Toon posts:

Refresh frequency reset bij elke windowsherstart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Elke keer wanneer mijn computer opnieuw opgestart wordt, wordt de refresh frequency (= verversingsfrequentie in het Nederlands?) gereset. Elke keer is dit weer 60Hz, ondanks dat de instellingen soms aangeven dat het 120Hz zou moeten zijn.

De gegevens van mijn PC:
- Windows XP SP3 (maakt niet uit, onder W2K SP4 deed ie het ook al).
- Radeon Ati 1300 X Pro 256MB.
- Iiyama Vision Master Pro 545 beeldscherm.

Ik kon op google niets vinden over het gehele probleem. Kan hier mij iemand wel helpen? Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft (gehad)? En heeft er iemand een mogelijke oplossing?

Met vriendelijke groet,
Jan Willem van der Veer

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

In je catalyst control center even kijken naar de "monitortab". Daarin kan je instellen hoeveel je videokaart aan maximale refresrate mag geven.

Piel er even mee want ik heb geen ati kaart meer dus ik weet niet meer precies hoe het zit.Na een herinstallatie van windows en/ofvideokaartdrivers moest ik dat altijd opnieuw instellen icm een crt monitor.

[ Voor 12% gewijzigd door Tripp op 24-06-2008 20:43 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet het probleem. Hij kan namelijk tot 180Hz aan.
Maar die CCCenter heft het probleem helemaal niet op. Sterker nog, het instellen van de frequentie in CCCenter heeft exact hetzelfde probleem als in Windows zelf.

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
Ik zou reforce (ook wel refresh force) eens proberen. Het is niet de netste oplossing, maar die werkt wel en ik denk dat jouw probleem er ook mee opgelost kan worden. Hij vertelt je windows namelijk dat er per resolutie maar 1 refreshrate mogelijk is en dan zou ie niet terug moeten kunnen springen naar 60Hz.