hoe bridge ik een 7204BRA ADSL router?

Pagina: 1
Acties:

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik wil mijn SMC 7204BRA router met ingebouwde ADSL modem (PPoe via Belgacom Skynet) als bridge gebruiken (dus enkel als modem en niet als router). Nu ben ik daar echter na lang zoeken nog steeds niet in geslaagd.

Ik vind op één googlesearch nog informatie over het bridgen van deze router. Dit gebeurt volgens de uitleg via een tool autosetup.exe. Maar dit programmaatje geeft al meteen een fout en sluit dan weer af (zowel op xp als vista). :( Op de site van SMC of de manual van de router wordt enkel de terminologie uitgelegd maar niet hoe je het in de praktijk moet aanpakken.

http://service.solcon.net/Download-document/50-SMC-7204BRA-versie-092

De volgende zaken heb ik al geprobeerd:
• DHCP relay op Wan en eth interface ingesteld en NAT aan de eth uitgeschakeld. In de hoop dat mijn pc een DHCP ip van de ISP zou krijgen }:O Waarschijnlijk lukt dit niet wegens nood aan een extra routeringslijn in de routingtabel?
• In de quick configuration de bridging op enabled te plaatsen (dit werkt niet, springt telkens terug op disabled)

Heeft er iemand toevallig hetzelfde toestel en kan die mij (in grote lijnen) vertellen wat ik precies allemaal moet instellen?

thx :)

Update: Ondertussen heb ik het ook maar eens gemaild naar SMC support. Benieuwd of ze er op zullen antwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tybo op 25-06-2008 16:52 ]

SvennieG

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Nvm people

SMC support (nooit verwacht dat die zouden antwoorden op een vraag van een toestel buiten garantie dat 4-5 jaar geleden werd aangekocht) heeft geantwoord op mijn e-mail. Als er personen zijn die toch graag de oplossing hadden geweten, de router als modem gebruiken doe je op de volgende manier:

1. eoa-0 interface creëeren in het bridging>RFC 1483 interface menu
2. de eoa-0 interface toevoegen aan het briding menu in het Bridge configuration menu
3. Bij system bridging mode enkel bridging aanzetten. WAN to WAN briding moet disabled staan
4. De juiste VPI/VCI configureren in het WAN menu volgens je ISP
5. bestaande PPP verbinding wissen als er één instond
6. De PPP sessie starten vanaf je computer (met de juiste instellingen.). De computer krijgt dan het publieke internetadres.

SvennieG