Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Menu start is verwijderd*

Pagina: 1
Acties:

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 10:21
Ik heb hier een gedrocht van een multimedia pc staan. Welke in elke mogelijke vorm is aangepast om normaal gebruik van vista onmogelijk te maken.

Terwijl er wel voor een volledige licentie is betaald.

Onder andere is er in de wijsheid van de bedenker opgekomen om menustart in het geheel te verwijderen.
Ook in configuratie scherm kan ik het icoon "Taakbalk en menu Start" wel aanklikken maar er gebeurt niets.

als ik via taakbeheer>uitvoeren>explorer start dan kom ik in de windows verkenner en niet in de normale vista shell

Iemand een idee waar ik moet zoeken want het tot 10 tellen wil niet meer. En via google kom ik ook niet verder.

alvast bedankt.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Hoe moeten wij je vertellen waar je moet zoeken als je niet eens verteld wat je zoekt?

Met andere woorden. Je verteld een verhaaltje, maar verder niks. Geef eens wat meer details enzo (systeem specs, Vista versie, Wat je al geprobeerd hebt en wat je wil bereiken etc..) . Op deze manier kunnen we je moeilijk helpen.

[ Voor 58% gewijzigd door Zerora op 24-06-2008 23:53 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Denk dat je eens in het registry moet neuzen en wel onder de policy keys.

Oa hier: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 23:53 ]

• Big-Foot
Rakkerzero. Ik wil niet vervelend doen maar wat heeft een vista versie of de systeemspecs nu eigenlijk te maken met de vraag waar kan ik de taakbalk weer vandaan halen.

Wat ik al geprobeerd heb is in iedergeval al flink op internet lopen zoeken naar vergelijkbare situatie's. En een nieuwe gebruiker aanmaken in de hoop dat het alleen de orginele gebruiker beinvloed.

Maar helaas nog geen normale vista omgeving. Ook de rechtermuis knop heeft geen enkele functie.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

eerste wat ik ga doen is google op "remove vista taskbar" en de 2e link lever al op:

http://www.tech-recipes.com/windows_tips1281.html
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSetTaskbar"=dword:00000001
"NoTrayItemsDisplay"=dword:00000001
"HideClock"=dword:00000001
"NoToolbarsOnTaskbar"=dword:00000001
"NoTrayContextMenu"=dword:00000001
"NoSaveSettings"=dword:00000000
....
**If it doesn't, change all the values to 000000 to disable ALL features,
policies dus...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:37
Big-Foot schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:59:
Rakkerzero. Ik wil niet vervelend doen maar wat heeft een vista versie of de systeemspecs nu eigenlijk te maken met de vraag waar kan ik de taakbalk weer vandaan halen.

Wat ik al geprobeerd heb is in iedergeval al flink op internet lopen zoeken naar vergelijkbare situatie's. En een nieuwe gebruiker aanmaken in de hoop dat het alleen de orginele gebruiker beinvloed.

Maar helaas nog geen normale vista omgeving. Ook de rechtermuis knop heeft geen enkele functie.
Rakkerzero bedoelt daarmee dat we dingen kunnen uitsluiten... En systeemspecs en OS versie zijn de standaard dingen die je hier plaatst als je problemen hebt.
Ik zie ook totaal geen informatie over virusscanners... Want dit kan natuurlijk een leuk virus zijn.

En wanneer is het begonnen? Zomaar ineens? Nieuwe dingen geinstalleerd? Andere mensen achter je PC gelaten?

Wij kunnen niet uit het niets bedenken waarom je taakbalk verdwenen is, en weten al helemaal niet hoe je hem terugkrijgt. We weten immers niet waarom hij verdwenen is.

Heel veel mensen verwachten hier wonderen op Tweakers.net. Je stelt een vraag en wij weten op afstand ineens waar het aan ligt. Dus plaats eerst zoveel mogelijk informatie... Dan bestaat er een kans dat iemand met de gouden tip komt.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Big-Foot
Beste, Werner

Als je de startpost leest zie je dat het een nieuwe MCE PC betreft waarvan door de fabrikant de taakbalk heeft verwijdert. Ik zie dan ook geheel het belang niet waarom er systeem specs moeten zijn.

Maar hier dan wat specs http://www.qmotion.nl/NIE...?systeemid=2&website=&QC=

Dus in het kort. Een nieuw systeem zo uit doos zonder de mogelijkhied om in vista zelf rond te zwerven. Of andere applicaties dan mediacenter te draaien.

@ leuk_he
Helaas zijn deze keys in het geheel niet te vinden in de huidige registry.

En valt er op die manier ook niet terug te halen.

[ Voor 65% gewijzigd door Big-Foot op 25-06-2008 00:27 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat het een voorgeinstalleerd systeem is, is niet uit de startpost te halen. Je hebt het alleen een keer over 'de bedenker'...
On-topic: Een nieuw systeem. Heb je al geprobeerd de boel gewoon opnieuw te installeren? Lijkt mij een wat brakke installatie. Gezien het feit dat het een nieuw systeem betreft, is een herinstallatie (zeker een die je zelf uitvoert) verreweg te prefereren boven gaan hacken om iets waarvan je niet weet waar het fout zit te herstellen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Big-Foot schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:48:
Ik heb hier een gedrocht van een multimedia pc staan. Welke in elke mogelijke vorm is aangepast om normaal gebruik van vista mogelijk te maken.
Als je nou in het vervolg in normaal Nederlands je vraag stelt in plaats van gedrochtelijke volzinnen ontspeend van enige mate van concretisering te gebruiken, dan komt je punt beter over en maak je ook geen onnodige fouten.

Oftewel:
Met die eerste zin zeg je eigenlijk dat de leverancier alles goed heeft gedaan omdat je juist normaal gebruik kan maken van Vista.

Heb je er al over gedacht om contact op te nemen met je leverancier?
Of is dat één brug tever voor je?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik snap het berichtje prima. Vooral dat je iets wil wat niet kan en de daaraan verbonden frustratie in het berichtje uit.

De klant en klaar PC is namelijk gemaakt om als een soort harddiscrecorder of home theatre te fungeren en niet als PC (internet, word, excel enz.). (Ok, ook met een aantal opties voor home emotion waarvan het onduidelijk is of die functies ge pre-installeerd zijn)

Je hebt gewoon niet gekocht wat je hebben wil (en daar veeeeel (te veeel) voor betaald)

Mogelijk heb je de Vista installatie CD meegekregen (heb je op basis van wat er op de verkoop site staat wel recht op), maar waarschijnlijk alleen een recovery disc. (deze hersteld alleen naar fabrieks/verkoop instellingen)

Kortom teruggaaan naar de verkoper is de enige optie. Zeker als hij je dit heeft verkocht als VISTA-PC -met multimedia en MediaCenter facilliteiten- heb je niet gekregen wat je vroeg. Als hij je een veredelde harddiscrecorder heeft verkocht omdat jij niet wist waarover je het had en alle interessante termen je bedwelmde waardoor je feitelijk een pc met zeer beperkte functionaliteit kocht, had je je beter moeten laten voorlichten voor je bijna 2k neertelde.....

Mocht de verkoper geen medelijde hebben en/of heb je geen volwaardige software cd mee hebt gekregen lijk mij dat het het hacken van het systeem de enige alternatieve oplossing is. Is er eigenlijk wel een keyboard of muisaansluiting in die kast?

Hierbij is het clean re-install van een compleet operating system (VISTA of XP) het eenvoudigste, zonde van de extra €€ die je daarvoor al had neergelegd, maar wees blij dat je nog weinig persoonlijke data had overgebracht of geinstalleerd, want die zou je dan kwijt zijn.

Overigens had je voor de aanschaf eventjes moeten laten demonstreren hoe het functioneerde, dan was het je waarschijnlijk meteen opgevallen dat er iets ontbrak.

• Big-Foot
Dankje FinnBo, jij snapt in iedergeval de frustratie's.

De prijs is hierin niet eens van toepassing. Er zijn zulke bijzondere aanpassingen gedaan waar ik nog steeds van opkijk. Het is gewoon een PC met alle mogelijke aansluitingen en inclusief HDMI
De beeldkwaliteit is dan ook fantastisch.
Maar de vista shell had er niet uitgehaald moeten worden eveneens de mogelijkhied om via infrarood het volume te regelen in MCE dit is het apparaat ook niet aan te leren.

Gelukkig is de machine niet voor mijzelf maar voor een VIP ruimte op de TT Baan en daar zal ie morgen ook gewoon naar toe gaan.

En voor alt-92 ik wil er eigenlijk geen woord aan vuil maken maar kijk eens naar de tijd van de eerste post over dit onderwerp en krab jezelf dan eens achter het oor voor dat je gaat zeuren over bruggen.

En oja als iedereen hier de helpdesk gaat bellen kan je GoT wel opdoeken toch?.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Big-Foot schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:32:
Maar de vista shell had er niet uitgehaald moeten worden eveneens de mogelijkhied om via infrarood het volume te regelen in MCE dit is het apparaat ook niet aan te leren.
Als je de Media Center shell uitzet heb je een normale Vista Home Premium of Ultimate.
De afstandbediening hoort eveneens gewoon te werken (ook voor volume).
Werkt dat niet, dan heeft de leverancier een fout gemaakt in de build, en moet je er gewoon mee terug.

Maar goed, dan neem je dat niet van me aan...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Big-Foot
Je hebt helemaal gelijk behalve dat dit echt keuze's zijn geweest die ze zo bedoeld hebben. Op de meegeleverde restore cd staat het exact hetzelfde erop.

En de meegeleverde afstandbediening heeft 3 knoppen die een bepaald commando aan te leren is. vol up, vol down en de tv power.
Helaas zijn deze commando's dus niet te leren aan de pc of het is mijn in iedergeval nog niet gelukt.

Maar als de oplossing het uitzetten van de MCE shell is kan je me dan vertellen hoe dat moet?

En dat ik eigenwijs ben heb je gelijk in.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Big-Foot schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:45:
Maar als de oplossing het uitzetten van de MCE shell is kan je me dan vertellen hoe dat moet?
Hier misschien?
....
Group policy editor
...

#
Click “Finish” and then click “OK” to close out the dialog boxes.
#
Now Expand the folders Under “Console Root” so that you can see “System” (under “User Configuration” » “Administrative Templates”).
#
Double click “Custom User Interface” which is under the “System” folder.
...
Afbeeldingslocatie: http://ryansfindings.com/wiki/lib/exe/fetch.php?w=&h=&cache=cache&media=replaced_shell.gif

...
Click the “Enabled” option and then put the following in for the file name: “%windir%\ehome\ehshell.exe”

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ook te vinden onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon -> Shell
Pagina: 1