Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UTORRENT] Problem met speed en NAT

Pagina: 1
Acties:

• Noclafasm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-10 23:08
Tweakers

Ok dit is mijn setup:
-Windows XP SP3 all patched
-KPN Internet 10mbit oftwel 1,2MB per sec
-Gigaset SX552 (Firmware: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:47:32) )
-Poort forwared: 50459 (ook in NAT)
-Firewalls disabled (client side)(win xp firewall)
-uTorrent(1.7.7), helemaal tweaked naar beste settings volgens de tweak topics
-Half open TCP hacked naar 50

Dit is mijn problemen:
-Door het populieren van mijn NAT tables flipt mijn router helemaal en zorgt zo dat ik een heel sloom internet krijg en de DNS servers super vaag gaan doen, (Dus nameservers queren werkt voor geen meter lijkt het wel)
-Mijn snelste downloads nu met torrents ligt rond de 200kb dat is dus een MB minder als dat ik kan

Wat mischien de oorzaken kunnen zijn:
-Update van de firmware door KPN
-KPN heeft lopen klooien met netwerk
-Mijn computer is iets raars mee

Feiten:
-HTTP downloads kan ik makelijk 1.2MB
-Vroeger (voor de firmware update) werkte hij wel met 1.2MB torrents downloaden

Ik zit er aan te denken om over te stappen op xs4all omdat je dan je eigen router mag kiezen, maar voordat ik deze drastische stap neem wil ik wel weten of het daar echt aan ligt.

Dus kan iemand hier mij een beetje inzicht op schenken

Groeten kevin

[ Voor 3% gewijzigd door Noclafasm op 24-06-2008 13:56 ]

Seize the day

Verwijderd

-Vroeger (voor de firmware update) werkte hij wel met 1.2MB torrents downloaden
Welke update bedoel je hier precies mee?
Al andere torrent clients geprobeerd?

De snelheden die je behaald liggen ook grotendeels aan de leechers en seeders, hier ben je vast al mee bekent dus heb wel het gevoel dat je de goeie uitkiest.

• Noclafasm
-bittorent, bitcomet, en dus nu weer terug bij utorrent.
-En ja de torrent die ik download hebben goeie stats :) daar let ik wel op :)

En over die update dat is dus de firmware van de router van kpn die wij hebben (mogen geen andere) en hun mogen zelf de firmware update, en ik heb nog geen manier gevonden om het te downgraden
(De firmware 1.43.1j1-iptv zorgt voor de problemen volgens mij, dat was de update waar ik het over had)

[ Voor 4% gewijzigd door Noclafasm op 24-06-2008 14:11 ]

Seize the day

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Colddot schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:54:
Dit is mijn problemen:
-Door het populieren van mijn NAT tables flipt mijn router helemaal en zorgt zo dat ik een heel sloom internet krijg en de DNS servers super vaag gaan doen, (Dus nameservers queren werkt voor geen meter lijkt het wel)
-Mijn snelste downloads nu met torrents ligt rond de 200kb dat is dus een MB minder als dat ik kan
Je belast een huis-tuin-en-keuken routertje veel te zwaar met > 5k seeds, hij moet, zoals je zelf al zegt, een veel te grote NAT tabel bijhouden. Probeer eens een veel lagere hoeveelheid maximum seeds.

edit: wat driedees dus ook zegt.

Met een 10Mbit lijntje hoef je geen > 5k seeds te hebben voor een volle download. Paar honderd is meeeer dan zat.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 24-06-2008 14:18 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:55
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, alleen wel met een andere router (ZyXEL). Het is dus niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie, wellicht heb je er iets aan. Mijn torrent downloads gingen ook tergend langzaam en m'n router piekte naar 70 - 95 % belasting, waardoor ook "het internet" in de soep liep. Uiteindelijk bleek het aantal connecties in uTorrent te hoog te zijn. Die staan nu op max 300 en alles werkt weer: torrents downen op maximale snelheden en surfen over het internet gaat normaal.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Wat bedoel je exact met het "populieren van mijn NAT tables"?! Doe je dit zelf of doet de router dit?

Misschien brengt een harde reset van de router soelaas.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Noclafasm
haha :) ja dat probleem heb ik ook al heel vaak gevonden dus ik heb nu alles best wel laag gezet, en ik heb ook ondervonden dat elke keer als ik NAT table leeg maak hij ff goed gaat maar dan weer dicht klapt

Mijn stats nu:
2 Torrent:
-Torrent 1: 64 (8320)[Seeds] 35(8817)[peers] Downsnelh: 400kB/s
-Torrent 2: 51 (235)[Seeds] 13(653)[peers] Downsnelh: 200kB/s

Mijn utorrent settings:
Max aantal verb: 500 (van alles mee geexperiemnteerd)
Max aantal aangeslot peers a torrent: 100 (van alles mee geexperiemnteerd)
Uploadslots: 10 (van alles mee geexperiemnteerd)
Max aantal active torrents (up en down): 10 (van alles mee geexperiemnteerd)
Max aantal actieve downloads: 5 (van alles mee geexperiemnteerd)

DNS is er nu helemaal uitgeklapt, de torrent kunnen geen enkele tracker meer connecten maar hij download nog stug verder
Maar raar is dat mijn normale internet het gewoon nog doet in alle zinnen
Router heeft het er wel moeilijk mee, als ik naar webinterface ga dan gaat het tergend langzaam, dus torrents belasten het routertje wel

NAT Table atm:
810 entries

//EDIT
raar nu werkt de snelheid wel redelijk maar nog steeds niet optimaal maar nog steeds raar dat alle trackers er uit vliegen als NAT table vol begint te raken

//EDIT ODF
Als utorrent aangaat, dan begint dus de router mooi netjes alle routes aan te maken (NAT) en daat zit volgens mij key probleem maar ik weet het ook niet allemaal precies

//EDIT alweer:
De trackers die kunnen niet worden geconnect (lijken offline voor utorrent)) maar als ik via firefox naar het address gaat dan kan ik gewoon connecten dus ik snap het echt niet meer

[ Voor 12% gewijzigd door Noclafasm op 24-06-2008 14:28 ]

Seize the day

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Krijg je precies dezelfde resultaten als je bijvoorbeeld Azureus of Bitcomet gebruikt? Tevens lijkt 500 connections mij wat aan de hoge kant. Werkt het niet beter als je deze op bijvoorbeeld 200 zet?

Vicariously I live while the whole world dies

• Noclafasm
Zelfde resultaten bij elke client
En connecties op 200 is zelfde resultaat

Toen ik gewoon nog snel downloade had ik alles op super hoog staan want toen wis ik nog niet zo veel :)

Seize the day

Pagina: 1