Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan ik met mijn vista bestanden uitwisselen met mijn ps3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Ik heb het maybe over het hoofd gezien in het grote ps3 forum, maar ik wil toch echt heeeel graag antwoord op deze brandende vraag: Kan ik nu bestanden van mijn laptop kopieren naar de hd van de ps3? Ik wil eigenlijk de ps3 als een externe hd gebruiken voor mijn filmbestanden. deze kan ik dan direct vanaf mijn ps3 afspelen en dan houd ik meer vrije ruimte over op mijn laptop.

Ik heb de laatste verie van het besturingssysteem van de ps3, en ik kan in het ps3 menu mijn computer (met enige moeite) wel vinden, maar geen gebruik maken van de media. (hij laat wel de computer zien, maar als ik deze selecteer dan zegt ie dat ik geen toestemming heb)

Ik denk dat het aan mijn beveiliging/firewall ligt, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen? Waar kan ik in vista mijn ps3 als veilig apparaat toevoegen? of welke poort moet ik openzetten voor de ps3?

Alvast erg bedankt! (ik merk op andere fora dat dit echt een brandende vraag is, dus hoop hiermee ook anderen te helpen)

Groeten!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39
De PS3 ondersteund geen SMB/CIFS, wat betekend dat je geen shares kan benaderen vanaf een PS3 en je kan geen shares aanmaken op een PS3. Je PS3 als externe (netwerk) harde schijf gebruiken gaat dus niet.

Wat een PS3 wel kan is een DNLA client zijn. Waarmee je dus media bestanden kan afspelen op je PS3.

Verwijderd

Topicstarter
hey, thanks voor je antwoord!

ik heb inmiddels nog wat rondgezocht en vond het volgede: Red Kawa fileserver.

met dit programmatje kun je je gehele computer vrijgeven als mediaserver met een vast IP-adres voor in je lokale netwerk. Als je dan de browser van je PS3 pakt en surft naar dat IP-adres dan kun je gewoon door je pc heen bladeren. Je kunt alleen niet alle bestanden afspelen op deze manier, maar wel de bestanden op de HD van je PS3 zetten. Als je er dan voor zorgt dat er geen spaties in de bestandsnaam staan (voordat je ze overzet) dan kun je je foto's en video direct van je PS3 afspelen/bekijken.

Dit werkt echt gemakkelijk!

Groeten,en nogmaals bedankt!!