Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Keystore password vergeten, signen niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-10 23:41
Ik heb verleden week even een snelle test gedaan om een certificaat te maken om daarmee een JAR file te signen. Nu wil ik daadwerkelijk een echt certificaat maken en deze aan de JAR file vastmaken, echter heb ik toen een password ingevoerd dat ik niet meer weet. Het gaat hierbij voor zover ik begrijp om het hoofd keystore password.

Is er een manier om deze keystore compleet te resetten? Want nu kan ik zonder dit password niets op dit vlak uitvoeren.

edit:
Er zou een standaard locatie zijn voor de .keystore file. De locatie zou zijn:
C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Sun\Java\Deployment\security

Helaas bestaat er geen SUN folder binnen application data en de .keystore file is met de zoekfunctie niet te vinden. Ik moet dus op de 1 of andere manier achterhalen waar die file staat.

[ Voor 28% gewijzigd door morpheus op 24-06-2008 12:31 ]

3kwp pvoutput

Verwijderd

Je kunt toch gewoon een nieuwe keystore maken?
Handige link met uitleg over hoe je een jar moet signen: http://www.javapedia.nl/javapedia/display/specs/JavaWebStart

• morpheus
De uitleg die ik eerder gebruikte, gebruikte blijkbaar een default keystore?

Nu ben ik iemand die het liefst niet iedere 3 weken een extra keystore toevoegd omdat de vorige niet meer toegankelijk is om wat voor reden dan ook (opschrijven van je password is ook een idee natuurlijk ;)). Ik vroeg mij dus af of dit mogelijk is. Er zal toch een bestand moeten zijn dat deze keys bevat. Alleen lijkt de info die ik daarover kan vinden mij niet eenduidig dat pad en filenaam te geven die ik terugvind op mijn computer.

3kwp pvoutput

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
keystores hebben meestal een .jks extentie.. misschien dat dat je zoektocht bevorderd ;)

En een goed geheugen helt mogelijk bij het onthouden van je passwords ;)

iRacing Profiel

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 11:45
keystores worden meestal bijgehouden in de map vanwaaruit je ze aanmaakt. Vaak dus de lib-map van de Java installatie.

Read the code, write the code, be the code!

• morpheus
Een nieuwe keystore is aangemaakt als file, zonder filextensie met als naam welke ik opgaf voor de -keystore

Op het gehele systeem is verder geen .jks file te vinden. Ook kan ik geen bestand vinden dat te maken zou hebben met de "default" keystore, gezocht op data van creatie.

Huidige situatie is nu dat als ik niet expliciet de -keystore opgeef, dat het de default pakt waarvan ik het password dus kwijt ben. het lijkt mij echter dat keytool ergens een configuratie zou moeten inlezen waar het de default keystore opslaat?

3kwp pvoutput

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 11:45
Als je bij het signen nou eens gewoon de keystore expliciet aangeeft? Probleem opgelost!

Read the code, write the code, be the code!

Verwijderd

Ik betwijfel of je het wachtwoord van je keystore zou kunnen resetten. Zou mij een beetje overkomen als een security-leak. Mijn keystore staat op mijn usb-stick en die moet niet gereset kunnen worden (nouja, hij staat op een encrypted usb-stick in een hidden container ergens, maar toch :P ).

Een keystore kan immers net zo goed bij verisign aangemeld zijn als zijnde secure.

Waar jou keystore staat? Geen idee, waarschijnlijk ergens in je java/bin-folder. Loop alle files daar eens af :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 15:33 ]

• morpheus
wackmaniac schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:58:
Als je bij het signen nou eens gewoon de keystore expliciet aangeeft? Probleem opgelost!
Zoals ik aangaf, heb ik dat ondertussen gedaan. Daarmee heb ik daadwerkelijk een keystore en certificaat die ik kan bewaren.

Waar het mij omging is dat er blijkbaar een standaard keystore ergens opgeslagen wordt welke nu onbruikbaar is doordat het wachtwoord ervan kwijt is. Misschien ben ik een mierenneuker, maar ik zie graag een manier om dit op te lossen. Al laat ik het nu voor het is.

3kwp pvoutput

Verwijderd

Alle JDK's/JRE's van je PC afknikkeren en opnieuw downloaden?
'tis maar Java, het is niet dat er ergens nog dingen in je register of de windowsmap gebeuren.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 15:54 ]

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je al het 'default' password 'changeit' geprobeerd?
Pagina: 1