Side Band Addressing

Pagina: 1
Acties:

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:27

Garrett

Watercooler

Topicstarter
ok, deze vraag is al talloze keren gesteld neem ik aan, maar ik wil dus gewoon weten hoe ik dit ENABLE, het is namelijk wel supported, maar het staat nu DISABLED... :(:(

Ik heb een Elsa Erazor X2 (gef.1 DDR dus) en als het even kan wil ik niet de bios van die kaart flashen....
dus mijn vraag: KAN ik het ENABLEN??
alvast bedankt

I love watercooling

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Ga eens naar:

http://gathering.tweakers.net/forum/find

En tik eens in:

side band adressing

Zucht........

sigloos

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

Op dinsdag 20 februari 2001 00:24 schreef _mARCO_ het volgende:
Ga eens naar:

http://gathering.tweakers.net/forum/find

En tik eens in:

side band adressing

Zucht........
tussen 'side band adressing' nog een % zetten, anders kom je nergens.. :)

ohja, en antwoord op je vraag : download nvmax en zet in het programma'tje sidebandaddressing aan . :)

http://www.charnleys.co.uk/nvmax/

traktor scratch!

Verwijderd

Sidebanding AGP werkt in de meeste gevallen niet goed. Meestal hebben de moederborden een brakke sideband implementatie (versturen van data zonder extra bus cycles te gebruiken, soort van pipeline) zodat je foute textures krijgt of dat je game plotseling hangt wanneer je drivers gebruikt die daadwerkelijk sidebanding aanspreken.

Zou me maar niet druk maken om die SB ;)

Verwijderd

En blijf in vredes naam van de BIOS van je videokaart af, want die heeft er niks mee te maken :D

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:27

Garrett

Watercooler

Topicstarter
*zucht* :(:(:(
Search had ik dus al geprobeerd alleen leverde NIET het gewenste resultaat op :r:r
Met Nvmax kan ik het aanvinken maar dan staat het dus nog steeds niet enabled, dat "lijkt" alleen maar zo...
en het heeft zeer zeker WEL met de bios van m'n videokaart te maken, vriend van me heeft zijn Geforce2 GTS geflashed en WEL sba nu...
dus wie volgt met wel een bruikbare tip???

I love watercooling

Verwijderd

Kijk hier maar ff, onder biosmodifications...
http://www.m3dzone.com/zoiah/
Lijkt erop dat je je bios wel opnieuw moet flashen om sidebanding te enablen. Benodigde scriptfiles kun je ook op deze site vinden.
Is overigens de 'oude mirror' van zoiah.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

zeker zeer wel dat sba het doet onder nvmax want ik heb mijn bios nl ook geflesjt... alleen als ik sba aan zet, is het na een uur al een crach... (lockup)./ :( . Dus, nee, bij mij werkt ie niet zo goed.. (a7v + w2k).

traktor scratch!

Verwijderd

Dat vind ik heel vreemd dat je er een bios flash voor nodig hebt, omdat het puur een videodriver kwestie is en een moederbord funktie. Misschien omdat het niet goed werkt is het uit het bios gelaten, maar het staat wel op de NV spec list dus zou het toegankelijk moeten zijn :?

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Je kunt sideband adressing enablen of disablen met het progje of tooltje POWERSTRIP.
Zoek en gij zult vinden.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Ik zou er niet aan beginnen.
Mijn kaart (GF1 DDR) werd er niet sneller op, maar wel veel instabieler...
Dan oc ik het geheugen liever met 5 MHz extra, dat levert meer op en minder problemen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Soms is het te enablen met Powerstrip, NVmax of een regtweak als .. het bios van de videokaart dit toelaat anders moet je de bios van je videokaart flashen, Asus had er een sba bios voor voor de V6600. Elsa heeft er ook een bios voor voor de gforce Gladiac II GTS. Met beide kaarten heb ik dat gedaan het leverde bijv. +/- 250 3Dmark punten extra op en beide kaarten heb ik stabiel.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1