Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Automatisch regels vervangen in .conf (RTF)

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij past dit topic het beste in dit forumdeel.

Probleemstelling:
Ik moet in korte tijd honderden configs aanpassen. Nu doe ik dat in Wordpad dmv 'zoek en vervang', maar zoals velen van jullie weten zou ik het graag wat sneller willen laten verlopen. Ik zou dus graag een utility willen waarmee ik dan de username en password opgeef, waarna het automatisch aangepast wordt (ik ben absoluut niet te lui om zelf iets in elkaar te zetten, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken).

Nu ben ik al wel een behoorlijke tijd aan het googlen, maar ik kom steeds uit op macro's. Voor zover mijn kennis dat toelaat, moet het makkelijker kunnen. Of zit ik hier fout?

Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen wijzen (ik heb er zelfs behoorlijk vertrouwen in, aangezien ik hier de meest ingewikkelde dingen langs heb zien komen).

Bij voorbaat dank,
Jai

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-11 11:40
er zijn zat programma's die een search & replace in files kunnen doen. Dan geef je gewoon een map op met bestanden en doet hij een search&replace op al die bestanden!

bijvoorbeeld notepad++ of elk ander degelijke texteditor.

hallo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:35:
Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij past dit topic het beste in dit forumdeel.
Je hebt dit gelezen: Waar hoort mijn topic???
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:35:
Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen wijzen (ik heb er zelfs behoorlijk vertrouwen in, aangezien ik hier de meest ingewikkelde dingen langs heb zien komen).
Zie hier een flinke lijst editors waarvan een flink aantal geheid kan wat je wil: Wikipedia: Comparison of text editors. En met deze link bij de hand kun je dan ook nog mooi selecteren op andere criteria waaraan je editor zou moeten voldoen ;) Je maakt me niet wijs dat je met een beetje moeite en zoekwerk geen editor kunt vinden die in multiple files een search and replace kan doen. Neem ook even onze DT&E Quickstart door als je wil ;)

[ Voor 102% gewijzigd door RobIII op 25-06-2008 01:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.