Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Epson inktbeleid...

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
k heb een paar weken geleden een Epson all-in-one gekocht. De meegeleverde inktcartridges zijn natuurlijk snel leeg en al snel stond er een uitroepteken van bijna leeg bij alle 4 de cartridges.

Omdat ik toch voornamelijk in het zwart print, heb ik dus een zwarte cartridge gekocht en in de printer geplaats. Daarna in de instellingen een vinkje gezet bij "alleen zwart".

Nu is van het ene op het andere moment de blauwe cartridge op, er staat een rood kruis doorheen, maar nu wilt de printer ook niet meer in zwart printen. :X

Het enige wat ik nog te zien krijg zijn irritante popups en meldingen dat en waar ik een vervangende cartridge moet kopen.

Als ik in het zwart wil printen en de zwarte cartridge is nog voor 99% vol, dan wil ik daarmee ook printen. Nu kan ik iets niet afdrukken waar spoed achter zit, alleen door het inktbeleid van Epson. :(

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39
Meestal betekend zwart printen in grijswaarde printen. En zelfs als je er een rood papiertje in doet, komt er dan nog netjes grijs op het papier. Dit betekend dus dat hij nog steeds kleuren gebruikt om er zeker van te zijn dat er grijs op je papier komt. Ten minste hier ga ik van uit, aangezien ik dit bij mijn huidige canon ook heb gemerkt en bij mijn oude hp ook nog kon kiezen voor alleen zwart. Waarbij hij ook nog kon printen als de kleuren helemaal op waren en hij dus wel echt alleen de zwarte cartridge gebruikte.

Je kunt op internet kijken of er misschien voor Epson een progje of handleiding is om een printer met (volgens de printer) lege cartridges, toch te laten printen. Volgens mij is dit namelijk ook wel eens nodig als je imitatie cartridges gebuikt.

Een andere optie is misschien de cartridge er even uit halen en er weer in stoppen, wellicht kun je dan nog een paar printjes maken.

Maar als je pech hebt, hebben ze het zelfs zo ontworpen dat je met je all-in-one ook niet meer kunt scannen met een lege cartridge.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dit is het beleid van meerdere fabrikanten omdat ze hun geld verdienen met de cartridges. Onze fax van HP doet dit ook. Hij wil niet printen als één van de kleuren op is. Op de een of andere manier is de kleureninkt altijd na een tijdje op terwijl er maar een paar blaadjes (om de inkt niet te laten stollen) mee zijn afgedrukt. en de cardridge nog vol zit. Ook zijn dan alle kleuren tegelijk op. Als je een een cartridge er uit haalt en weer terug zet is die ook ineens leeg. Idem met mijn oude lexmark printer.

Samenvatting: printerfabrikanten zijn oplichters. :(

Koop gewoon een nieuwe en dan ben je van het gezeur af, dit blijft goedkoper dan een veel duurdere laserprinter als je niet te veel hoeft te printen.

[ Voor 14% gewijzigd door jdm8 op 24-06-2008 20:42 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Printers mengen nagenoeg altijd kleureninkt om "dieper" zwart te krijgen. Al gebruik je nooit kleuren, je patroon gaat dus toch leeg. Ik vul hier mijn PSC 2105 vaak een keer of 2 bij voor ik nieuwe patronen koop. Als ik dan vergeet het patroon weer goed af te sluiten droogt ie in en krijg ik vervolgens alleen nog groen/grijze printjes: dat is dus de onderliggende kleur waar normaalgesproken de zwart overheen wordt geprint.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

allemaal geen problemen mee :p als ik zeg dat hij moet printen dan doet ie dat ook.
Ookal zegt hij van cartridge is bijna op, ik vervang ze pas als ze echt OP is, meestal is dat zelfs pas na 10 pagina's.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probleem bij Epson is dat je kop beschadigt als ermee geprint wordt zonder inkt, ze houden dus een kleine restmarge over. Bij een HP printer waarbij je kop en cartridge tegelijk wegmikt maakt dat niet uit, maar bij een printer met vaste koppen zoals die van Epson heb je een probleem.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

hm, nog meer epson frustratie hier.. ik heb n nieuwe cartridge in mn maand oude all-in-one en nou zegt ie dat er geen cartridge in zit.. hoe ik dit nou weer moet oplossen :S vroger werkte het wel gewoon, tegenwoordig zijn printers zo moeilijk :S (ze proberen het moeilijker te maken om fake cartridges te gebruiken, maar nu werken officiele cartridges dus ook niet, raar :S)
Modbreak:Dit heeft niets met de titel of inhoud van dit topic te maken. Gelieve geen topics te kapen :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 26-06-2008 14:56 ]

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:18:
[...]
Daarna in de instellingen een vinkje gezet bij "alleen zwart".
[...]
De recentere HP drivers bieden je zelfs deze mogelijkheid niet meer.

* sjunnie blij is met z'n laserprintert :)

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Verwijderd

Er zit in de firmware van Epson en Canon inktjetprinters 1 standaard routine, die alle cartridges op gezette tijden reinigt, door ze op de parkeerspons te plaatsen en door te spuiten. Ook als je uitsluitend in zwart print, verlies je op die manier constant kleureninkt.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij mijn HP kun je niet alleen kiezen voor grijswaarden, maar kunt ook een selectievakje aanvinken om alleen de zwarte cartridge te gebruiken.
Alleen grijswaarden selecteren zegt niks over hoe de printer deze grijswaarden realiseert.

edit: zie dat jij het ook over een optie "alleen zwart" hebt. Ik neem dan maar aan dat dat hetzelfde is als de optie die ik bedoel.

[ Voor 22% gewijzigd door M a r c o op 26-06-2008 13:41 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik had gisteren een splinternieuw multipack cartridges van Epson gekocht a 36 euro, deze geplaatst en wat zag mijn oog op de statusmonitor:

Cyaan, magenta en geel: 70% gevuld, terwijl ik ze net had geplaats en één testprintje had gemaakt.

Zwart die ik vorige week had geplaatst en die voor het vervangen van de cartridges voor 95% vol zat, was opeens nog maar voor de helft vol.

Deze printer trekt letterlijk mijn portemonnee leeg. :X

Printer staat onderwijl op marktplaats.nl, ben Epson helemaal zat.

Wat ook een ramp van Epson is, zijn de drivers. Deze doen niet te onder van de gemiddelde adware, met allerhande popups, herinneringen en aanbiedingen voor supplies.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:38
Wat hier al eerder gezegd werd, Epson gebruikt vaste koppen en blijkbaar vind Epson het ook normaal om een halve cartridge leeg te zuipen om die koppen door te spoelen. Als mensen bij mij komen mekkeren over printers raad ik Epson altijd als eerste af, zelf ook nog zo'n kreng liggen. Tegenwoordig een mooie Pixma MP600R van Canon, losse cartridges per kleur besparen je ook geld :D
Pagina: 1