Toon posts:

Linksys WRT150N achter KPN Experiabox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...
Ik plaats dit topic omdat ik met zekerheid moet weten dat het werkt als ik er klaar mee ben.
't is namelijk voor m'n schoonouders die een werkende internet verbinding hebben maar die IK ;) sterker beweer te krijgen, zodat ze ook op de bovenverdieping en in de tuin internet hebben.

Een oplossing hiervoor zou zijn (gelezen uit verscheidene topics) een router er achter planten.
Nu heb ik nog een Linksys WRT150N liggen die ik hiervoor kan gebruiken.

Ik ben dus van plan als volgt te werk te gaan... (trouwens gejat uit andere topics)

• van beide de DHCP aan laten staan
• De Linksys internet poort sluit je aan op een poort van de Experiabox en alles werkt weer al vanouds.
• Maar....... als je bijzondere zaken als Limewire, andere P2P applicaties of internetspelletjes wilt gaan doen is ook dit niet afdoende. Dat heeft weer te maken met die ellendige Experia"horror"box die je hebt gekregen.
• Dan zul je twee dingen moeten doen.
1) Zet de Linksys handmatig op een IP boven de 200 (bijv 192.168.2.250 / 255.255.255.0) met als default gateway en DNS server 192.168.2.1
2) Zet dit IP nr op de Experiabox als Expost host, zodat je Linksys zonder de extreme beveiliging op Internet zit.

Vragen die ik hier nu nog bij heb zijn...
• Hoef ik op geen van beide de WLAN uit te schakelen?
• Heeft iemand deze combinatie werkend?
• heeft iemand hier toevallig ergens een guide voor liggen?

Ik hoop iig dat dit gaat lukken :P

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hoeft niet per se de WLAN uit te schakelen van de Experiabox, maar dat is wel waar je die router voor hebt natuurlijk. Je wilt het bereik vergroten. Dan schakel je de WLAN van de Experiabox uit. Al was het alleen maar om verwarring te voorkomen.

Verder is het probleem te reduceren als: 'router achter router'. Misschien een dooddoener, maar daar staat de search vol van: [search=router achter router]. Ik heb er zelf geen ervaring mee icm de Experiabox, maar dat zou geen problemen moeten opleveren voor zover ik weet. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 12:42
hi

Zet dhcp uit op de linksys en zorg dat hij in de zelfde ip range zit als de experiabox dan geeft de experia box de ip's uit en heb je niet het probleem met router achter router
zorg wel dat je de ethernetkabel dan niet in de wanpoort van de linksys plugt maar in de een van de vier poorten die bij elkaar zit

Gr
NBN

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp iig!
Mocht nog iemand een tip hebben of mocht t niet lukken... zien we t hier verschijnen!

Verwijderd

nbnmaster schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:00:
hi

Zet dhcp uit op de linksys en zorg dat hij in de zelfde ip range zit als de experiabox dan geeft de experia box de ip's uit en heb je niet het probleem met router achter router
zorg wel dat je de ethernetkabel dan niet in de wanpoort van de linksys plugt maar in de een van de vier poorten die bij elkaar zit

Gr
NBN
Weet dan wel dat de IPS Firewall van de Linksys niet werkt

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:40
Ik ben dan ook even zo vrij om een linkje te posten naar een topiqueje van mij, waar normaal alles duidelijk staat uitgelegd:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Accesspoint

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 11-07-2008 13:49 ]

Pagina: 1