Trage transfersnelheid over Wifi binnen LAN

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Wat kan de reden zijn met een setup van een n-netwerk (DIR-655 en een DWA-556 adapter) dat ik met Wifi een transfer snelheid haal naar mijn CH3SNAS van Conceptronic (die op 1GB) wired is verbonden met de DIR-655 van max 5,5MB/sec, terwijl het wired van mijn PC naar de router met een snelheid van 13-14MB/sec werkt?

Volgens de settings en de diagnostic van zowel mijn adapter als mijn router heb ik een verbinding van ongeveer 273mbps. Dat staat gelijk aan zo'n 33MB/sec. Toch haal ik dat niet...zelfs niet 13-14MB/sec die ik bekabeld wél haal.

Als ik van mijn NAS naar mijn PC kopieer, dan gaat ie niet sneller als 6,1MB/sec over wireless.

Zo'n overhead zit toch niet op een Wifi signaal? Ja...ik heb WPA2 draaien, maar verder niks vreemds.

specs | 3360wP met SE3000

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja... met wireless kan het natuurlijk van alles zijn. Storing/interferentie van andere apparaten, muren, brakke wireless kaartjes...

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

je kan even proberen een ad-hoc netwerk op te zetten en kijken of het dan vlotter wordt. Hoort die snelheid overigens zowiezo niet veel hoger te liggen? ik vind 13-14 MB/sec. erg mager voor een Gb verbinding...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 09:54 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Kaartje is ook een Dlink en die haalt zowel onder XP als onder Vista een nette verbinding van 273mbps tot soms 290mbps. Is over een afstand van 3 meter (rechte lijn). Zitten geen muren tussen (is van ene kant woonkamer naar andere kant).

Transfer naar het NAS wat ik heb doen de meeste eigenaren met max 20MB/sec (afhankelijk of ze Unix, Linux gebruiken). 13-14MB/sec is dan nog net acceptabel, maar het kan dus beter.

Helaas geen andere PC/laptop met een N-adapter, anders had ik kunnen testen of het dan wel beter zou gaan.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ik heb nog wat getest: het NAS via een x-cable aan mijn PC (beiden op 1gb verbonden) haalt ook (via TotalCommander met een FTP sessie) 13-14mb/sec.

Het is dus duidelijk dat het wifi een lagere transfersnelheid heeft. Ik zal vandaag nog eens proberen zonder wifi encryptie te verbinden naar de NAS als deze weer aan de router hangt om te zien wat het resultaat daarvan is.