Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Laptop start niet meer op na update SP1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn laptop zojuist de SP1 update gedraaid. Tijdens de update ben ik even weggegaan, en toen ik terugkwam, stond mijn laptop uit. Ik heb hem opnieuw aangedaan, maar hij gaf aan dat Windows niet goed was afgesloten. Toen ik koos voor: 'Start Windows normally', werd het scherm zwart, en startte de computer opnieuw op. De andere optie was 'Launch Start Repair', maar als ik die kies, wordt het scherm even zwart, en verschijnt hetzelfde menu dus weer.

Ik vermoed dat mijn laptop te warm is geworden (heeft ie zo nu en dan last van), en dat daardoor de Windows update in de soep is gelopen. Opstarten in Safe Mode, of 'Last Know Good Configuration' halen niks uit. De laptop start gewoon weer opnieuw op. Aangezien het een Acer-laptop is, zit er geen Windows-cd bij, dus via daar opstarten werkt niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn versie weer gerepareerd krijg, zonder alles opnieuw te moeten installeren?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kans dat je even chkdsk moet draaien.
Regel een windows vista CD, boot daarvan en kies herstel console (ofzoiets, zo heette dat bij XP in ieder geval).
Op deze manier heb ik meerdere malen windows XP machines weer aan de praat gekregen.

En als je je laptop dan aan de praat hebt maak dan meteen een herstel CD, zit als het goed is in de software ingebakken.

Alles kan stuk.