Latop met goede grafische kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Mijn PC is net zo'n beetje naar de eeuwige jachtvelden gegaan en ik ben van plan om een nieuwe te halen. Nu wil ik graag een echte desktop vervanger hebben. Je begrijpt dus dat ik naar een laptop op zoek ben, dit omdat ze een stukje stiller zijn en mee te nemen zijn.

Nu ben ik even rond gaan kijken maar de laptop met de snelste grafische kaart zijn de dingen met een 8800gtx erin. Nu is deze volgens mij al enige tijd op de markt en vroeg mij af of iemand weet wanneer de volgende generatie uitkomt die nog iets sneller worden, of ervoor zorgt dat de 8800gtx goedkoper wordt. Ik heb gezocht op internet maar het enigste wat ik kan vinden is dat nvidia in augustus een eigen beurs organiseerd. Weet iemand hier er iets meer van, om dat hij/zij misschien de roadmap heeft gezien.

En is het een verstandige keus om te wachten of gaat het nog meer dan 6 maanden duren?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kristallen bol kopen, meer kan je niet doen ;)
WiXX schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:14:
Mijn PC is net zo'n beetje naar de eeuwige jachtvelden gegaan
[...]
En is het een verstandige keus om te wachten of gaat het nog meer dan 6 maanden duren?
Dat is een heel simpel te beantwoorden vraag. Heb je nu een PC/laptop nodig? Dan nu kopen. Anders wachten tot je hem wel nodig hebt. Niemand kan de toekomst en prijzenontwikkeling voorspellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Das balen, die is ook net kapot gegaan. Maar als ik het goed begrijp weet niemand dit dus tenzij je bij een van de desbetreffende bedrijven (acer, dell, nvidia, ati etc.) werkt?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WiXX schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:35:
Das balen, die is ook net kapot gegaan.
Gewoon een nieuwe kristallen bol kopen. Al zou er eventueel een nieuw topmodel kunnen uitkomen, waardoor het huidige topmodel goedkoper zou kunnen worden. Zou er op GoT misschien iemand van KristaBol.com rondlopen? :+
Maar als ik het goed begrijp weet niemand dit dus tenzij je bij een van de desbetreffende bedrijven (acer, dell, nvidia, ati etc.) werkt?
De markt dwz de prijsstijgingen en -dalingen zijn nooit compleet te voorspellen. Mensen die bij die bedrijven werken zullen meestal ook niets weten, of het echt niet hier gaan vertellen, dat valt onder bedrijfsgeheim.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 09:33
Ik wil niet heel zeikerig zijn, maar 8800GTX in een laptop IS top of the bill op dit moment. Simpelweg omdat een laptop
• Een heel klein kastje is
• Een beperkte voeding heeft (dat samen met onderstaande te maken heeft)
• Een beperkte koeling heeft

Dus ik weet niet wat voor semi-SLI gedachte je hebt bij een laptop, maar je moet echt genoegen nemen met een 8800GTX. (wist niet eens dat ie bestond, heb zelf een 8600 met 256MB en ik neem er gewoon genoegen mee :Y) ... werkt als de brandweer en under load heeft hij toch nog voldoende koeling)

Mocht je bij jezelf denken "joh, die /me LinuX-TUX blaat maar wat raak", ga eens zoeken naar de hitte problemen bij de HP laptops. Die krengen (uit de serie dv2000,6000 en 9000) hebben bijna ALLEMAAL heat issues en 9 van de 10 keer hebben ze een NVidia kaart aan boord. (die TOEN destijds top of the bill waren)

Dit is ook een schuine hint naar: be carefull what you wish for ... extreme gaming power gaat niet samen met een kleine doos & nieuwe technieken kunnen kinderziektes bevatten, klaar

Verwijderd

Wel kan je er vanuit gaan dat de laptop grafische kaarten de desktop markt volgen. Dus eerst komen er altijd de nieuwe serie desktop graka's uit. Dan verkleinen ze die weer en maken ze ze energie zuiniger voor laptops. Dus je kan het voor laptops best een beetje voorspellen zonder kristallen bol. Denk ook dat die nieuwe serie van Nvidia die er nu aan komt (weet even het type niet meer) dus nog wel een poosje duurt voordat die in de laptop variant is.

En aangezien je aangaf dat je pc dood was, je op dit moment dus voor de 8800gtx serie zou kunnen gaan. Anders blijf je wachten.
Veel succes met het uitzoeken van je laptop.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WiXX schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:14:
... Je begrijpt dus dat ik naar een laptop op zoek ben, dit omdat ze een stukje stiller zijn en mee te nemen zijn...
Misschien een beetje offtopic maar met bijvoorbeeld een 8800 gtx weet ik nog niet zeker of hij een stukje stiller gaat zijn.
Heb zelf ongeveer al 2 jaar een laptop met een 7900GTX in als ik deze laptop naast mijn desktop zet (mac pro als ook de oude desktop) wint de desktop het toch qua geluidsniveau. (zeker met gamen)

Ik weet natuurlijk niet hoe dit ondertussen is, maar let ook op de manier van coolen in je laptop, een grote heatsink met een grootte fan gaat een stuk sneller zijn dan een goedkope oplossing zoals een klein fannetje op hoge speed die je kaart ten alle tijden moet koelen. :) misschien dus ook iets om rekening mee te houden als je stilte iets of wat belangrijk vind.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Kijk ook eens naar de nieuwe Toshiba Qosmio X305 (17"). Daar zit een 9800M GTX in die misschien wel wat zuiniger is dan een 8800GTX en dus minder koeling nodig zal hebben.

Als je liever een 15,4" model wil, is het misschien de moeite waard om te wachten op de Qosmio F50. Deze heeft een Geforce 9700M GTS aan boord wat ook niet de minste mobiele videokaart is. Beide notebooks worden overigens ergen in juli gelanceerd.

[ Voor 36% gewijzigd door AntonH op 25-06-2008 12:36 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Sjoerd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:54:
[...]

Misschien een beetje offtopic maar met bijvoorbeeld een 8800 gtx weet ik nog niet zeker of hij een stukje stiller gaat zijn.
Heb zelf ongeveer al 2 jaar een laptop met een 7900GTX in als ik deze laptop naast mijn desktop zet (mac pro als ook de oude desktop) wint de desktop het toch qua geluidsniveau. (zeker met gamen)

Ik weet natuurlijk niet hoe dit ondertussen is, maar let ook op de manier van coolen in je laptop, een grote heatsink met een grootte fan gaat een stuk sneller zijn dan een goedkope oplossing zoals een klein fannetje op hoge speed die je kaart ten alle tijden moet koelen. :) misschien dus ook iets om rekening mee te houden als je stilte iets of wat belangrijk vind.
Heb (had) nu een met 5 fans erin die zowat opstijgt als ik hem aanzet, een boeing 747 is dr niks bij :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met je in te lezen. Als je een grafische kaart voor een laptop zoekt kom je uit op MXM-modules (alle andere grafische zut voor laptops zit gewoon op het moederbord gesoldeerd, en jij zegt expliciet een kaart te willen). Wat via MXM de mogelijkheden zijn kun je met een simpele search, kijk eens hier ofzo:
http://www.mxm-upgrade.com/

Hoe dan ook ademt hier niet al teveel eigen inzet of nadenkwerk uit. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.