Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop niet meer op te starten met lasse.exe foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een asus Z83J laptop (iets meer dan een jaar oud), deze laptop heeft het lange tijd prima gedaan, Echter de laatste twee a drie maanden heb ik problemen met windows.

De meest voorkomende fout is een foutmelding van lsass.exe waardoor de laptop niet correct opstart.
Ook kwam het in het begin aantal keren voor dat hij een bestand uit de system32 niet kon vinden dit was via workaround te verhelpen door de orginele windows cd erin te steken en te kiezen voor de R optie. Ook kwam het voor dat een bepaalde file hersteld was door een kopie van het register.

Als eerste heb ik de laptop gescand met nod32 op het sasser virus, hier werd echter niks gevonden.
Hierna een uitgebreide schijfcontrole van windows laten lopen.
Fase later was de laptop niet meer op te starten vanwege de lasse.exe fout.

Welke acties heb ik met deze ellende allemaal ondernomen:

1.De C:\ partitie van de harde schijf geformateerd (fat32), hierna windows (orginele CD) geinstalleerd alles geupdate en applicaties geinstalleerd.
Korte tijd hierna kwam de foutmelding weer te voorschijn al spoedig was de laptop onbruikbaar.

2.Hierna heb ik nogmaals de c:\ partitie geformateerd (fat32) via de orginele windows cd, hierna heb ik via seagate tools diverse tests laten lopen op de harde schijf. Alle test zijn met succes doorlopen.
Ik was optimistich helaas was het de volgende dag weer mis.

Toen begon ik toch wel wat geirriteerd te raken. Toen heb ik besloten een illegale versie te downloaden om te kijken of het misschien aan de cd ligt dat enkele dingen niet goed meegekopieerd zouden worden. Ik heb deze versie gebrand met de interne dvd brander van de laptop zelf.
Hierna heb ik alle partities van de harde schijf verwijderd en een nieuwe kleinere partitie van 17 GB gemaakt en geformateerd met ntfs. Hierna windows geinstalleerd met alleen de drivers van de laptop die meegeleverd waren op cd.
Alles leek voorspoedig te gaan, helaas was het bij het opstarten de volgende dag alweer mis en kwam lsass.exe weer met een foutmelding het zou onverwacht gestopt zijn met een foutcode. Hierna is de laptop opnieuw opgestart en kwam hij weer in windows.

Kortom de laptop werkt als hij eenmaal is (na de genoemde foutmeldingen) opgestart, echter de volgende dag komt de foutmelding van lsass.exe weer om te hoek kijken. Na al deze acties die ik ondernomen heb om de laptop weer "goed" te krijgen, raak ik een beetje out of options. Heeft iemand nog ideeen of raad voor mij om de laptop weer goed te krijgen ik heb zo een zwaar onbetrouwbare laptop. Kortom Help !

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02
Probeer in ieder geval ook eens Windows te installeren op een NTFS schijf zou ik zeggen. FAT32 is nergens voor nodig, behalve als je de Asus recovery wilt gebruiken, maar dat kun je beter eens skippen.

Mocht je er niet uitkomen dan heb je als het goed is nog gewoon garantie, laat je het lekker Asus uitzoeken. Wie weet is er toch iets mis emt de schijf of het geheugen en vervangen ze dat mooi voor je :)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Google leert me dat lasse.exe geen gewoon bestand is; misschien kom je vaak op een zelfde internet pagina die je dat bestand bezorgt? Dan is het wel een softwareprobleem ipv een hardwareprobleem. Probeer eens (nog een keer) alles opnieuw te installeren, en scan heel goed met verschillende antivirus software en Hitman Pro.
Heb je toevallig meerdere partities? Misschien ligt de oorzaak van het virus wel op een andere partitie, en komt hij daardoor terug ondanks de format

Verwijderd

lsass.exe is hier wel een valid windows onderdeel. Ik ga er dus vanuit dat TS een typefout maakte.

En van wat ik verder lees durf ik bijna met zekerheid zeggen dat zijn harddisk het aan het begeven is en met de regelmaat van de klok fouten geeft en files corrupt maakt.

Is het werkelijk lasse.exe en staat die er al direct na een clean install, dan is er ergens iets heel erg mis...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik verdenk ook de harde schijf toch wel vreemd dat alles tests van de seagate toolset netjes doorlopen worden. Ik heb alle partities ook al verwijderd en diverse virusscans heb ik ook allemaal doorlopen, die vinden allemaal niks
Direct optreden nee dat niet na die clean install moet je toch diverse keren opstarten en dat gaat allemaal goed het treedt pas op als je de volgende dag opstart.
Ja het is inderdaad een typefoutje zoals de poster boven mij al opmerkte mijn excusus, heb het gecorrigeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 21:54 ]