Toon posts:

Automatisch script in Unix over ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste got's,

Ik ben bezig met een telefooncentrale met behulp van het softwarepakket TrixBox (gebaseerd op Asterisk). Dit werkt allemaal zonder problemen. Nu is mijn doel om een 2e TrixBox server naast de 1e te zetten en alle .conf bestanden van server 1 naar server 2 te kopieren. Indien server 1 uitvalt is server 2 direct up-to-date.

Mijn bedoeling was een script.sh schrijven en deze d.m.v. crontab en deze elke 10 minuten te laten synchroniseren van server 1 naar een ftp server. 2 minuten daarna server 2 laten synchroniseren met de ftp server waardoor deze up-to-date is.

Ik kan via de terminal van de server (unix) verbinding maken door ftp://ip-adres
Daarna moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Is er een mogelijkheid om het gebruikersnaam en wachtwoord direct in het ftp adres te zetten zoals bij windows.

VB: ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ip-adres

Als iemand een betere oplossing heeft dan zijn tips welkom.
Voordat iemand vraagt of ik zelf al gezocht hebt, dan is het ja want we zijn met 3 man al ruim 3 uur bezig met veel gezoek op internet.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Een beter idee? gebruik scp!
dan kun je met keys werken en hoef je helemaal niet met wachtwoorden te kl#ten. (en je ww gaat ook nog eens niet gratis over het net)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
waarom gebruik je FTP en niet gewoon scp?

edit:

Doh! Net te laat...

[ Voor 32% gewijzigd door Mishmash op 24-06-2008 11:01 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
Voor dit soort dingen is rsync uitgevonden (evt. over ssh).

[ Voor 15% gewijzigd door Arnout op 24-06-2008 11:02 ]