Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[win xp] Kan bestand niet openen toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet dat je niet zomaar een topic moet openen maar ik heb een verschrikkelijk groot probleem.
Een paar weken geleden is mijn pc gecrasht. Windows xp opnieuw geïnstalleerd en klaar.
Alleen kom ik er net achter dat ik sommige bestanden op mijn D schijf niet kan openen.
De melding die ik toen kreeg was" Map is niet toegankelijk. Toegang geweigerd."
Via veilige modus heb ik wel weer toegang gekregen in de map, maar de bestanden zijn nog steeds ontoegankelijk.
(via rechtermuisknop op de map en dan bij beveiligingen een gebruiker toegevoegd)
zodra ik dan weer terug ben ik de "gewone" windows en het bestand wil openen krijg ik de volgende meldingen:

Salaris.xls kan niet geopend worden. Het document is mogelijk alleen-lezen of gecodeerd.

Zodra ik dan op ok klik krijg ik gelijk de volgende melding erna:

Kon geen toegang krijgen tot salaris.xls

Heb heb al diverse dingen geprobeerd maar ik krijg niks geen toegang tot die bestanden.
ook niet via veilige modus.
Heb contact gehad met Microsoft zelf maar die vragen E75,- voor hulp en ondersteuning :( (alsof de software zelf niet duur genoeg is!!!)

Ik ga zelf ook nog verder zoeken maar opdat er nogal haast bij is(gegevens moet ik hebben voor de hypotheek) vraag ik toch jullie hulp!!! _/-\o_ :P

Ik hoor/zie/lees het het wel.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Heb je geprobeerd om te rechtermuisklikken op de file en daar je rechten toe te voegen ipv alleen de folder?
Ik had het zonet nog onder Vista (en XP files bereiken); schijnbaar werkt het inheriten niet zoals het zou moeten

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:30:
Heb je geprobeerd om te rechtermuisklikken op de file en daar je rechten toe te voegen ipv alleen de folder?
Ik had het zonet nog onder Vista (en XP files bereiken); schijnbaar werkt het inheriten niet zoals het zou moeten
Dat heb ik ook geprobeerd maar krijg steeds de melding dat ik daar geen rechten tot toe heb.
Heb ook nog via verkenner vanaf de hardeschijf tot aan de map gebruikers toegevoegd.
tot aan de map gaat het goed maar zodra ik het bestand wil openen houdt het op.
Daar staan geen gebruikers in en zodra ik die wil toevoegen krijg ik dus de melding dat ik daar geen rechten tot toe heb.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!!!
Via rechtermuisknop op het bestand naar beveiligin en dan klik je op Geavanceerd.Eerst voeg je een gebruiker toe maar klik NIET op toepassen. vervolgens ga je via het tabblad Eigenaar een eigenaar toevoegen.
Daarna kun je de net toegevoegde gebruiker als eigenaar instellen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ownership op de folder genomen?

/Edit
Net te laat

[ Voor 26% gewijzigd door DeeJee op 24-06-2008 15:20 ]

Money for nothin' and your chicks for free