Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Crash bij open/save menu's

Pagina: 1
Acties:

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 11:58
Als ik in Excel 2007 probeer een bestand te openen (via Office knop - Open) dan loopt mijn Excel vast. Vista komt met de melding dat het programma niet meer reageerd en moet afgesloten worden. Openen vanuit Explorer werkt overigens wel.

Hetzelfde, en vervelender, probleem gebeurd bij het opslaan van bestanden. Zowel CTRL-S als via de Office knop levert een crash op. Kortom, ik ben niet langer in staat excel-bestanden op te slaan. Erg vervelend als je dus na een uur werk al je werk weer kwijt bent.

Ik heb al Office opnieuw geïnstalleerd (in Program Files stond geen Office map meer na verwijderen) maar ook dit leverde niets op. Overigens was al mijn mail in Outlook bewaard gebleven, evenals de instellingen, waar word dit opgeslagen want misschien zit hier het probleem?

Voor de uninstall had ik alle updates van Office en Vista geïnstalleerd, na herinstallatie eerst zonder Office updates geprobeerd, maar dit loste dus niet op.

In Word, Outlook, Powerpoint werkt het overigens wel....

[ Voor 12% gewijzigd door paulmadejong op 24-06-2008 22:09 ]

MacBook Pro 14" 2021

• paulmadejong
Het probleem blijkt in Microsoft Groove te liggen (grooveutil.dll). Rename de dll of verwijder MS Groove en Excel werkt weer als normaal.

MacBook Pro 14" 2021

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoe ben je daar nu achter gekomen?

offtopic:
Iig thnx voor het posten van de oplossing. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• paulmadejong
Lustucru schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:17:
Hoe ben je daar nu achter gekomen?

offtopic:
Iig thnx voor het posten van de oplossing. :)
Ik ben in de Solution center van Vista gaan snuffelen aangezien de foutmelding zelf verder alleen maar aangaf dat Excel niet meer reageerde. Toen bleek dat in die foutmeldingen in het Solution center veel meer info te vinden was en o.a. dat de fout module de grooveutil.dll bleek te zijn. Eerst geranemend om te kijjken of dat het fixte en ja hoor Excel werkte maar Groove niet meer. Aangezien ik wel zonder Groove kan en niet zonder Excel heb ik Groove maar verwijderd.

Een search op google naar grooveutil.dll indiceert dat er meer programma's problemen hebben met deze dll. Hoog tijd dat MS eens aan het werk gaat.

MacBook Pro 14" 2021

• Fraeco
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06-2023
"Thread of the olde, rise from they grave!"
Ofte, mijn excuses voor het oprakelen van deze oude thread, maar ik heb een gelijkaardig probleem met Office. Als ik de dialog box voor te openen of te saven opvraag loopt Word, Excel of eender welke Office app, vast.

Ik heb geen Groove installed dus daar kan het normaal gezien niet aan liggen en het Vista solution Center maakt mij ook niet veel wijzer.

Ik vermoed echter dat het aan de settings van Office gaat liggen, maar een herinstallatie heeft niets opgelost. Ik weet echter ook niet waar Office zijn settings wegschrijft.

Hetgeen ook opvalt is dat het dialoogvenster voor openen of saven in Office niet in orde is. Check screenshot --> http://users.skynet.be/fraeco/opensave.jpg
Weet er iemand waar office zijn settings saved of wat ik hieraan kan doen?