Computer start niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Na blikseminslag is de computer overleden.
Na nieuwe hardware te hebben gekocht en in elkaar gezet komt er geen beeld naar voren.

Specs:
Asus M3A mobo
AMD Athlon 64 X2 4600+
2x 512MB Kingston RAM
Nvidea GeForce 7100GS
Seagate 40GB HDD

Stroom erop, en aan dacht ik. Maarnee, de ventilatoren gaan draaien, er komt weer kabaal uit de kast maar er komt geen beeld naar voren.
Ook de DVD drives gaan niet open, terwijl deze wel aangekoppeld zijn..

Iemand enig idee ?

Grtz

Verwijderd

Lees niks over nieuwe voeding?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Wat heb je geprobeerd uit de opstart en hangen troubleshooter?

[ Voor 36% gewijzigd door Miglow op 24-06-2008 13:33 ]

• Rowan1337
Tja, mijn vraag haalt daar eigelijk niet uit te halen. De computer krijgt voldoende stroom.

[ Voor 14% gewijzigd door Rowan1337 op 24-06-2008 13:38 ]

• Rowan1337
Voeding is net 1 maand oud, en levert voldoende stroom (400watt).

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 22:23

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Rowan1337 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:30:
...Na nieuwe hardware te hebben gekocht...
Wat voor hardware? Het is een beetje raden nu allemaal :)

PSU is ook het eerste waar ik aan denk. Mobo zou een goede 2e zijn.
Rowan1337 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:39:
[...]

Voeding is net 1 maand oud, en levert voldoende stroom (400watt).
Hij kan misschien wel voldoende leveren, maar het is niet uitgesloten dat ie van het onweer een klap gehad heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Bastiaan op 24-06-2008 13:40 ]

• Rowan1337
Bastiaan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:40:
[...]

Wat voor hardware? Het is een beetje raden nu allemaal :)

PSU is ook het eerste waar ik aan denk. Mobo zou een goede 2e zijn.
[...]

Hij kan misschien wel voldoende leveren, maar het is niet uitgesloten dat ie van het onweer een klap gehad heeft.
Hardware is hierboven beschreven :)

Ik zal is een andere voeding testen..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De bliksem slaat in en je koopt nieuwe hardware zonder de voeding te vervangen ? De voeding is toch het eerste waar je aan denkt ?

De kans is zelfs aanwezig dat alleen de voeding kapot is en de rest van de hardware nog prima werkt. Hier zelf ook eens een PC gehad die niets meer deed na blikseminslag en na een nieuwe voeding er in gezet te hebben werkte alles weer perfect.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Rowan1337 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:38:
[...]

Tja, mijn vraag haalt daar eigelijk niet uit te halen. De computer krijgt voldoende stroom.
Onzin. Je moet gewoon alles daaruit even doorlopen en testen. Ik heb, net als de mensjes voor mij, ook het vermoeden dat het aan je voeding ligt (zeker na een blikseminslag). Als je dat onderdeel nu eens als eerste doorneemt en zoiezo even kijkt of een andere voeding helpt. Wij kunnen natuurlijk ook niet alles weten en jij blijkbaar ook niet, dus gewoon alles testen etc. ;)

Verder staan er geen antwoorden in, maar gewoon dingen die je kunt proberen om erachter te komen wat nu eigenlijk dwars ligt.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 13:17

buggienuk

lekker buggie

4pin stekker wel aangesloten? Welk merk voeding heb je? Start de pc eens zo kaal mogelijk (CPU, mobo, geheugen) op, hoor je piepjes?

Je kan dus genoeg proberen, wat ook echt allemaal in de opstart en hangen troubleshooter? staat. Niet lui zijn en het gewoon doorlezen, die FAQS zijn niet voor niks gemaakt.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• Rowan1337
Een nieuwe voeding gekocht, erin gezet en het enigste resultaat is dat de DVD schijven weer open gaan. Iemand nog ideeën?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:52
Beste Rowan1337,

Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.