Ik heb voor mijn vriendin vorige week een nieuwe camera uitgezocht, namelijk een Olympus MJU 840.
We hebben een beetje rondgekeken in de pricewatch waar we deze konden bestellen en daar is uitgekomen Digitalstreet.
Vriendin bestelt camera volgende dag en, na twee dagen hebben we een pakketje binnen.
Ik zit naast haar op de bank als ze de camera uitpakt en uit de doos haalt.
Vrij snel komen we erachter dat dit niet de 840 is, maar de 740.
Vriendin heeft op de website per ongeluk het verkeerde model besteld (ze hebben dezelfde prijs toevallig). We lachen er een beetje om en de camera gaat terug in de folie en terug in de doos.
Alles wordt netjes ingepakt en retour gestuurd naar digitalstreet.
Dezelfde avond tikt vriendin nog een mailtje dat ze de verkeerde camera besteld heeft en deze graag wil omwisselen.
Nu krijgt ze gister opeens dit mailtje:

Ja
dat zijn overduidelijke krassen inderdaad...
Alleen deze zijn niet door ons gemaakt. De camera is niet meer dan 5 minuten uit de verpakking geweest. En ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet opgelet of er krassen op zaten.
Wat nu? Ik heb uitgebreid met digitalstreet aan de lijn gehangen, maar dat komt uit op een welles nietes verhaal. Als we de krassen meteen opgemerkt hadden en daar een melding van hadden gedaan dan was het geen probleem geweest. Maar omdat we onze taak 'verzuimd' hebben om het toestel te controleren zijn we volgens digitalstreet nu de sigaar en hebben we geen poot om op te staan. Zij sturen de camera terug en daarmee is de zaak voor hen afgedaan.
Kunnen we nog iets beginnen of hebben we inderdaad gewoon pech?
EDIT:
Ik zit even in de EXIF informatie te kijken van bovenstaande foto's en het valt me op dat deze gemaakt zijn op zondag 22 juni. Misschien is het zoeken naar een speld in een hooiberg, maar sinds wanneer is de service afdeling van een camera bedrijf op zondag aan het werk?
We hebben een beetje rondgekeken in de pricewatch waar we deze konden bestellen en daar is uitgekomen Digitalstreet.
Vriendin bestelt camera volgende dag en, na twee dagen hebben we een pakketje binnen.
Ik zit naast haar op de bank als ze de camera uitpakt en uit de doos haalt.
Vrij snel komen we erachter dat dit niet de 840 is, maar de 740.
Vriendin heeft op de website per ongeluk het verkeerde model besteld (ze hebben dezelfde prijs toevallig). We lachen er een beetje om en de camera gaat terug in de folie en terug in de doos.
Alles wordt netjes ingepakt en retour gestuurd naar digitalstreet.
Dezelfde avond tikt vriendin nog een mailtje dat ze de verkeerde camera besteld heeft en deze graag wil omwisselen.
Nu krijgt ze gister opeens dit mailtje:
Met de volgende foto's bijgevoegd:Goedendag,
Uw camera is zojuist bij ons retour gekomen. Het LCD scherm van het toestel heeft echter krassen en kan daarom niet bij ons retour genomen worden. Bijgaande treft u foto's van het LCD scherm. Het is voor ons enkel mogelijk om een artikel retour te nemen als deze zich in de zelfde staat bevindt als dat het ook bij u afgeleverd is. Dit toestel kan op geen enkele wijze als een nieuw artikel verkocht worden en kan ook niet retour gezonden worden naar onze leverancier.
Wij zullen de camera weer netjes inpakken en naar u opsturen. Het toestel zal binnen enkele dagen bij u afgeleverd moeten worden.
Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.

Ja
Alleen deze zijn niet door ons gemaakt. De camera is niet meer dan 5 minuten uit de verpakking geweest. En ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet opgelet of er krassen op zaten.
Wat nu? Ik heb uitgebreid met digitalstreet aan de lijn gehangen, maar dat komt uit op een welles nietes verhaal. Als we de krassen meteen opgemerkt hadden en daar een melding van hadden gedaan dan was het geen probleem geweest. Maar omdat we onze taak 'verzuimd' hebben om het toestel te controleren zijn we volgens digitalstreet nu de sigaar en hebben we geen poot om op te staan. Zij sturen de camera terug en daarmee is de zaak voor hen afgedaan.
Kunnen we nog iets beginnen of hebben we inderdaad gewoon pech?
EDIT:
Ik zit even in de EXIF informatie te kijken van bovenstaande foto's en het valt me op dat deze gemaakt zijn op zondag 22 juni. Misschien is het zoeken naar een speld in een hooiberg, maar sinds wanneer is de service afdeling van een camera bedrijf op zondag aan het werk?
[ Voor 5% gewijzigd door Mark- op 24-06-2008 13:52 ]