[Advies] Ipod dock of 2.0/2.1 setje

Pagina: 1
Acties:

• Superlam
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
(ik heb voor dit dilemma al de search button gebruikt maar ik kwam nergens de zelfde probleemstelling tegen)

Hallo Tweakers,

Ik zit in een dilemma.
Ik heb een ipod classic, om die ipod classic op te laden moet ik een computer hebben, nu ga ik binnenkort op vakantie en leek het met dus wel handig om zo'n dock te hebben voor de ipod waarmee je hem op kan laden maar waar ook boxen (nee ik ben niet van plan om er mee rond te gaan lopen en de muziek hard aan, daar erger ik mijzelf ook mateloos aan) bij zitten. Toen ging ik een beetje rond kijken en kwam ik op de logitech mm-50 (€50 via ebay ongeveer) uit, deze ziet er goed uit en heb er weinig negatief over gelezen.

Alleen nu het probleem.
Ik heb nu dus ook horen zeggen dat ik misschien beter een 2.1/ 2.0 setje(€40-€50 ook via ebay) kan aanschaffen en dan een losse universele lader (€5?) voor mijn ipod kan kopen dan heb ik ook allebij.

Ik heb een goed 2.0 setje gezien namelijk de T20 maar is dit wat en is dit beter dan de mm50?

Dus even kort op een rijtje:
Voordelen ipod dock:
- Opladen
- Makkelijker (kleiner dus beter draagbaar)
- Werkt ook zonder netstroom (dus met accu)

Voordelen boxen:
- Beter geluid
- Betere geluid/prijs verhouding
- Kan ze ook voor mijn pc gebruiken aangezien ik daar ook klote boxen op heb.

Nadeel:
- Altijd netstroom nodig

Nu dus mijn vraag wat zouden jullie doen:
- Ipod dock waar oplader in zit (± €50)
- 2.1/ 2.0 set en universele lader. (± €50)

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 24-06-2008 19:42 . Reden: "wat moet ik kopen" verwijderd. ]

• Superlam
Niemand een oplossing?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

Tsja, is puur persoonlijk denk ik. Mijn iPod hoeft niet aan het netstroom en sluit ik aan op 2 simpele Logitech pc speakers. Werkt prima hoor.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Indien je niet per se een ingebouwde oplader hoeft en geen beeld door wil sturen zou ik gewoon een simpel mini-jack-->2x tulp kabeltje kopen.
Het enige nadeel is dat je voor het opladen nog de stekker erin moet doen, maar persoonlijk vind ik de besparing in aankoopbedrag de moeite wel waard.
Bovendien moet ik de eerste iPod-dock met echt fatsoenlijke speakers nog meemaken.
Die Bose van dik €300,- vind ik nog steeds klinken als een pc-speakerset van €70,- en die Harman/Kardon & Co zijn best aardig voor het formaat, maar niks meer.
Je ziet het al als je naar de drivers van die Logitech mm50 kijkt: 3 inch is echt te weinig voor een fatsoenijke basweergave.
Die T20 heeft ook kleine drivers, maar een grotere kast met basreflexpoort die het best aardig schijnt te doen op basgebied. Toch ben ik ook hierbij van mening dat een tweedehands Klipsch of Teufel setje het een stuk beter doet.

Ik zou dus voor de losse oplader gaan i.c.m. met een los speakersetje.
Het voordeel is dan ook dat je alles gescheiden hebt en alles los i.v.m. schade of upgrades kan vervangen.
Ben je echter niet zo kritisch qua geluidskwaliteit en wil je gewoon geluid op een zo simpel mogelijke manier, dan is zo'n dock de betere keus.

• Superlam
Ik heb even rond gekeken wat een Klipsch of Teufel setje zou kosten maar dan kom je al minimaal op 100 euro 2de hands en dat is dan denk ik toch te veel van het goede. Dus dan zou ik denk ik alsnog op de t20 komen ?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Als je dat er niet voor over hebt (niet iedereen wil elke maand de helft van zijn maandsalaris in audio stoppen ;)) is dat volgens mij een goede keuze. Er is ook nog een groter broertje van, de T40, dus daar zou ik ook nog even naar kijken. Ik zou sowiezo nog even langs een pc- of electronicazaak langsgaan om te luisteren.
Maar voor zover ik de testen gelezen heb en de ervaringen van iedereen hoor is dat voor zijn geld wel de beste optie.

• Superlam
Is er toevallig ook nog iemand met ervaring over de mm50 of raad iedereen mij een t20 aan voor mijn budget?>
Pagina: 1