DrayTek 2950 i.c.m. XS4ALL en UPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102995

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag en een bijbehorend probleem. Mijn probleem is het volgende:

Omdat wij zelf thuis een server hebben staan waarop we een aantal e-mail adressen hosten, hebben wij gekozen voor een snelle UPC verbinding (UPC Extreme). Na een paar maanden en 3 keer te zijn uitgevallen, besloten we om hiernaast, als back-up, een extra ADSL lijn aan te vragen (XS4ALL Starter). Deze twee signalen hebben we, via de UPC modem en via een Linksys WAG200G, gekoppeld in een DrayTek 2950. De verbindingen werken nu allebei zonder problemen, en ik kan in de DrayTek netjes kiezen welke verbinding ik voor welke doeleinden wil gebruiken.

Ik loop nu alleen tegen het volgende probleem aan:

Voor het domein www.boer-bou.nl heb ik de mail records door laten verwijzen naar mijn ADSL aansluiting (omdat XS4ALL een semi-static IP heeft). Echter, als ik probeer mijn mail binnen te halen, krijg ik een time out. Pingen en dat soort zaken gaat allemaal prima.

Mijn vraag is nu (want ik denk dat de oorzaak hem hierin zit): Zijn er voor ADSL over POTS modems leverbaar ZONDER router funtie, maar met webinterface om de instellingen in te stellen? Na een belletje met routershop.nl, kwam ik terecht bij de Linksys AG241-A, maar wil dit apparaat doen wat ik wil dat het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121669

Hoe heb je je modems ingesteld? Ik zet ze meestal bridged zodat alles wordt doorgestuurd naar de draytek. Deze handeld dan al het netwerk verkeer (en mail verkeer) af. Ik zelf gebruik overigens de zyxel P-660HW-D1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 121669 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:33:
Hoe heb je je modems ingesteld? Ik zet ze meestal bridged zodat alles wordt doorgestuurd naar de draytek. Deze handeld dan al het netwerk verkeer (en mail verkeer) af. Ik zelf gebruik overigens de zyxel P-660HW-D1...
Ondersteund het netwerk van XS4ALL bridge? Dat zou inderdaad wel het hele probleem oplossen, ga gelijk even instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, ik kan even de instellingen voor je opzoeken als je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Graag! Ik heb een Linksys WAG200G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh ... dat gaat iets moeilijker worden bedenk ik me nu ... ik heb alleen de instellingen voor de Zyxel. Ik weet niet of dat ook werkt met je linksys aangezien je een speciale methode moet hanteren om zo'n zyxel in bridge te krijgen. De instellingen die ik heb zijn :

PPPoA
VC-mux
vpi: 8
vci: 48

maar als je xs4all opbelt kan je die gegevens gewoon krijgen hoor. Je moet alleen wel een rede hebben waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pfff, die helpdesk van xs4all is echt een drama. Ze raden aan om op een later tijdstip terug te bellen omdat het erg druk is, en vervolgens verbreken ze de verbinding. Ik dacht dat wanneer iemand iets "aanraad" je altijd nog zelf de keuze hebt of je dat doet of niet?

Zou iemand mij verder kunnen helpen, of een ander modem aan kunnen raden? (ADSL over POTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klein kickje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog een kickje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Simpele Speedtouch kopen (546 oid, 20 eur op marktplaats ofzo), en die via de wizard van www.speedtouch.nl in spoofing mode gooien, en voila: Achterliggend apparaat krijgt vrolijk je WAN-IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:29:
Simpele Speedtouch kopen (546 oid, 20 eur op marktplaats ofzo), en die via de wizard van www.speedtouch.nl in spoofing mode gooien, en voila: Achterliggend apparaat krijgt vrolijk je WAN-IP.
Dit was de oplossing die ik zocht! Zojuist het SpeedTouch modem aangesloten in Spoofing mode gezet en inderdaad, de DrayTek kreeg mijn WAN IP en alles werkt nu naar behoren!
Pagina: 1