Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Flash/Actionscript] attachMovie vlak na unloadMovie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik moet in een flash applicatie de inhoud van een movieclip vervangen door een andere movieclip. Hiervoor doe ik op een knop:

code:
1
2
3
4
5
6
on(release) {
_root.container.first.unloadMovie();
_root.container.first.onUnload = function() {
_root.container.first.attachMovie("newcontent","newcontent",999);
}
}

Dit lukt me niet, de nieuwe content wordt niet geattached. Als ik 2 knoppen aanmaak die afzonderlijk het volgende doen:

code:
1
2
3
on(release) {
}

en

code:
1
2
3
on(release) {
}

... dan gaat het wel goed...

Wie kan me zeggen waarom? Thx!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je doet twee verschillende dingen in beide voorbeelden, dan lijkt het me niet minder dan logisch om even naar de verschillen te kijken :)

Wat gebeurt er als je voor de gein je onUnload eens plaatst voordat je daadwerkelijk de movie gaan unloaden? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:07:
Je doet twee verschillende dingen in beide voorbeelden, dan lijkt het me niet minder dan logisch om even naar de verschillen te kijken :)

Wat gebeurt er als je voor de gein je onUnload eens plaatst voordat je daadwerkelijk de movie gaan unloaden? ;)
Ja, dat had ik even snel zo gezet maar als ik de onUnload eerder zet, dan heb ik nog steeds hetzelfde resultaat

Zoiets als
code:
1
2
3
4
on(release) {
}

doet het trouwens ook niet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 16:22 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leg eens even nogmaals uit welk object je hemt op je stage (wat de instance naam is) wat je probeert te unloaden en wat je probeert te laden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:00:
Leg eens even nogmaals uit welk object je hemt op je stage (wat de instance naam is) wat je probeert te unloaden en wat je probeert te laden :)
Ik heb gewoon een container MovieClip in de root, deze heeft een childmovieclip "first". Door een druk op een knop moet de inhoud van die childmovieclip gewist worden en een andere movieclip geattached worden.. that's all. Maar ik kan de functies blijkbaar niet vlak na elkaar aanroepen, wel afzonderlijk...

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Eerst unload je de movie. Daarna zeg je 'als je een unload doet, doe dan X'.

Hmm ;)

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

Topicstarter
Bozozo schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:42:
Eerst unload je de movie. Daarna zeg je 'als je een unload doet, doe dan X'.

Hmm ;)
Lees ook het vervolg van de posts even..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fla even hier gezet:

http://rapidshare.com/files/124743285/test.fla.html

zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel... als je op "button klikt" moet dus het zwarte vakje van inhoud gewist worden en een groen vlakje in verschijnen... (sorry voor de simpelheid van het bestand ;))

Verwijderd

Topicstarter
even een kickje...

Kicken doen we pas na 24 uur; let daar even op ok?

[ Voor 63% gewijzigd door BtM909 op 25-06-2008 15:08 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik heb het vermoeden dat flash mx het niet leuk vind dat je iets unload en meteen weer load. Beter is het om de unload af te wachten alvorens je iets anders gaat doen. Bijvoorbeeld door aan je nieuwcontent een listener te hangen die kijkt of een bepaalde MC unloaded is. In tegenstelling tot een MC die aan het unloaden is. Het zou me niks verbazen als op deze manier flash in een ruk newcontent mee unload.

Overigens heb je dit probleem niet meer in AS3

Stoer; Marduq

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 13:41

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb ff geen zin om er helemaal in duiken nu maar volgens mij hoef je niet unload te gebruiken. Als je de 2e keer de movie op hetzelfde level load als de eerste word de eerste vervangen door de 2e.
Pagina: 1