Linksys Wrt54G door proxy

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik zit op een netwerk te werken waar ik geen rechten of aanpassingen kan doen. Het enigste waar ik overbeschik is een netwerkpoortje met internet.

Dit internet kan ik alleen maar bereiken door in IE een proxy adres aan te geven 10.26.2.200:8080 en dan werkt het.

Nu wil ik aan dit internet poortje een Linksys wrt54g hangen om wireless te kunnen werken. Als ik nu met kabel de router benader kan ik netjes in het controle panel komen, ik zie ook bij WAN dat hij keurig netjes aan het netwerk verbonden is, maar internetten kan ik niet. Niet met de Proxy aan in IE en ook niet met de Proxy uit.

Moet ik in de linksys nog een proxy instellen? en zo ja waar? Ik heb de laatste firmware er al op staan (v5)

I reject your reality and substitute my own!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:38
Waarom vraag je niet gewoon aan de systeem beheerder waarom je geen wireless mag hebben? Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als jij gewoon even een wireless ergens in hangt.

Overigens gaat het zo nooit werken, een proxy is iets anders als een router.. Er zijn mogelijkheden maar die mag je zelf uitzoeken in samenwerking met je systeembeheerder.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Archie_T schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:42:
Waarom vraag je niet gewoon aan de systeem beheerder waarom je geen wireless mag hebben? Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als jij gewoon even een wireless ergens in hangt.

Overigens gaat het zo nooit werken, een proxy is iets anders als een router.. Er zijn mogelijkheden maar die mag je zelf uitzoeken in samenwerking met je systeembeheerder.
Ik snap je reactie niet helemaal. Het is niet zo dat ik iets illegaals aan het doen ben. Alleen systeembeheer wil geen support leveren! vandaar! De vraag naar mogelijkheden is toch juist de doel van dit forum?!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mkanon schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Ik snap je reactie niet helemaal. Het is niet zo dat ik iets illegaals aan het doen ben. Alleen systeembeheer wil geen support leveren! vandaar! De vraag naar mogelijkheden is toch juist de doel van dit forum?! Ik zit op een netwerk te werken waar ik geen rechten of aanpassingen kan doen.
Nee, GoT is niet bedoeld om netwerkbeveiligingen te omzeilen of om aanpassinge nte doen op een plek waar, zoals je zelf zegt, geen rechten hebt.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:32:
[...]

Nee, GoT is niet bedoeld om netwerkbeveiligingen te omzeilen of om aanpassinge nte doen op een plek waar, zoals je zelf zegt, geen rechten hebt.
Ik omzeil toch ook niets? en heb toch ook geen rechten nodig? Ik wil alleen weten hoe ik de proxy in de router aangeef....Als ik de vraag anders geformuleerd had...hadden jullie me wel kunnen helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door mkanon op 24-06-2008 12:39 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:38
mkanon schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:38:
[...]

Ik omzeil toch ook niets? en heb toch ook geen rechten nodig? Ik wil alleen weten hoe ik de proxy in de router aangeef....Als ik de vraag anders geformuleerd had...hadden jullie me wel kunnen helpen?
Nee we kunnen je niet helpen aangezien het onmogelijk is. Een router is nou eenmaal iets anders dan een proxy.
Er zijn wel mogelijkheden om het hele netwerk wireless aan te bieden en zo de proxy bereikbaar te maken, maar dat wil je dus niet aangezien dat zeker de security van je netwerk in gevaar brengt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Ik wil alleen weten hoe ik de proxy in de router aangeef
simpel: niet
Die vul je in in je browser, zoals je nu ook hebt.

Wat het betreft van het niet werken van internet betreft..
zorg ervoor dat je de wan poort aan die werkende internet poort hangt.
Zeker weten dat je dit hebt gedaan, kijk dan of het vast inkloppen in de router van de dns server gateway je probleem oplost.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-06-2008 23:14 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jawel, je omzeilt het feit dat de systeembeheerder geen WLAN wil, en op bedrijven/scholen is dat heel goed te begrijpen. Als het niet je eigen netwerk is: afblijven. Dat jij wireless wil werken is begrijpelijk maar niet relevant, neem dan een Telecomprovider-wireless abonnement :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1