Ideale inruilmoment Ford Ka (1998)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Allen :)

Mijn vriendin rijdt nu zo'n anderhalf jaar in een Ford Ka uit 1998.
Het beestje is voorzien van een airbag, elektrische ramen en centrale deurvergrendeling.

We hebben hem gekocht voor €3750, met 80.000 op de teller. Nu staat de teller op 10000 ;)
Aangezien een kleine auto met een KM stand van zo'n 120.000 (tegen de tijd dat we m willen/kunnen wegdoen) niet erg lekker verkoopt, zijn we van plan deze ergens in te ruilen/verkopen tegen een Peugeot 206 (2001/2002).

Mijn vraag is eigenlijk : tot welk punt verkopen kleine auto's nog redelijk goed? Als ik nu zoek op Ford Ka's met haar opties, haar KM stand en dat jaartal, wordt er nog zo'n 2500 tot 3000 Euro voor gevraagd. Dit vind ik nu nog erg netjes.

Hoe snel daalt dit als de nieuwe Ka er is, of als de KM stand de 130.000 bereikt?
Wat is jullie mening :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Financieel gezien is het antwoord in mijn ogen "niet". De jaarlijkse afschrijving neemt af al naar gelang de leeftijd en de Ka zal tot de 206 een jaar of 11-12 oud is zeker voordeliger zijn. (de mankementen zullen wat toenemen, maar de Peugeot heeft er standaard meer :P)

(oh, en opties maken in de regel 0,0 uit voor de prijs, alleen stuurbekrachtiging en e.v.t. airco kan invloed hebben op de verkoop)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 25-06-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
KM-stand doet tegenwoordig niet superveel qua inruilprijs. Er wordt meer gekeken naar de staat van je auto en het bouwjaar. Ik kreeg nog 200 euro voor mijn golf bij inruil, dit was niet omdat het beest al 415000km gereden had, maar omdat de auto in slechte staat was: je moest je best doen om nog blik zonder roest te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Dus het maakt niet uit of we die Ka inruilen met 110.000 of 130.000? Willen sowieso wel een andere auto..net iets meer luxe en rijcomfort namelijk, in een beetje 206. :)

/Ka is trouwens nog in perfecte staat qua uiterlijk/onderhoud.

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 25-06-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
20.000km is niet iets om je druk over te maken. Bij mijn huidige auto (een Peugeot 206 1.4HDI) zat er 350 euro verschil in verkoopprijs tussen 116.000km en 168.000km bij dezelfde garage. Op een bedrag van rond de 7000 euro is dit verschil verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Exorcist schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:48:
Als ik nu zoek op Ford Ka's met haar opties, haar KM stand en dat jaartal, wordt er nog zo'n 2500 tot 3000 Euro voor gevraagd. Dit vind ik nu nog erg netjes.
Diegene die hem ingeruild heeft zal er waarschijnlijk 1000 euro minder voor gekregen hebben. Ik denk niet dat je dezelfde prijs krijgt, een garage moet ook wat verdienen natuurlijk

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Slasher schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:49:
[...]

Diegene die hem ingeruild heeft zal er waarschijnlijk 1000 euro minder voor gekregen hebben. Ik denk niet dat je dezelfde prijs krijgt, een garage moet ook wat verdienen natuurlijk
Dan wordt het een particuliere verkoop denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Exorcist schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:56:
[...]

Dan wordt het een particuliere verkoop denk ik :)
Die 1000 euro is maar een gok natuurlijk, bij een oudere auto kan het natuurlijk minder zijn, maar particulier verkopen lijkt me sowieso het beste, het is volgens mij wel een gunstige prijsklasse

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Slasher schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:59:
[...]

Die 1000 euro is maar een gok natuurlijk, bij een oudere auto kan het natuurlijk minder zijn, maar particulier verkopen lijkt me sowieso het beste, het is volgens mij wel een gunstige prijsklasse
Ja, als ik zo 's op Autotrack/MP kijk doet die auto nog een aardig bedrag, dus zoveel verlies zal er niet geleden worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127817

Ik zou eens bellen naar een zaak waar je hem zou eventueel kunnen inruilen en vraag eens hoeveel je er nu voor zou krijgen met 110k op de teller en dan laat je je vriendin effe later bellen en zeg je alles maar dan vraag je het 120k op de teller of 130k op de teller. Zo heb ik het ook voor mijn neef gedaan. Verschil op zijn corsa was niet echt veel 250 € ofzo (corsa 1.3 cdti uit 2003 denk ik dat het wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ja, ze gaat inderdaad binnenkort wat dealers afbellen, ter indicatie. Al zullen velen denken "oh, een vrouw, die maken we wel wat wijs". Ze weet beter in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als ik nu zoek op Ford Ka's met haar opties, haar KM stand en dat jaartal, wordt er nog zo'n 2500 tot 3000 Euro voor gevraagd. Dit vind ik nu nog erg netjes.
In mijn ogen (veel) te veel. Kijk je bij dealers of particulier? Hoe lang staan die auto's te koop?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mijn ford fiesta uit 1997 1.3 ghia (full option, niet dat het boeiend is) wordt de laatste tijd echt rap minder waard. Jaar geleden gekocht met 85 op de teller voor 3450. Nu met 114 op de teller is hij niet door de hoge KM stand maar door de markt al een kleine 1000 euro minder waard.

Hou gewoon goed bij op internet bij dealers, marktplaats de prijzen bij en neem je oordeel. Denk ook nog eens na of een 206 echt wel een fijnere auto is.

Ik rijd mijn fiesta echt helemaal op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:16:
[...]

In mijn ogen (veel) te veel. Kijk je bij dealers of particulier? Hoe lang staan die auto's te koop?
Beiden, de duur weet ik niet. Maar het zijn volgens mij gewilde dingetjes, en kleine auto's zijn überhaupt meer waardevast. Vind 2500 zo'n Ka zeker nog wel waard, 3000 niet.
flashin schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:47:
Mijn ford fiesta uit 1997 1.3 ghia (full option, niet dat het boeiend is) wordt de laatste tijd echt rap minder waard. Jaar geleden gekocht met 85 op de teller voor 3450. Nu met 114 op de teller is hij niet door de hoge KM stand maar door de markt al een kleine 1000 euro minder waard.

Hou gewoon goed bij op internet bij dealers, marktplaats de prijzen bij en neem je oordeel. Denk ook nog eens na of een 206 echt wel een fijnere auto is.

Ik rijd mijn fiesta echt helemaal op in ieder geval.
Ja, ik twijfel ook hoor. Een andere auto/meer luxe is sowieso leuk, maar je weet nu wat je hebt (geen problemen met de Ka), je weet niet wat je in huis haalt...

[ Voor 49% gewijzigd door Exorcist op 25-06-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exorcist schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:48:
[...]

Beiden, de duur weet ik niet. Maar het zijn volgens mij gewilde dingetjes, en kleine auto's zijn überhaupt meer waardevast.
Meer dan dat nog, de huidige benzineprijzen maken dat de prijs voor sommige (buitengewoon zuinige) kleine auto's daadwerkelijk aan het stijgen is. Kijk naar de prijzen die je nu voor een Peugeot 205 (met name de diesels >1995) betaalt en wat je er een jaar geleden voor kon krijgen :o

Dat wil niet zeggen dat een Ka in dezelfde categorie zit, maar ik ga wel voor 100% mee in de gedachte dat nog een paar jaar in een oude maar betrouwbare bak en dan voor een nieuwe 2e hands beter (ook financieel) is dan nu inruilen voor die nieuwe 2e hands waar je maar moet hopen dat je er niet grote onderhoudskosten aan gaat overhouden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
We hebben hem gekocht voor €3750, met 80.000 op de teller. Nu staat de teller op 010000 ;)
Terugdraaien is illegaal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Saturnus schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:31:
[...]

Terugdraaien is illegaal volgens mij.
of die teller heeft maar 5 digits :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anoniem: 83328 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:38:
[...]

of die teller heeft maar 5 digits :z
Er staat 010000 geen 10000. Dus het zijn er 6 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Een Ka heeft maar 5 Digits, was om aan te duiden dat de teller dus in feite op 110.000 staat. Ik verlaag me echt niet tot dat niveau...
Ik zie mijn fout. Teller staat dus op 10000!
dion_b schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:28:
[...]

Meer dan dat nog, de huidige benzineprijzen maken dat de prijs voor sommige (buitengewoon zuinige) kleine auto's daadwerkelijk aan het stijgen is. Kijk naar de prijzen die je nu voor een Peugeot 205 (met name de diesels >1995) betaalt en wat je er een jaar geleden voor kon krijgen :o

Dat wil niet zeggen dat een Ka in dezelfde categorie zit, maar ik ga wel voor 100% mee in de gedachte dat nog een paar jaar in een oude maar betrouwbare bak en dan voor een nieuwe 2e hands beter (ook financieel) is dan nu inruilen voor die nieuwe 2e hands waar je maar moet hopen dat je er niet grote onderhoudskosten aan gaat overhouden...
Ja, kan ik me voorstellen..al valt het verbruik mij tegen. Mijn vriendin d'r Ka rijdt zo'n 1 op 14. Ik rij met mn Stilo vaak zuiniger (1 op 15/16), terwijl we beiden een dezelfde rijstijl hebben (niet defensief in ieder geval ;) ).

[ Voor 80% gewijzigd door Exorcist op 26-06-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Goh, je bent niet toevallig op zoek naar een nieuwere zilverkleurge "Des Bouvrie" Ka uit 8-2004, rood leer, fully loaded en slechts 42dkm maar wordt gewoon niet gebruikt? Ik zet die van m'n vriendin namelijk net te koop omdat ze hem het afgelopen jaar amper gebruikt heeft en we een goedkopere/oudere zoeken om af en toe boodschappen me te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Toink schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:33:
Goh, je bent niet toevallig op zoek naar een nieuwere zilverkleurge "Des Bouvrie" Ka uit 8-2004, rood leer, fully loaded en slechts 42dkm maar wordt gewoon niet gebruikt? Ik zet die van m'n vriendin namelijk net te koop omdat ze hem het afgelopen jaar amper gebruikt heeft en we een goedkopere/oudere zoeken om af en toe boodschappen me te doen.
Ligt wat boven ons budget waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Tja, soms loop je bij toeval ergens tegenaan en ik zag dit bericht toevallig. Helaas heb ik er maar één en is dat toevallig een hele vette, voor Ka-begrippen dan ;). Succes bij de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
We hebben hem gekocht voor €3750, met 80.000 op de teller. Nu staat de teller op 10000 ;)
Aangezien een kleine auto met een KM stand van zo'n 120.000 (tegen de tijd dat we m willen/kunnen wegdoen) niet erg lekker verkoopt, zijn we van plan deze ergens in te ruilen/verkopen tegen een Peugeot 206 (2001/2002).
Je hebt de Ka gekocht met niet al te veel kilometers dus was ie nog vrij duur. Er wat langer mee door tuffen kan kan juist ook aantrekkelijk zijn voor je afschrijving per kilometer. Of er nou 100K of 120K op de teller staat maakt niet zo veel uit. Bij een auto van 10 jaar oud en minder als 150K op de teller is het veel meer de leeftijd die de verkoopwaarde drukt. Maar naar kleine autotjes blijft er eigenlijk altijd wel vraag.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

en hoe zit het met de distributie-riem? die komt er vast ook aan?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Een Ford Ka heeft een ketting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als er een Endura-E blok in ligt wel. Volgens mij was dat bij alle oude Ford Ka's wel het geval.

Die ketting gaat langer mee dan het blok zelf :')
Pagina: 1