Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Algemene zoek vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een online vragenlijst. De output hiervan krijg ik als e-mail binnen met alle variabelen onder elkaar en de value ervan gescheiden met een = teken. Dus in het format vraag1 = antwoord1 etc. Hier is helaas niets meer aan te veranderen.

Ik wil de gegevens van dit emailtje in een excel lijst krijgen. De values(antwoord1) moeten automatisch in de juiste column komen(antwoord1), zodat ik niet alle gegevens zelf moet copyen en pasten. Ik denk namelijk dat ik zo'n 200 emailtjes krijg, met 50 vragen erin dus handmatig kost erg veel tijd. Nu ben ik ervan overtuigd dat zoiets bestaat en makkelijk is om te maken. Ik heb op google gezocht naar: form, export, output, email, outlook, excel, etc.. in verschillende combinaties, maar kan niets zinnings vinden.

Weet iemand misschien waar ik iets kan vinden?

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Ikzelf zou ervoor kiezen om in plaats van de response te e-mailen, de antwoorden op te slaan in een database. Vandaaruit kun je makkelijk een CSV dump doen oid.

Binnenkomende e-mails met antwoorden parsen en dan in excel importeren is vast wel mogelijk, maar wel een behoorlijk stuk ingewikkelder.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik de vragenlijst niet meer aanpassen, dus de output komt per email binnen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Het forum 'Programming' is geen platform voor dergelijke vragen.
Het gaat hier over zelf programmeren; script requests laten we niet toe, en het is ook niet de bedoeling dat iemand anders 'iets' voor jou volledig gaat maken.
Wat we wel toelaten, is het helpen bij problemen die je kan tegenkomen bij het zelf maken van een tool die jouw probleem oplost. Echter, dan verwachten we wel dat je zelf al eea geprobeerd hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door whoami op 24-06-2008 16:52 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.