Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 2007] formule laat bij ontbreken waarde #N/B zien

Pagina: 1
Acties:

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

Topicstarter
ik heb de volgende formule: =ALS(EN('BILJETTEN BEREKEN'!I421=1;'BILJETTEN BEREKEN'!Y421=9);"JA";"NEE")
Zodra ik in het juiste veld de waarden heb ingevoerd, is er niks aan de hand. Maar wanneer het veld, waar de formule zijn input vandaan haalt leeg is staat er: #N/B, dit staat natuurlijk niet echt netjes en daarom wil ik het graag weg hebben, dit kan in de formule gezet worden.
Alleen heb ik geen idee waar of hoe ik dit moet invoegen :X
Weet iemand de oplossing? Dus dat de cel leeg blijft zolang hij geen input heeft..

bvd!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Enige oplossing die ik ken is door nog een als constructie ermonheen te bouwen met een isfout erbij en dan als antwoord een lege waarde terug te geven maar dit betekent in de praktijk dat je 2x dezelfde berekening doet voor 1 cel.
Ben wel benieuwd of iemand iets beters weet.

Dus :
=ALS(ISFOUT(ALS(EN('BILJETTEN BEREKEN'!I421=1;'BILJETTEN BEREKEN'!Y421=9);"JA";"NEE"));"";ALS(EN('BILJETTEN BEREKEN'!I421=1;'BILJETTEN BEREKEN'!Y421=9);"JA";"NEE"))

Verwijderd

Je kan ook gewoon als(I421<>"";...) als voorwaarde toevoegen...

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:28
Da's vreemd. De formule in de openingspost lijkt het al wel netjes af te vangen, als de broncellen leeg zijn, hoort 'ie tot "Nee" te evalueren.
Staat er soms in de cellen op "Biljetten berekenen" al #N/B waardes?
Die kan je ondervangen met de ISNB(verwijzing) formule, die je er inderdaad omheen nest (zie Gomez12)

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

Topicstarter
Tnx Gomez12! Hij doet het :D De formule is nu wel vrij lang, maar dat maakt mij niet uit :p

@onkl: De cel in BILJETTEN BEREKENEN, waar de formule zijn waardes uit haald, staat inderdaad ook #N/B, maar omdat dat een werkblad is dat als rekenblad fungeert verberg ik die gewoon.