Kan Red Hat 7.2 niet installeren op Dell PowerEdge R200

Pagina: 1
Acties:

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45
Hallo,

Ik heb een vrij nieuwe Dell server - PowerEdge R200 en ik probeer daar een vrij oude distributie van Linux Red Hat (7.2) op te installeren. Dit wil ik omdat deze kernel vereist is voor de software die ik op deze machine wil draaien.

Het probleem wat ik tegenkom is dat ik op geen enkele manier verder kan komen in de installatie. Bij het Keuze scherm van de RH 7.2 installatie kan ik kiezen voor graphical installation, expert, driver disk, no probe, etc. Welke ik ook probeer direct daarna krijg ik de volgende error in beeld:

ide0: unexpected interrupt, status = 0x7f, count=<nummer>
.
.
etc

Ik zelf denk dat het te maken heeft met de SAS6 raid controller van dell, maar hoe dan ook ik kom niet verder dan het eerste keuze scherm dus er is geen mogelijkheid op te starten met extra drivers...

heeft iemand wijze raad?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gebruik nieuwste versie van red-hat en downgrade daarna de kernel ?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
van 2.6 naar 2.4? yeah right...

betere insteek is om een moderne applicatie te regelen.

iRacing Profiel

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 12:15

Jimbolino

troep.com

Hoi, waarschijnlijk wordt de sas raid controller niet ondersteund in zo'n oude linux versie.

Is het misschien een idee om er gewoon de laatste RHEL op te zetten en op een Virtual Machine deze oude versie van Redhat te zetten?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ide0, dus die werkt niet correct, of word niet ondersteund in jouw kernel/distro
lijkt me erg voor de hand liggend ?

boot een live cd en doe eens een dmesg ?

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-06-2008 10:38 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• jaapstobbe
Downgraden lijkt me dus niet verstandig...

Een nieuwe versie van de applicatie is helaas onmogelijk.

dmesg geeft niets bijzonders aan.

Het vreemde is dat de RH7.2 installatie wel start op een iets oudere Dell PowerEdge, het enige verschil lijkt dat die wel een echt raid heeft (2 disks, mirror) en de R200 maar een disk heeft (en wel aan een raid controller zit)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MrBarBarian schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:37:
van 2.6 naar 2.4? yeah right...

betere insteek is om een moderne applicatie te regelen.
Sommige hebben als optie om te kunnen kiezen tussen de 2.4 en de 2.6.

Hij kan ook een nieuwere redhat nemen die nog de 2.4 gebruikt maar wel de goeie drivers heeft.

Maar idd modrne applicatie lijk mij ook beter....

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die unexpected irq's kunnen ook komen door een niet goed ondersteunde acpi (en dat is niet zo raar met een 2.4 kernel). Je zou eens kunnen kijken wat er @ boottime nog aan opties mogelijk zijn voor acpi , pci en interrupts. Iki weet ze niet zo uit mijn hoofd, maar ik geloof dat "pci=noacpi" mij nog wel eens geholpen heeft.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• jaapstobbe
Het probleem lijkt niet de SAS controller maar de embedded sata (sata ports op mobo), want als ik de sas controller compleet verwijder heb ik nog steeds het probleem dat "IDE device on pci port 00 niet herkend wordt" ook al is er geen enkele PCI port bezet :?

Daarnaast boot RH7.2 wel als ik embedded sata disable, maar dan heb ik geen toegang tot mn disks (IDE interface is er niet)

bah :(

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 01:06
En de applicatie draaien in een gevirtualiseerd systeem, is dat een optie? Dan zou je eerst een nieuwere Red Hat (of enig andere distro) kunnen installeren ne dan de applicatie in de VM. QEMU emuleert bijvoorbeeld een oude IDE chipset.

Verwijderd

Ik weet niet precies om welke software gaat, maar als het om een specifieke kernel gaat en de software is op die distributie gecompileerd denk ik dat de sources niet (meer) beschikbaar zijn ( voor user ). Dan kan ik me voorstellen dat het eerdere advies om te virtualiseren het snelst te realiseren is. Het eerste wat ik dan wel zou doen is op zoek gaan naar andere software met de zelfde functionaliteit... >:)

Om welke software of functionaliteit gaat het eigenlijk ?
Pagina: 1