[RJ-11 contactdoos] Brengt signaalverlies met zich mee?

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb laatst een soort van contactdoos voor m'n IS/RA punt gemaakt (zie plaatje). Nu vroeg ik mij af - aangezien hier niks op internet over te vinden valt - of dit nou significant slecht is voor het signaal? Ik heb volgens mij wel lageren intrainwaardes, maar weet om eerlijk te zijn ook niet zo goed meer hoe ze voorheen waren. :P

Dus is er iemand die mij kan vertellen of dit soort 'constructies' slecht zijn voor het signaal? Want dan gooi ik er weer gewoon een RJ-11 stekkertje op en lus ik hem door met behulp van zo'n koppelstukje. :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/normaal.JPG

Bedankt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 25-06-2008 10:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

mijn eerste indruk is, dat je bekabeling vooral kwetsbaar is voor draadbreuken zo.
Wat betreft signaal sterkte en andere waarden (waardes?).
Bij mij maakte maar 2 dingen echt wat uit
- kwaliteit van de kabel
- idem van de fysieke verbindingen
Daarom ben ik vanaf ISRA punt met de bij modem meegeleverde spullenboel gaan werken.
leverde uiteindelijk paar procentpunten snelheidswinst op.

(maar waarom stel je je vraag hier en niet bij Providers & Hosting )

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:51:
mijn eerste indruk is, dat je bekabeling vooral kwetsbaar is voor draadbreuken zo.
Wat betreft signaal sterkte en andere waarden (waardes?).
Bij mij maakte maar 2 dingen echt wat uit
- kwaliteit van de kabel
- idem van de fysieke verbindingen
Daarom ben ik vanaf ISRA punt met de bij modem meegeleverde spullenboel gaan werken.
leverde uiteindelijk paar procentpunten snelheidswinst op.
Okay bedankt. :)
(maar waarom stel je je vraag hier en niet bij Providers & Hosting )
Wat heeft dit met providers of hosting te maken dan? Ik had zelf het idee dat het hier het beste zou passen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MensionXL schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:18:
[...]
Wat heeft dit met providers of hosting te maken dan? Ik had zelf het idee dat het hier het beste zou passen. :)
Omdat daar al eerder vragen over isra punten [= soort van infrastructuur] voorbij zijn gekomen en hier bij telecomproviders meer over de dienstverlening [=contracten, voorwaarden et cetera] wordt gepost.
Maar zolang de admins je post niet verplaatsen .

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
De ADSL draaggolven zitten zo laag op de frequentiebanden dat het allemaal niet zo gevoelig is, zolang je contacten maar niet geoxideerd zijn oid. Als het zoveel uit zou maken, zouden ze de signalen wel over coax sturen ipv. zulke dunne koperdraadjes. De echte winst boek je bij DSL met het inkorten van je afstanden over meters, ipv. vergulde contactjes en dat soort onzin.

[ Voor 19% gewijzigd door Vinnienerd op 26-06-2008 20:45 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Of je nou een contactdoos of koppelstukje gebruikt, dat is beiden even 'slecht'. Denk alleen niet dat je het gaat merken in de praktijk.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat je wel zou kunnen doen, is bij vaste verbindingen (die dus niet meer los hoeven) om de aders aan elkaar te solderen. Zo heb ik hier veel minder demping op de lijn zitten sinds ik de telefoonlijnen aan elkaar heb gesoldeerd in plaats van een koppelstukje te gebruiken.

(Ik zat met die koppelstukjes toen echt op de marge, nu zijn de waarden weer prima)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Hoe meer koppelingen (en daar vallen dus ook kleine draadjes/schroefcontacten onder),
hoe 'slechter' de verbinding natuurlijk.

Dit is wel relatief, 1 zo'n aansluitdoosje direct achter je IS/RA punt mag niet echt een probleem opleveren natuurlijk.

Het wordt een ander verhaal als je tig meter telefoonkabel en doorluspunten gaat gebruiken, daar weer doosjes aan, etc.etc. , you get the idea.

In principe zou het 'optimaal' zijn als je direct je rooie en blauwe ader je modem in kon duwen en zou vastsolderen, nietwaar ? :)

Overigens heb ik zelf wel een miniem verschil gemerkt tussen sommige wandcontactdoosjes.
Dat had dan meer met het soort connectoren te maken op die wandcontactdoosjes, en het gebruikte materiaal.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hmm okay, dan laat ik het lekker zitten. :z

Bedankt voor de reacties. :) d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 27-06-2008 16:50 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1