Toon posts:

Nieuwe PC (Vista) ziet draadloos netwerk niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe PC binnen.
In de avond heb ik deze aangesloten, en Windows Vista 64 erop geïnstalleerd.

Het probleem is nu dat de PC mijn toegang blokkeert. Omdat ik Vista nog niet online heb laten registreren.
Dit komt omdat ik heel het internet niet op kan. Dus ik kan mezelf ook niet laten registreren. Vanaf het moment dat ik na het opstarten inlog, krijg ik al meteen de melding dat ik mijn kopie van Vista moet laten registreren. Verder kan ik nu dus momenteel niets met mijn PC, totdat ik mezelf geregistreerd heb.

Wanneer ik inlog krijg ik dus de melding. Via Internet kan ik me registreren. Maar een verbinding met internet moet eerst aangemaakt worden.
Ik heb in het menu enkel de keuze om een Breedband verbinding in te stellen. Iets over een draadloze verbinding staat er niet bij.

Met mijn vorige PC maakte ik verbinding met het internet d.m.v. een adapter, die ik via een USB aansluiting kon aansluiten op mijn PC.
Wanneer ik de USB-aansluiting van mijn adapter verwissel van poort, aan de achterkant van de PC, herkent Vista nog steeds niets.

Mijn hulpvraag is dus "Hoe installeer ik een draadloos netwerk in Vista, dat Vista nu nog niet eens lijkt te herkennen?"

De router zelf staat overigens een verdieping hoger, aangesloten op een XP PC. Via mijn adapter maak ik daar dus verbinding mee.
De specs van m'n nieuwe PC zijn:
Intel Quad-Core XEON X3350
MSI 8800 GTS
G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Asus P5E,Retail
Be Quiet Straight Power, 600 Watt, Retail
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands

Verwijderd

Is die melding _opeens_ gekomen? meestal heb je namelijk een bepaalde demo periode waarin je dat uitgerust had kunnen doen. Is er geen optie om "gewoon" een utp kabel te leggen en je dan aan te melden? of anders via de telefoon?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vista heeft toch ook een veilige modus? Kun je daarin niet proberen om je wireless drivers etc. te installeren?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:53:
Is die melding _opeens_ gekomen? meestal heb je namelijk een bepaalde demo periode waarin je dat uitgerust had kunnen doen. Is er geen optie om "gewoon" een utp kabel te leggen en je dan aan te melden? of anders via de telefoon?
Ja, maar dat is juist het vreemde.
Er stond inderdaad dat ik nog 3 dagen de tijd zou hebben om mijn PC online te activeren.

Ik had echter op mijn externe schijf al de laatste Nvidia driver gedownload, zodat ik meteen kon gamen, mocht ik internet problemen hebben. Ik opende de driver en installde deze op de PC. Even restarten, en vervolgens was er van 3 dagen geen sprake meer.

Ik zal je advies m.b.t. de utp kabel ten harte nemen. Dit betekent dat ik de PC naar zolder moet verslepen, en hem daar even verbinding moet laten maken.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
Ik had dit zelfde probleem. Kon de wireless adapter niet installeren zonder internetverbinging en die was wireless. Enige oplossing is een kabel te leggen naar de router. Heb je niet ergens een lange kabel liggen?

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Die kabel zou dan door het hele huis heen moeten, aangezien de router op de zolder staat, en mijn PC in een zijkamertje een verdieping lager.

Maar als er niets anders opzit...
Ik probeer me iig eerst even te registreren, en daarna zien we wel verder.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:48:
Die kabel zou dan door het hele huis heen moeten, aangezien de router op de zolder staat, en mijn PC in een zijkamertje een verdieping lager.

Maar als er niets anders opzit...
Ik probeer me iig eerst even te registreren, en daarna zien we wel verder.
Die kabel is dan natuurlijk eenmalig, zodra de drivers van de microsoft servers zijn opgehaald, doet het draadloze netwerk het natuurlijk.....

Vette shit!

Pagina: 1