Conflict webshop Digitalstreet.nl

Pagina: 1
Acties:

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 12:48
Ik heb voor mijn vriendin vorige week een nieuwe camera uitgezocht, namelijk een Olympus MJU 840.
We hebben een beetje rondgekeken in de pricewatch waar we deze konden bestellen en daar is uitgekomen Digitalstreet.

Vriendin bestelt camera volgende dag en, na twee dagen hebben we een pakketje binnen.
Ik zit naast haar op de bank als ze de camera uitpakt en uit de doos haalt.
Vrij snel komen we erachter dat dit niet de 840 is, maar de 740.
Vriendin heeft op de website per ongeluk het verkeerde model besteld (ze hebben dezelfde prijs toevallig). We lachen er een beetje om en de camera gaat terug in de folie en terug in de doos.
Alles wordt netjes ingepakt en retour gestuurd naar digitalstreet.
Dezelfde avond tikt vriendin nog een mailtje dat ze de verkeerde camera besteld heeft en deze graag wil omwisselen.

Nu krijgt ze gister opeens dit mailtje:
Goedendag,

Uw camera is zojuist bij ons retour gekomen. Het LCD scherm van het toestel heeft echter krassen en kan daarom niet bij ons retour genomen worden. Bijgaande treft u foto's van het LCD scherm. Het is voor ons enkel mogelijk om een artikel retour te nemen als deze zich in de zelfde staat bevindt als dat het ook bij u afgeleverd is. Dit toestel kan op geen enkele wijze als een nieuw artikel verkocht worden en kan ook niet retour gezonden worden naar onze leverancier.

Wij zullen de camera weer netjes inpakken en naar u opsturen. Het toestel zal binnen enkele dagen bij u afgeleverd moeten worden.

Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.
Met de volgende foto's bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/6355/dsc09660sn6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/9499/dsc09661br9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/1097/dsc09662tp8.jpg

Ja 8)7 dat zijn overduidelijke krassen inderdaad...
Alleen deze zijn niet door ons gemaakt. De camera is niet meer dan 5 minuten uit de verpakking geweest. En ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet opgelet of er krassen op zaten.

Wat nu? Ik heb uitgebreid met digitalstreet aan de lijn gehangen, maar dat komt uit op een welles nietes verhaal. Als we de krassen meteen opgemerkt hadden en daar een melding van hadden gedaan dan was het geen probleem geweest. Maar omdat we onze taak 'verzuimd' hebben om het toestel te controleren zijn we volgens digitalstreet nu de sigaar en hebben we geen poot om op te staan. Zij sturen de camera terug en daarmee is de zaak voor hen afgedaan.

Kunnen we nog iets beginnen of hebben we inderdaad gewoon pech? :(

EDIT:
Ik zit even in de EXIF informatie te kijken van bovenstaande foto's en het valt me op dat deze gemaakt zijn op zondag 22 juni. Misschien is het zoeken naar een speld in een hooiberg, maar sinds wanneer is de service afdeling van een camera bedrijf op zondag aan het werk? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Mark- op 24-06-2008 13:52 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik denk dat je helaas pech hebt.

Er is op geen manier te bewijzen dat de krassen er niet waren voordat je het opstuurde. Dikke kans dus dat ze er al opzate. Enige wat je dan kan doen is vragen om een model zonder krassen. Dat is het enige schappeelijke wat je er nog uit kan krijgen.

Bovenstaande baseerd enkel op gezond verstand, verder niet :P

Xbox Live ID:Notna8310

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gewoon ff polishen met speciaal middeltje en wederom retour sturen ;) Al betwijfel ik of ze dat nog slikken nu..

Heb niet de indruk dat digitalstreet mierenneukers zijn, ze staan goed bekend. Maar het is een webshop met hele kleine marges, dan kun je niet verwachten dat ze topservice leveren toch?

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 20:21
Zit er standaard geen beschermfolie over zulke schermpjes?

Misschien was hij al eens retour geweest als er bij jou al geen folietje overheen zat

Verwijderd

Het is jouw woord tegen het hunne. Het maakt niet uit welke stelling je betrekt, je zult altijd uitkomen op een welles-nietes-verhaal. Ook als je het gooit op 'retour onder het afkoelrecht uit de wet koop op afstand' zul je het verhaal van digitalstreet krijgen dat je het product beschadigd hebt geretourneerd. Either way, je krijgt geen geld terug, maar zit met deze camera in je maag.

Ik zou me er dus maar gewoon bij neerleggen dat je een fout hebt gemaakt. Je kunt wel proberen het zo schappelijk mogelijk met ze op te lossen, maar in beginsel hoeven zij je niet tegemoet te komen. Zij krijgen een beschadigde camera binnen en het is logisch dat ze dan niet zomaar akkoord gaan met een (gedeeltelijke) refund. Zij kunnen dit ding hooguit voor vijf tientjes verkopen ofzo.

Tip voor de volgende keer: stuur het product met extra verzekering tot vijfhonderd euro. Als hij dan kapot aankomt heb je tenminste verhaal op TNT, de keren dat ik heb moeten claimen onder die extra verzendgarantie deed men totaal niet moeilijk.

Dat die foto's op zondag zijn gemaakt is verder totaal irrelevant. Elke werknemer klust wel eens wat op zondag. Aan die vaststelling heb je niets.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je voor de verzending eerst foto´s had gemaakt van de camera alvorens hem op te sturen, dan kon je aantonen dat de krassen er bij jou thuis niet opzaten. In dat geval is een en ander nog mogelijk. Maar logischerwijs (ik zou namelijk ook niet foto´s van de camera hebben gemaakt) vergeet je dit en vertrouw je erop er samen uit te komen met de webshop waar je besteld hebt. Die houden de deur op afstand, wat logisch is. Wel heel zuur voor je, maar er zit dan niets anders op dan hem aan te bieden op marktplaats, er nog zoveel voor te krijgen als dat je uitgegeven hebt. En het verschil tussen aankoop - verkoop voor lief te nemen. Vervolgens de juiste camera kopen.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
aangezien digitalstreet een hele goedkope shop is en ze bij marktplaats vaak ver over de nieuwprijs heengaan bij een 2e handsproduct is dit misschien nog een best handige stap ook :P

enige wat je nog kunt proberen qua tegenstribbelen is misschien als er een beschermlaagje opzat of het ontbreken ervan toen het geleverd werd?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zou 'm marktplaatsen en van 't geld die andere kopen. In nieuwstaat kun je d'r ook best de nieuwprijs (of mischien iets minder als je 'm sneller wilt verkopen) voor krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Klopt. Desnoods koop je voor een paar euro zo'n flaconnetje displayvloeistof om die krassen wat minder c.q. niet meer zichtbaar te maken en je kunt er makkelijk een relatief hoog bedrag voor vangen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Komt het serienummer op de foto's overeen met dat van de camera die je in eerste instantie hebt ontvangen, of heb je dat niet geregistreerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:22:
Klopt. Desnoods koop je voor een paar euro zo'n flaconnetje displayvloeistof om die krassen wat minder c.q. niet meer zichtbaar te maken en je kunt er makkelijk een relatief hoog bedrag voor vangen.
Waarbij je dus een andere consument 'oplicht' en opzadeld met een nieuw product dat beschadigt blijkt te zijn _/-\o_

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:38:
[...]

Waarbij je dus een andere consument 'oplicht' en opzadeld met een nieuw product dat beschadigt blijkt te zijn _/-\o_
Want? Hij verkoopt het toch niet als nieuw? En als de krassen daamee weg zijn is het toch verder geen probleem?

Money for nothin' and your chicks for free

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 19:10

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:38:
[...]

Mja, maar als je hem als 2e hands aanbiedt in nieuwstaat voelt dat net wat anders dan "nieuw uit de doos". "Oplichten" is hier wat sterk denk ik.

* Wish klopt nog een keer op de F5 toets en is met ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Wish op 26-06-2008 09:52 ]

No drama

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CodeCaster schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:24:
Komt het serienummer op de foto's overeen met dat van de camera die je in eerste instantie hebt ontvangen, of heb je dat niet geregistreerd?
Dat lijkt me een heel goed punt om te controleren, even naar boven halen tussen het Marktplaats geneuzel :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1