Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

{Firefox 3} Algemene ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:11
Firefox 3 is uit, deel hier je ervaringen.

Ik barst gelijk los met een vraag: wat moet je backuppen, voor bookmarks? json file?

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:02
Waarom gebruik je niet meteen MozBackup?
http://mozbackup.jasnapaka.com/

Ik gebruik het al een aantal jaar en het werkt prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Jozz op 24-06-2008 20:49 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:57:
Firefox 3 is uit, deel hier je ervaringen.

Ik barst gelijk los met een vraag: wat moet je backuppen, voor bookmarks? json file?
De bookmarks worden automatisch (elke dag) opgeslagen in .JSON file. Echter er is nog steeds de mogelijkheid om ze te exporteren naar HTML (via de Library/Bibliotheek).

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb sinds kort (sinds ik FF3 op Vista 64-bit ultimate heb geinstalleerd) het probleem dat FF3 mijn wachtwoorden niet meer onthoud om een of andere vage reden. Zijn er meer mensen met dit probleem/ een oplossing???

Laat me dat even specificeren:

Hij onthoud de wachtwoorden wel maar logt niet meer automatisch in op websites. Komt dit misschien doordat de websites FF3 nog niet volledig ondersteunen??

[ Voor 30% gewijzigd door Rob1106 op 24-06-2008 22:11 . Reden: verduidelijking ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 19:04
Rob1106 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:10:
Ik heb sinds kort (sinds ik FF3 op Vista 64-bit ultimate heb geinstalleerd) het probleem dat FF3 mijn wachtwoorden niet meer onthoud om een of andere vage reden. Zijn er meer mensen met dit probleem/ een oplossing???

Laat me dat even specificeren:

Hij onthoud de wachtwoorden wel maar logt niet meer automatisch in op websites. Komt dit misschien doordat de websites FF3 nog niet volledig ondersteunen??
Ik heb zo'n zelfde probleem ondervonden... Ik heb de hele Firefox installatie verwijderd (wel even de bookmarks gebackupt natuurlijk :Y) ) en toen opnieuw geïnstalleerd...
Sindsdien geen centje pijn meer.

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:03:
[...]

De bookmarks worden automatisch (elke dag) opgeslagen in .JSON file. Echter er is nog steeds de mogelijkheid om ze te exporteren naar HTML (via de Library/Bibliotheek).
Dus de laatste json file in je profile-dir pakken, en die terugzetten, en klaar is kees?

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
TMPJ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
[...]

Ik heb zo'n zelfde probleem ondervonden... Ik heb de hele Firefox installatie verwijderd (wel even de bookmarks gebackupt natuurlijk :Y) ) en toen opnieuw geïnstalleerd...
Sindsdien geen centje pijn meer.
Problem solved.. thx :) Vreemd probleem overigens :S

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:36:
[...]

Dus de laatste json file in je profile-dir pakken, en die terugzetten, en klaar is kees?
Ik snap je vraag niet helemaal... De back-ups van de bookmarks van de laatste 5 dagen staan onder Profiel\bookmarkbackups

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb af en toe een vastloper met FF3.0

meerdere pagina's open, op de ene iets met flash open, en dan nog een filmpje laden geeft af en toe een vastloper wat resulteert in het opnieuw moeten starten van firefox. (gelukkig ook ingesteld dat alles weer moet openen waarmee ik FF afsloot, al moet ik elke keer kiezen of ik de vorige sessie wil herstellen) na sessie herstel met exact dezelfde pagina's hetzelfde openen geeft vervolgens dan geen vastlopers meer :S

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:55:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal... De back-ups van de bookmarks van de laatste 5 dagen staan onder Profiel\bookmarkbackups
Ja dat zijn 5 html's . Verder heb iok nog 2 .json files. Vroeg me enkel af welke ik MOET pakken, anders pak ik ze wel allemaal, kan ook.l

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan toch ook gewoon je hele C:\Documents and Settings\*username*\Application Data\Mozilla folder backuppen en later terugzetten? heb je meteen je plugins etc terug.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Jongens wat doen we moeilijk?

Heb je nu firefox 2 nog geinstalleert staan? Dan gewoon even er overheen met de firefox 3 installer, firefox herkent vanzelf je profiel informatie en voegt die gewoon mee in.

Als je firefox 2 niet meer geinstalleert hebt staan dan zou je inderdaad de volledige mozila directory kunnen kopierenuit application data.

PS mozbackup doet het sinds versie 2.x al niet meer dacht ik. Of is er een nieuwe versie van uitgebracht die ik gemist heb? :>

[ Voor 15% gewijzigd door nsa1984 op 24-06-2008 23:45 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:57

Appie

F1RST Racing

Ikzelf gebruik foxmarks (http://www.foxmarks.com/) voor zowel mijn bookmarks te bachkupen, maar nog meer om op verschillende systemen dezelfde bookmarks te gebruiken.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 11:15
Heel tevreden over FF3 :D
Alleen als ik een bestand wil dlen zijn niet alle opties meer leesbaar in het dlvenster (open met..., opslaan).
De opties zijn wel selecteerbaar met de pijltjes, maar zijn gewoon niet te zien.

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/7466/ff3foutqt1.jpg

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nog makkelijker je bookmarks backuppen: Bladwijzers > Bladwijzers organiseren... (Ctrl+Shift+B) > Importeren en reservekopie maken en dan de goede optie kiezen. HTML exporteren doe je als je een backup maakt, en je importeert diezelfde html file als je je backup terugzet.

Klaar is *gelieve zelf uw naam hier in te voegen

Verwijderd

ik zit met het irritante probleem dat firefox bij het maken van nzb bestanden zelf een nzb maakt met de naam "!". hier worden alle nzb's in 'gestopt'. het irritante wat gebeurt is dat wanneer ik een film binnen heb gehaald, en een nieuwe nzb aanmaak voor een andere film, newsleecher dat ! bestand opent met hierin ook nog de bestanden uit de eerste film en ik dus een lange lijst krijg met alle bestanden die ik al een keer heb gedownload. Wanneer ik de ! bestand zelf delete is het probleem weg maar zodra ik een nieuwe bestand aanmaak is de ! bestand er weer met hetzelfde euvel

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het wel lekker werken. In het begin waren nog niet alle add-ons compatable, maar de meeste hebben nu wel een (auto)update gehad waardoor ze weer werken. De bookmarks die nu een "laatst bezocht" hebben en de nieuwe adresbalk bevallen me wel. Voor de rest zie ik niet zo veel verschillen.

Ik hoop dat de downloads niet zo vaak kapot gaan als in Firefox2. Dat vond ik het iritantste aan Firefox2 dat je steeds dat bestand op moest zoeken en verwijderen om de zo veel downloads omdat het weer eens niet werkte.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
voor mij werkt het super!
Nog geen minpunten tegen gekomen.

Ik vind vooral de suggesties handig die ff geeft als ik iets intyp.

btw. Hoe weet FF wat ik bedoel als ik bijvoorbeeld tweakers intyp. Hij gaat automatisch naar tweakers.net en niet naar bijvoorbeeld tweakers.com. Hij weet altijd naar welke site (met welke extensie) ik wil. Ook sites die ik niet in mn history of bookmarks heb staan

...less is more

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Euh, we verwachten toch wel een iets betere topicstart voor een (Firefox) ervaringen topic. In deze opzet is het eigenlijk gewoon een excuus om lui te zijn en niet te zoeken. :) Neem eens een voorbeeld aan [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI en update de FAQ die erin staat eens naar versie 3, dat is al een veel beter ervaringentopic. ;)

Deze gaat iig dicht.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.