Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[powerdvd 7.3u] blu-ray spelen: geen beeld, wel geluid

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Volgende is aan de hand:

Zojuist twee BD's gekocht bij de mediamarkt: "Independence Day" en "50 First Dates"; allebei 1080p. Beide discs spelen zonder beeld in powerdvd 7.3 Ultra. Het geluid doet het echter wel goed, en ook het DVD menu doet het (maar dan alleen de keuzeopties, dus geen achtergrond beeld).

Specs/details van mijn installatie:
Windows XP Pro SP3
Anydvd HD 6.4.5.1 (=laatsts beta)
Powerdvd 7.3 Ultra
Ati 8.6 drivers (HD3200 onboard GPU)
UDF 2.5 driver geïnstalleerd.
LG GGC-H20L Blu-ray drive

Verder vind ik het volgende ook apart. Ik heb een kopie van de blu-ray disc "gone in 60 seconds" op mijn harddisk staan. Als ik dan in de "stream" directory de .m2ts file selecteer, dan speelt powerdvd zonder problemen met hardware support. Het probleem lijkt zich dus te beperken tot HD content op fysieke schijfjes.

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Welke codecs heb je geinstalleerd?

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Even uit het blote hoofd.

videocodecs:
XviD
Haali Matroska Splitter
ffdshow
x264

audiocodecs:
AC3 Filter

Verder nog het volgende:
Als ik in media player classic, een .m2ts bestand selecteer in de stream directory op de blu-ray disc, dan speelt ie wél goed af mét hardware support (CPU usage rond 9%).

[ Voor 44% gewijzigd door Trax_Digitizer op 25-06-2008 14:31 ]

• Jarcol
je zou nog kunnen proberen de CoreAVC codecs te installeren..

MediaPlayer Classic is idd wel goed in het afspelen 1080p spul

[ Voor 6% gewijzigd door Jarcol op 25-06-2008 14:38 . Reden: geen mce maar mplayer ]

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Zit haali mediasplitter niet bij die CoreAVC (als optie bij de installatie)? Als dat zo is, dan heb ik hem al geïnstalleerd en was ik hem vergeten op te noemen in het lijstje hierboven.

• Jarcol
(zonder gecontroleerd te hebben of dit ook mogelijk is)

Kan je niet in classic kijken welke codecs classic gebruikt en deze vervolgens toepassen in powerdvd?

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik zal vanavond eens even zoeken. In PowerDVD heb ik trouwens nog geen optie gezien om de codec die gebruikt wordt voor het spelen van media aan te passen. Dat zal dan wel via een of andere register edit ofzo moeten gebeuren.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Op forum van anydvd kwam ik erachter dat de nieuwe ATI drivers problemen hebben met de overlay. Ben nu van 8.6 terug gegaan naar 8.4 en het probleem is opgelost.
Pagina: 1