Toon posts:

323

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik kan me heel goed voorstellen dat mensen mij nu een zeur gaan vinden. maar ik vraag het toch nog een keer omdat ik helemala niet helemaal. volg. het gaat weer om ip_masq_h323 allen ik kan niet doen wat overal staat! :

To build the module:
-Put the file ip_masq_h323.c in the directory /usr/src/linux/net/ipv4
-Edit the file /usr/src/linux/net/ipv4/Makefile
-Modify the lne to look like this:
M_OBJS += ip_masq_ftp.o ip_masq_irc.o ip_masq_raudio.o
ip_masq_quake.o ip_masq_h323.o
-Be sure to have enabled the module support in the kernel.
-Issue make modules modules_install from /usr/src/lnux
-Now try to insmod ip_masq_h323 debug=1 and look the log file
/var/log/messages
-If you don't want to see log messages try insmod ip_masq_h323

zou het graag willen doen allen :

Put the file ip_masq_h323.c in the directory /usr/src/linux/net/ipv4

IK HEB GEEN DIR /usr/src/linux/netipv4 :(
ik gebruik debian2.2
ehh. word gek hier. naja zeg het maar als ik irritnt begin te worden
(en niet zeggen dat ik het niet geprobeerd
heb)

of weet iemand een ander videoconferencing programma dat WEL(makkelijker) werkt achter een linux router.. naja. alvast bedankt

Verwijderd

Je bent geen zeur hoor :), je moet alleen niet een nieuw topic gaan openen over een onderwerp dat je in een ander topic al na 2 postings aansnijdt.

Zo te zien heb je dus de kernel-source niet geinstalleerd staan. Die is toch wel een beetje onmisbaar voor het installeren van een nieuwe kernel of het opnieuw compileren ervan. Misschien een goed moment om meteen de source van de laatste kernel neer te halen, aangezien je hem voor die module toch opnieuw moet gaan compileren.

Verwijderd

Topicstarter
eh. ja wil ik allemala best doen allen hoe :)

Verwijderd

Hij kan beter niet de nieuwste kernel (2.4.x) halen wel? Die werkt toch met weer hele andere masquerading & ipchains dingen als in 2.2.x of ben ik verkeerd ingelicht?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05
2.4 kan met backwards compatible ipchains gebruikt worden, is een optie voor in de config. Heb zelf nog niet geprobeerd ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
apt-get install kernel-source-ja_favo_versienummer. Of start ff dselect :r als je zo geen bestaand nummer kunt bedenken. Je kunt ze ook van ftp.mirror.nl halen.

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 01:30 schreef sproggle het volgende:
Hij kan beter niet de nieuwste kernel (2.4.x) halen wel? Die werkt toch met weer hele andere masquerading & ipchains dingen als in 2.2.x of ben ik verkeerd ingelicht?
Inderdaad. Ook al zit er een backwards compatible mode bij; die moet je wel expliciet aanzetten in de kernel. Is niet iets voor newbies (no offence) lijkt me. Overigens is ipfilter dan volledig compatible met ipchains. (gebruikt zelfs gewoon dezelfde naam).

Ik zou dan ook een 2.2.X kernel pakken als ik jou was. Of je moet met iptables uit 2.4 aan dde slag willen gaan:9

Verwijderd

hallo, bedankt voor het lezen van dit bericht.
ik heb ook problemen met Debian 2.2 en de ip_masq_h323.o module. allen bij mij is het anders.

Ik heb ergens die module gevonden op internet en als ik hem probeer te laden krijg ik te zien dat ie gecompiled is voor kernel 2.2.16.
nu heb ik ook de source gevonden en gedownload. allen ik weet niet hoe ik die moet compilen. heeft iemand mischien een antword?
Pagina: 1