• Evil_Teddy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 16:17
Mijn computer neemt sinds een maand of 2 (Schatting) een pauze van een seconde of 10 voordat hij opstart.

Wanneer ik de power-knop in druk hoor ik dat de fans gaan draaienen zie ik de lichtjes van mijn mouse-receiver. Daarop klinkt het alsof hij direct weer uitgaat, na een seconde of 10 start hij dan op en is er verder niets meer aan de hand. Toch vind ik het wel ietwat vervelend worden.

Heb dit probleem in een paar maand oud topic ook al ter sprake gebracht, maar dat was in een topic van een ander probleem dat overigens is opgelost. Nu dit probleem dus nog even in een apart topic.

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan ideeën om de koffiepauze van m'n pc in te nemen :)
Alvast bedankt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al een bios-update gedaan? Die kan een deel verhelpen.

Verder op zoek naar een PCI-kaartje om te zien wat je computer doet voordat hij POST zou ook kunnen helpen. Ik heb een LCD-dingetje aan mijn striker II formula waarop ik zie hoever hij is met opstarten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Evil_Teddy
Ik vind bios update eerlijk gezegd toch wat eng, ookal is dat misschien een onredelijke angst ;) Verder heeft de pc ook een tijdje gelopen zonder dit probleem met dezelfde bios. Bios is namelijk nog nooit geupdate.

Verder misschien belangrijk (dom dat ik het vergat). Moederbord = MSI P35 Neo3-F.

Verwijderd

Gaat het toevallig om een Asus moederbord ?

• Evil_Teddy
toevallig niet :)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:55
Laatste tijd geen andere apparaten aangesloten?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

en een biosupdate valt mee hoe eng deze is, en kan wel degelijk voor verbetering zorgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PC shutdown @ startup then startup again....

Hier is hetzelfde probleem aan de orde en daarin reageerd ook iemand met jou mobo, schijnt dus normaal te zijn bij dit mobo ;)

• Evil_Teddy
Een weekje geleden een nieuwe monitor, maar toen was het probleem er al. Heb wel het idee dat het probleem gestart is in de periode vlak nadat ik mijn processor (E6750) wat overgeklokt heb. Verder is (ook rond die tijd) mijn processor er wel even uitgeweest en teruggeplaatst.

[edit] Uit dat topic begrijp ik dat het waarschijnlijk met de overklok te maken heeft :?

[ Voor 22% gewijzigd door Evil_Teddy op 24-06-2008 17:08 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 16:24
is je cpu nog steeds overclocked?

Computer says no

• Evil_Teddy
ja

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 16:24
dan is dat het, je BIOS herkent een te hoge overclock, dus herstart hij de computer met lagere clocks.

Computer says no

• Evil_Teddy
hmmmmmm, als dat het is zal ik hem maar wat terugklokken ;) Maar.... als de pc hem terugklokt, klopt het dan wel dat coretemp en everest de overgeklokte waarde (3.2GHz) aangeven?

• AlexanderB
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

niet een te hoge overclock.. alleen je bord dat de overclock bevestigd, en dan pas opstart, vandaar de korte pauze voordat het bord effectief doorstart.

• Evil_Teddy
Denken jullie dat een bios-update dit nog kan verhelpen of is het gewoon oké en moet ik het er maar mee doen ^^

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Moederborden hebben tegenwoordig toch wel een bescherming voor als het updaten mis gaat, even in de handleiding van je moederbord kijken.
Waarschijnlijk hoef je je nergens druk over te maken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• AlexanderB
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

denk niet dat een bios update wat gaat doen.. het is een feature.. geen bug :p
Pagina: 1