870) die ik nu heb, 2 maanden geleden goedkoop gekocht , heb ik er dus wel last van icm die linksys.
Weet je zeker dat je splitter configuratie nog wel goed is? Klinkt als een gevalletje standaard waarbij dat niet goed is.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:45:
[...]

Weet je zeker dat je splitter configuratie nog wel goed is? Klinkt als een gevalletje standaard waarbij dat niet goed is.
Welk "gevallletje standaard"?
Met de splitter is nix aan de hand. Ik kan plaatjes kijken:)
Zoals gezegd. Met twee andere merken DECT had ik geen last. Dan mag de conclusie nogal duidelijk ziijn

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:46
Waarbij de telefoonlijn voor de splitter ergens wordt afgetakt (zonder dat dat direct zichtbaar is) naar een andere aansluiting. In oude huizen wordt dat nog wel eens in de kruipruimte al gedaan.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:47:
Met de splitter is nix aan de hand. Ik kan plaatjes kijken:)
Plaatjes kijken? Je bedoelt de instructie lezen?
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:47:
Zoals gezegd. Met twee andere merken DECT had ik geen last. Dan mag de conclusie nogal duidelijk ziijn
Daarom vraag ik je toch of de splitter configuratie nog in orde is?
Heb je die andere telefoontoestellen nog bij de hand? Sluit die dan eens aan op dezelfde aansluiting.
Ook al een microfilter geprobeerd? Normaal zit deze in je splitter hoor, maar soms met een verkeerde vertakking heb je zo'n ding nodig.

Misschien kan je ook eens verduidelijken wat het geknetter is en hoe het klinkt. Is het vergelijkbaar met je splitter verkeerd aansluiten?

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 25-06-2008 17:54 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:53:
[...]

Waarbij de telefoonlijn voor de splitter ergens wordt afgetakt (zonder dat dat direct zichtbaar is) naar een andere aansluiting. In oude huizen wordt dat nog wel eens in de kruipruimte al gedaan.
Is bij mij niet het geval. Wel een oud huis:)
Plaatjes kijken? Je bedoelt de instructie lezen?
Handleiding lezen was in dit geval niet nodig
Daarom vraag ik je toch of de splitter configuratie nog in orde is?
Heb je die andere telefoontoestellen nog bij de hand? Sluit die dan eens aan op dezelfde aansluiting.
Ook al een microfilter geprobeerd? Normaal zit deze in je splitter hoor, maar soms met een verkeerde vertakking heb je zo'n ding nodig.
Nee. die heb ik weggegeven.Ik heb nog een andere telefooon en daar heb ik err ook last bij.
Vanaf de muur ga ik naar de splitter. De rest mag duidelijk zijn
Misschien kan je ook eens verduidelijken wat het geknetter is en hoe het klinkt. Is het vergelijkbaar met je splitter verkeerd aansluiten?
Het is meer een ruis op het ritme van het (internet) signaal uit de router/modem. Ik zal alles nog eens nalopen, en mogelijk wat filters uitproberen.
Pagina: 1