• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 21:53
Ik zit op dit moment op mijn werk, en ben door de baas even op uitgestuurd om te onderzoeken of dit plan wel realiseerbaar is.

Er wordt hier gewerkt met een centrale server waar een bureau in rotterdam en in groningen mee verbonden zijn dmv VPN. Deze server draait een Exchange mail server (op dit moment kan ik even niet vertellen welke versie hiervoor gebruikt wordt). Maargoed, er komen hier dus regelmatig mailtjes binnen met een PDF bijlages en mijn baas wilt dat deze in aparte mapjes kunnen worden opgeslagen (met de mapnaam dan bijvoorbeeld het mail adres).
Dit omdat hij regelmatig iemand aan het werk moet zetten om dit handmatig allemaal te doen.

Is dit mogelijk dmv. een Exchange functionaliteit? Is dit uberhaupt mogelijk?
Ik weet dat dit best een magere topicstart is maar ik heb geen ervaring met Exchange servers en kon niet veel zinnigs vinden met de search. Alvast bedankt ;)

edit:
Of desnoods via Outlook zelf?

edit2:
Ik ben weer te snel geweest :')
Prima te doen met VBA!

[ Voor 5% gewijzigd door danslo op 24-06-2008 13:07 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je zou een server regel aan kunnen maken in Outlook waarmee je dan attachments naar een aparte mailbox stuurt

Zie hier hoe je die regel moet instellen.

Je zou ook eerst de regel kunnen laten checken op pdf bestanden en dan een scriptje maken die het pdf bestand kopieert naar een specifieke map

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 24-06-2008 14:35 ]