Welke router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik heb nu even een groot probleem. Ik heb dringend een router nodig, maar ik kan echt niet kiezen, daarom vraag ik om jullie hulp, misschien kunnen jullie mij aanraden welke ik zou nemen.

Dus toch maar even meer info geven wat ik wil:
  • Geintergreerde ADSL(2+)-modem dat te gebruiken is bij Belgacom (in België dus) voor gewoon ADSL
  • Liefst zo hoge snelheid mogelijk (802.11n gaat naar mijn voorkeur), dus ook de reele snelheden maken veel uit
  • De range, ik moet 20meter zeker kunnen gebruiken aan redelijke reele snelheid
  • Gigabit-lan (maar mag ook gewoon 100Mbps zijn)
  • Prijs, liefst niet boven 100€ (maar dan echt max. 120€)
  • Beschikbaar, dus niet pre-order routers
  • Indien mogelijk ook VOIP (SIP) mogelijkheid
  • Goede beveiliging,...
Dit is allemaal heel ingewikkeld, ik weet het.

Ondertussen heb ik voor mezelf al een paar routers gevonden. Ten eerste is de Netgear-mogelijkheid. Daar heb je 2 modellen: nl. DG834N en de DG834NB, maar de laatste is ten eerste zeer moeilijk te vinden, en ik heb op een site gelezen dat het niet werkt als je in België woont. En dan weet ik eigelijk ook niet of het dezelfde snelheden zou zijn als de WNR854T, die haalt heel goede resultaten die ik kon lezen bij Hardware.info.

Een andere mogelijkheid is een Linksys-router, maar wat daar te kiezen weet ik dan echt niet, ze hebben zoveel modellen en zoveel verschillende resultaten die ik niet heb kunnen natrekken. Ook is hun site vreselijk onoverzichtelijk. Ook zie ik geen modellen met een geintergreerde modem.
EDIT: Er is wel de WAG160N en de WAG325N, maar wat is het verschil?

Dus mijn probleem is simpel. Is er nog een router die aan al mijn vereisten voldoet? En hoe zit het met de Netgear verhaal, hoeveel daarvan is er waar? Kan ik ermee in Belgie op ADSL en zijn de snelheden ook goed of niet? Of zijn er nog andere routers die je me kan aanraden?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:13:
en ik heb op een site gelezen dat het niet in België woont
wat bedoel je hiermee? dat deze niet in België beschikbaar is? want ik had hem met een gooogle search gevonden ...
http://www.redcoon.be/ind...ar_DG834NB_RangeMax_NEXT/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:53:
[...]

wat bedoel je hiermee? dat deze niet in België beschikbaar is? want ik had hem met een gooogle search gevonden ...
http://www.redcoon.be/ind...ar_DG834NB_RangeMax_NEXT/
Sorry, ik heb het nogal haastig geschreven, maar beneden op die site staat er: Let op! Niet bruikbaar in België

En ik heb ook de WAG325N en de WAG160N gevonden, wat is het verschil daartussen? Want Netgear is nogal lastig te verkrijgen, dus ga ik voor Linksys

[ Voor 14% gewijzigd door Dima_2005 op 25-06-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

de WAG160N lijkt me gewoon nieuwer. De datasheets zijn terug te vinden op de linksys website.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je zou ook eens bij Draytek op de site kunnen kijken naar een geschikt model. Ik weet alleen niet hoe die qua prijs zitten.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Draytek is niet goed voor mij, ik heb al eens gekeken, die zijn al rond de 200€ en hebben allemaal een slechte modem.

Ik zal wel de Linksys WAG160N nemen, die is op voorraad in een winkel in de buurt. Maakt me niet heel veel uit :)

[ Voor 33% gewijzigd door Dima_2005 op 25-06-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dima_2005 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:49:
Draytek is niet goed voor mij, ik heb al eens gekeken, die zijn al rond de 200€ en hebben allemaal een slechte modem.

Ik zal wel de Linksys WAG160N nemen, die is op voorraad in een winkel in de buurt. Maakt me niet heel veel uit :)
Wat is er mis met DrayTek als modem dan? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb de WAG325N, werkt perfect, zou nog een update van de firmware voor komen dacht ik deze maand.
Connect goed, 200 meter verder heb ik hem nog te pakken, gemakkelijk intestellen en ondersteund alles wat je vroeg in je post behalve van VOIP SIP weet ik niet. Die is ook nog niet zo oud en kan je vinden voor een 100 - 110 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stapperstapper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:14
Op vraag & aanbod wordt er op dit moment door mij een 2e hands Linksys WAG325 aangeboden via een veiling! Half jaartje oud, nog in nieuwstaat, perfect werkend. Kijk maar eens hier: V&A aangeboden: Linksys WAG325N

[ Voor 12% gewijzigd door stapperstapper op 27-06-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Heb net de WAG160N gekocht... binnenkort komt er dus een review aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

Dima_2005 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:15:
Heb net de WAG160N gekocht... binnenkort komt er dus een review aan :)
een vraagje, heb je al eens VOIP getest?

ikzelf heb namelijk ook zo'n router, ... maar het SIP protocol werkt dus langs geen kanten... na 30 seconden valt gewoon je connectie weg. Het is ondertussen een gekende fout (tjah, voip is niet meer zo exotisch als vroeger éh)

laat je iets weten? of misschien heeft hier iemand die 'beta firmware' waarmee het probleem opgelost zou zijn.???

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
Ik heb ook een WAG-160N, maar ben er niet tevreden over.

Hij verliest meerdere keren per dag zijn WLAN connectie. Alleen een reboot van het modem werkt dan nog. Draai overigens de nieuwste firmware (1.00.09)

Lees trouwens op het forum van linksys, dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De range, ik moet 20meter zeker kunnen gebruiken aan redelijke reele snelheid
Tja, wat is reëel? Draadloos? Wired? Wired is 20 meter namelijk peanuts... Voor wireless weet ik dat niet, heb op zo'n bereik geen ervaring, is dat ook niet wat veel?
bogy schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:44:
een vraagje, heb je al eens VOIP getest?

ikzelf heb namelijk ook zo'n router, ... maar het SIP protocol werkt dus langs geen kanten... na 30 seconden valt gewoon je connectie weg. Het is ondertussen een gekende fout (tjah, voip is niet meer zo exotisch als vroeger éh)
Dan ligt dat waarschijnlijk bij jou. Op mijn werk (en volgens mij hier thuis ook alleen niet 100% zeker) werken we met het SIP protocol voor telefonie en hebben we nergens last van. Omdat jij dus ergens last van hebt, wil niet gelijk zeggen dat het hele protocol maar brak is! Overigens geef je ook niet aan welke router je hebt die dit probleem (schijnbaar) heeft.
laat je iets weten? of misschien heeft hier iemand die 'beta firmware' waarmee het probleem opgelost zou zijn.???
Heb je zelf al gezocht naar nieuwe firmware voor je router? Topickaping word overigens ook niet zo gewaardeerd... :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee met de connectie, ben er zeer tevreden over! Dan is 20m vrij reel om wireless te halen.

Ik heb VOIP nog altijd niet getest (en niet gevonden? :|)

Ik hoop dat er nieuwe firmware komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

GJ-tje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:12:
[...]
Tja, wat is reëel? Draadloos? Wired? Wired is 20 meter namelijk peanuts... Voor wireless weet ik dat niet, heb op zo'n bereik geen ervaring, is dat ook niet wat veel?
[...]
Dan ligt dat waarschijnlijk bij jou. Op mijn werk (en volgens mij hier thuis ook alleen niet 100% zeker) werken we met het SIP protocol voor telefonie en hebben we nergens last van. Omdat jij dus ergens last van hebt, wil niet gelijk zeggen dat het hele protocol maar brak is! Overigens geef je ook niet aan welke router je hebt die dit probleem (schijnbaar) heeft.
[...]
Heb je zelf al gezocht naar nieuwe firmware voor je router? Topickaping word overigens ook niet zo gewaardeerd... :)
ik heb een wag160n, en op de linksys forums wordt er gretig gesproken over problemen met het SIP protocol.
Ikzelf gebruik zowel sipsoftware, als een dedicated multiline-sip gateway (die dus 6 sip verbindingen managed). Met mijn vorige modem/router werkte alles perfect. het is enkel met deze linkssys dat ik, en nog veel anderen, problemen hebben.
De sipverbinding wordt gemaakt, maar de router geeft bepaalde pakketjes niet door aan de sip-toestellen, waardoor de verbinding abrupt verbroken wordt na ca. 30 seconden.
Ik heb zeker niet geschreven dat het sip protocol brak is, dat is hetgeen jij ervan gemaakt heb. Ik ben namelijk zééér tevreden gebruiker van dat protocol, wat wél brak is, is dus de firmware in de linksys wag160n. Deze zorgt ervoor dat alles wat met SIP werkt, ineens waardeloos wordt.

Aan de anderen in dit topic: probeer eens met voipbuster een gratis oproep te maken. Dit is gewoon werken met het sip protocol. Je kan als je daar registreert namelijk eerst een paar gratis testoproepen maken. Als je niet langer dan ca. 30 seconden kan bellen, weet je dat je prijs hebt;... Bij de gratis testoproepen ben je beperkt tot 1 minuut per gesprek, maar het kost dus niets. Ideale manier om het te testen.

hoe werkt het juist?
a) je registreert op voipbuster.com voor een account
b) je stelt die accountgegevens in op je SIP toestel
c) huppa, je kan gratis testoproepen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door bogy op 31-08-2008 01:23 ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreeke fixed
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06-2022
Doe hetvolgende, firmware versie V1.00.09 om sip aan de praat te krijgen:

Applications &
Gaming

Port Range Triggering

Triggered Range Forwarded Range

Application Name Start Port End Port Start Port End Port Enable
Sipura 5060 5063 5060 5063 V

Dit is alles, je voip zou nu moeten werken na een reset van je modem.
Pagina: 1