Toon posts:

HD films streamen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.177 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag HD-Films bekijken op mijn 50" Plasma, en ik beschik ook over een xbox 360.

Wat is de slimste manier om HD-films te kunnen bekijken op mijn tv?

Situatie nu:
In de meterkast: Speedtouch 780(router & modem) -> Loopt kabel naar boven naar Linksys WRT54G -> Daar zitten mijn PC en XBOX aangesloten.

Tijdelijke situatie als ik wil streamen:
Meterkast speedtouch 780 -> internet kabel naar woonkamer naar xbox -> hdmi -> tv
en andere internet kabel naar mijn Linksys -> PC (en PC is ook de source!)

Kan ik met zo'n situatie streamen? (En bij de linksys is de speedtouch niet als WAN verbonden maar gewoon bij een poort. (dhcp uitgeschakeld bij linksys)

Ik denk dat het geen nut heeft om een Dual-layer dvd te branden op meerdere normale DVD's, want ik heb geen dual-layer. Brander is ook stuk :/ Dus streamen lijkt het me beste keus.

Of zijn er andere slimme keuzes, en welke bestanden ondersteunen xbox dan? Ik neem aan geen Blu-ray bestanden. Ik lees een beetje rond van HDWMV of dergelijks.

Bedankt

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Zou een klein pc'tje naast je TV zetten. Daar de film naar kopieeren en dan op je TV displayen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:11:
Zou een klein pc'tje naast je TV zetten. Daar de film naar kopieeren en dan op je TV displayen
En waar zou ik dat 'kleine pctje' moeten toveren dan? Ik wil namelijk niks uitgeven.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 11:21
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:12:
[...]

En waar zou ik dat 'kleine pctje' moeten toveren dan? Ik wil namelijk niks uitgeven.
100Mbit is vrij smal om een 1080P film op je tv te toveren. zeker als je meerdere PC's in je netwerk heb zitten. als iemand dan even op internet gaat zitten of een MP3 bestand van een andere machine tovert gaat je film al hakkelen..
Daarnaast weet ik niet of de 360 al 1080P kan streamen volgens mij niet alleen WMV files..

Je zit dus al vrij strak tegen het feit dat je apperatuur niet geschikt is. klein PC'tje kan al een op een simple C2D voor 300 Euro.. Gooi hier windows XP op en een linux distro en je kan heerlijkz onder problemen naar je films kijken!!

[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 24-06-2008 17:26 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:25:
[...]

100Mbit is vrij smal om een 1080P film op je tv te toveren. zeker als je meerdere PC's in je netwerk heb zitten. als iemand dan even op internet gaat zitten of een MP3 bestand van een andere machine tovert gaat je film al hakkelen..
Daarnaast weet ik niet of de 360 al 1080P kan streamen volgens mij niet alleen WMV files..

Je zit dus al vrij strak tegen het feit dat je apperatuur niet geschikt is. klein PC'tje kan al een op een simple C2D voor 300 Euro.. Gooi hier windows XP op en een linux distro en je kan heerlijkz onder problemen naar je films kijken!!
Hoe kom je er dan bij dat ik 1080p heb? Ik heb 1366*178 resolutie. dus 720p.

Sorry hoor maar je wilt als een mr. Smart-ass overkomen maar dat lukt je totaal niet :* Niet iedereen kan geld uittoveren, moet ook nog op vakantie. de vraag is dan; kan ik streamen met dit huidige situatie? Zoja, welke bestanden moet ik hebben?

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ik heb ook ongeveer een zelfde situatie en opgelost als volgt.

Modem/router in beneden in de meterkast, vandaar uit gaat er een kabel naar mijn slaapkamer waar de PC staat. En een andere kabel vanuit mijn modem naar de xbox. En dan stream ik mijn film ( HD ) via Vista/MediaCenter en werkt perfect _/-\o_

Als je via FTD download staat er achter Xbox360 dus die sowieso en inderdaad WMVHD en ook divx. Er zullen ook nog andere zijn maar heb geen zin om op te zoeken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sekeroglan op 24-06-2008 17:33 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Topicstarter
sekeroglan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:30:
Ik heb ook ongeveer een zelfde situatie en opgelost als volgt.

Modem/router in beneden in de meterkast, vandaar uit gaat er een kabel naar mijn slaapkamer waar de PC staat. En een andere kabel vanuit mijn modem naar de xbox. En dan stream ik mijn film ( HD ) via Vista/MediaCenter en werkt perfect _/-\o_

Als je via FTD download staat er achter Xbox360 dus die sowieso en inderdaad WMVHD en ook divx. Er zullen ook nog andere zijn maar heb geen zin om op te zoeken ;)
Situatie 2 net aangesloten, en het werkt! ik heb al een paar divXsjes gezien op mijn Plasma.

ff een wmvhd proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 17:55 ]

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:39:
[...]

Situatie 2 net aangesloten, en het werkt! ik heb al een paar divXsjes gezien op mijn Plasma.

Maar nu wil ik juist voor HD gaan, welke high-def bestandsformaat ondersteunt xbox?
Ik dach alleen .wmv maar let er ook nooit op eigenlijk. Meestal als ik dowload staat er bij, dat het ook geschikt is voor de xbox360. Maar in elkgeval geen .mkv

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:30:
[...]

Hoe kom je er dan bij dat ik 1080p heb? Ik heb 1366*178 resolutie. dus 720p.

Sorry hoor maar je wilt als een mr. Smart-ass overkomen maar dat lukt je totaal niet :* Niet iedereen kan geld uittoveren, moet ook nog op vakantie. de vraag is dan; kan ik streamen met dit huidige situatie? Zoja, welke bestanden moet ik hebben?
Ik vermoed dat hij dat denkt omdat het om een 50inch tv gaat. Ik zou er ook vanuit gaan als je dat neemt dat je een full hd neemt. Trouwens, als jij het niet vermeldt in je startpost kunnen we het ook niet weten. Je moet ook niet gelijk gaan flamen, daar houden de mensen niet zo van, zeker niet als je er TOTAAL geen reden toe hebt ...

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verder zijn de 1080p .mkv's ook 'maar' zo'n 15Mbit en die kun je dus ook prima streamen over 100Mbit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:30:

Is it that time of the month again?
Ik moet zeggen dat ik op die manier niet eens veel zin heb om erover na te denken...

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om .ts files te streamen?

wmvhd is me wel gelukt! (y) maar .ts files ziet hij niet. Ik heb Windows XP SP3.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:39
Ik zelf stream alles met vista mediacentre en daarnaast een programma Transcode 360, wat geloof ik ook runtime 360 wordt genoemd. Heb al een tijd geen hd materiaal gedownload, dus weet niet meer precies hoe het zat.

Ik weet dat wanneer je FTD hebt, deze vragen meestal wel kunt stellen. Anders ff googlen.

Op het forum van Transcode 360 staat ook van alles uitgelegd. Succes.

PSN ID Binloading_nl

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

To_Tall schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:25:
[...]

Kijk eens naar je eigen netwerk dan. 1080P is hooguit misschien 25 Mbit, vaak veel minder. Ik kan een 1080P film streamen en onderling nog files kopiëren, MP3's luisteren en weet ik het allemaal.

Verwijderd

DeaTh RoW , ja je kan TS files steamen. Er zijn meerdere mogelijkheden. Transcode360, Tversity, Winamp Remote. Op de diverse fora staat alles beschreven hoe te installeren. (10 min werk). Winamp Remote werkt tot nu toe het makkelijkste.

Ik ben zover, dat hij alles afspeelt. Alleen het probleem dat ik heb is dat ik geen subtitels zie bij mijn films. Dat vind ik jammer :'( . Wanneer ik een film heb die al wmf is, dan doet hij subtitels er wel bij. Mocht je een oplossing vinden om de subtitles er bij te krijgen hoor ik het wel. ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alles leuk, maar om voor deze informatie nou een topic van 3 maanden te kicken :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.