[Advies] Upgrade videokaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:42
Hallo Gotters!

Al een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe videokaart.
Want ik ben van mening dat mijn x1950 pro niet snel genoeg meer is voor al dat zware werk.
Ik heb naar verschillende mogelijk heden gekeken zo kwamen de 8800gt en de 3870 al snel langs.
Onlangs heb ik een 3870 gekocht van Asus, maar die was DOA, sinds dien ben ik wel een beetje gaan twijvelen of dat wel een goeie kaart is, daarom heb ik besloten mijn geld terug te nemen en een andere kaart te overwegen.

Omdat mijn moederbord PCI-E 1.0a is weet ik eigenlijk wel zeker dat een gemiddelde Nvidia kaart niet gaat werken in mijn pc, correct me if im wrong!

Heeft iemand nog tips of suggesties n.b.t mijn keuze?

Of is het toch de beste keuze om weer een 3870 te nemen?

Zie specs in mijn sig!

Groeten

Lipton

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11

superwashandje

grofheid alom

waarom zouden de gemiddelde nvidia kaarten niet werken? mijn 8800gt draait goed op hetzelfde moederbord hoor. misschien zou je ook willen wachten op de nieuwe lichting kaarten van ati? de 4870 word morgen geintroduceerd als ik me niet vergis

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 06:50
Wat dacht je van een Ati 4850? Dat lijken prima kaarten te zijn voor weinig geld, zie het Ati topic.

The Flying Dutchman

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:42
Ik heb inderdaad aan de 4850 en de 4870 gedacht.
Omdat ik in een topic gelezen heb dat een PCI-E 2.0 kaart regelmatig niet werkt op een 1.0a slot ben ik wat aan het twijvelen geslagen.
Volgens Asus zijn inprincipe alleen de 38xx series van ATI backwords compatible.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Er zijn successen op een 1.0a bord, nl de P5B
Forcepoint in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Plus is dat volgens mij alleen met Via chipsets dat dat echt lastig is. Ik heb hier een 9800 ook gedraaid op mijn P5B, geen enkel probleem (uiteraard ook op mn P5K). Aanrader is echt de 4850 als je in die prijsklasse zit :) .

De meeste mensen deugen!

• Miauw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06-2021
Lipton16 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:18:
Ik heb inderdaad aan de 4850 en de 4870 gedacht.
Omdat ik in een topic gelezen heb dat een PCI-E 2.0 kaart regelmatig niet werkt op een 1.0a slot ben ik wat aan het twijvelen geslagen.
Volgens Asus zijn inprincipe alleen de 38xx series van ATI backwords compatible.
Als je goed had gegoogled was dit alleen bij VIA chipsets die brake dingen....

Het was voor mij ook een zoek tocht ma ik vond het uiteindelijk wel. Op intel chipsets werkt een 2.0 kaart gewoon.

Vooral bij ati kaarten die schakelen eerst naar 1.0 en dan als ze 2.0 zien schakelen ze naar 2.0 dit is bij nvidia anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Miauw op 24-06-2008 19:40 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Reviews lezen en vergelijken. Dan kan je deze vraag prima zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.