Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• harp00n
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-10 15:04
Hallo,

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb sinds dit weekend een (extra) probleem met mijn SonyEricsson W880i. Zaterdag heb ik nog naar muziek geluisterd en ben ik nog gewoon gebeld, maar sinds zondag wil de luidspreker (die aan de buitenkant, niet diegene die je aan je oor hebt om te bellen) niet meer werken.

Ik heb toen al vanalles (updaten firmware, accu eruit, simkaart eruit) geprobeerd om het weer te laten werken, maar ik vreesde het ergste. Dit probleem kwam er nog eens bij, naast de problemen die ik ervoor al had (telefoon die spontaan uitviel en niet meer opstarte, het logboek dat de gevoerde of gemiste gesprekken moest loggen werkte niet helemaal naar behoren).

Ik ben gisteren bij het KPN business center in de buurt geweest om mijn telefoon daar te laten controleren. De diagnose: oxidatie (roest) op het contactpunt aan de zijkant van de telefoon. Dit zou door waterschade gekomen zijn.
Mijn telefoon is nooit mishandeld, of in een bak met water gevallen, maar de monteur daar wist mij te vertellen dat het ook gewoon kon onstaan door temperatuurwisselingen, en/of een regenbui (etc etc..).

Dit betekende dat mijn telefoon op geen enkele manier binnen de fabrieksgarantie zou vallen, en dat als ik mijn telefoon op liet sturen naar SE, ik hem zeker terug zou krijgen met €33,05 onderzoekskosten. Ik heb dus besloten om de telefoon terug te nemen om even te kijken wat een volgende stap zou kunnen zijn.

Deze telefoon zit nog 9 maanden vast aan een abonnement, en op deze manier ben ik niet van plan om 9 maanden door te gaan (zonder ringtone, wekker, muziek). Ik vind het ronduit belachelijk dat een telefoon deze mankementen kan vertonen bij normaal/redelijk gebruik. Tuurlijk is deze telefoon buiten geweest, maar er is verder niets geks mee gebeurt.

Mijn concrete vragen zijn:
- Wat zijn eventuele volgende stappen die ik kan nemen? (consumentenbond inschakelen)
- Heeft iemand hier ervaring mee, en dan speciaal met SE?
- Is er een mogelijkheid om de telefoon ontdoen van de oxidatie? Ik heb al wat gegoogled, en sommige mensen stelden alcohol voor en dan met een borsteltje aanbrengen en schoonvegen?
- Nog andere tips en/of aanmerkingen?
-

Alvast vriendelijk bedankt,

Frank

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb deze telefoon nu al zo'n 6 maanden, en bij mij is er genoeg regen opgekomen om het volledig te laten oxideren. (Niet dat dit representatief voor jou zou kunnen zijn, maar het houdt iig in dat het niet per se hoeft te roesten door vocht)

Tevens zou ik SE benaderen, wellicht dat zij iets gratis voor je kunnen betekenen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• harp00n
MensionXL schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:34:
Ik heb deze telefoon nu al zo'n 6 maanden, en bij mij is er genoeg regen opgekomen om het volledig te laten oxideren. (Niet dat dit representatief voor jou zou kunnen zijn, maar het houdt iig in dat het niet per se hoeft te roesten door vocht)

Tevens zou ik SE benaderen, wellicht dat zij iets gratis voor je kunnen betekenen? :)
Dat is zelfs het punt.. ik weet 1 regenbui, meer dan 7 maand terug.. Toen was mijn broek helemaal doorweekt (toen heb ik hem wel goed laten drogen..). Sindsdien is er niet veel mee gebeurt..
Op mijn werk heb ik wel steeds te maken met overgang van koelcel en winkel (groenteman ;)), maar dit is ook maar 1 dag in de week..

Kortom er is niets geks mee gebeurt, maar ik ben bang dat als ik hem zo opstuur, dat ik hem zeker terug krijg met de "smoes" waterschade en oxidatie. Als ze dat zeggen heb ik natuurlijk geen poot om op te staan, ookal is het de bouwkwaliteit..

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Helaas is condens, ontstaan door de overgang van koud naar warm (of bijv. ook in een auto met airco), ook al voldoende voor water- of beter gezegd vochtschade.
Tevens kan een toestel na nat geworden te zijn, nog maanden goed functioneren en dan opeens de geest geven.

• harp00n
MarlyS schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 02:42:
Helaas is condens, ontstaan door de overgang van koud naar warm (of bijv. ook in een auto met airco), ook al voldoende voor water- of beter gezegd vochtschade.
Tevens kan een toestel na nat geworden te zijn, nog maanden goed functioneren en dan opeens de geest geven.
Ja.. maar als condens dit veroorzaakt, dan zegt dat toch meer over de bouwkwaliteit dan over het gebruik ervan?

Ik ben erg zuinig op mijn apparatuur, en het is een beetje jammer dat ik nu nog 9 maanden met een defecte telefoon moet werken..

De nieuwprijs voor dat toestel was toen 560 euro (heb ik mij laten vertellen..). Voor dat geld mag je toch wel een telefoon verwachten die bij normaal gebruik het minimaal de contractduur (2 jaar) volhoudt?

• Marly
Jammer genoeg kan condens vrijwel overal ontstaan en dat heeft weinig met bouwkwaliteit te maken.
Zelf hebben we al eens condens schade gehad in een spiegelreflexcamera van een zeer bekend merk, waarvan de nieuwprijs 4 x die van de W880i bedroeg.

• harp00n
MarlyS schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:20:
Jammer genoeg kan condens vrijwel overal ontstaan en dat heeft weinig met bouwkwaliteit te maken.
Zelf hebben we al eens condens schade gehad in een spiegelreflexcamera van een zeer bekend merk, waarvan de nieuwprijs 4 x die van de W880i bedroeg.
Ja.. en wat heb je daar mee gedaan dan?

Lijkt me toch dat je mag verwachten dat zulke apparaten toch minimaal hun contractduur mee mogen gaan (dat is dan niet het geval van een camera.. maar daar zit toch sowieso 2 jaar fabrieksgarantie op, volgens europese normen?).

• Marly
In het geval van onze camera zat de condens schade in het (zoom)objectief en dat hebben we laten repareren, kosten : bijna 200 euro. Anders dan bij een gsm kun je van een objectief verwachten, dat het na een dergelijk reparatie weer normaal functioneert, vandaar dat die uitgave verantwoord was.
Een gsm echter, kan na reparatie van vochtschade een tijdje normaal functioneren en later toch mankementen gaan vertonen.
En idd had dat objectief 2 jaar fabrieksgarantie (heeft een gsm ook), maar vochtschade valt hier niet onder.
Pagina: 1