Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een leuk ideetje

Pagina: 1
Acties:
  • 1.290 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar gelijk me idee vertellen en dat is als volg:

Ik wil een nieuwe LCD TV gaan kopen maar omdat die aardig duur zijn en een pc beeldscherm niet zo duur is, wil ik dus een pc beeldscherm gaan kopen en deze gebruiken om tv te kijken. Maar volgens mij heb ik dan gelijk wel een aantal problemenen. En dat zijn de volgende:
1. Kan ik de KPN digitenne gewoon aansluiten op die nieuwe monitor?
2. En kan ik de pc monitor ook gelijk als 2de beeldscherm aan me pc aansluiten. Waardoor ik deze monitor ook gelijk kan gebruiker om er mee te gamen. Ik heb nog een 2de aansluiting op me videokaart (DVI)

Zo ja, wat moet ik er an bijvoorbeeld nog voor kopen? En waar moet me beeldscherm aan voldoen bijv. aansluiting..?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je je beeldscherm wilt gebruiken om tv gebruiken heb je er een computer bij nodig met een tv kaart. Daarmee kan je de tv kabel in de computer prikken en tv kijken of je beeldscherm. Alleen de kwaliteit is vaak wel stukken minder.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27

Wish

ingwell

PC Monitoren hebben over het algemeen geen COAX aansluitingen (zoals van de kabel en Digitenne)

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb je met Digitenne dan ook een tv kaart nodig? omdat het namelijk al digitaal is. En een tv kaart alleen een kabel aansluiting heeft. En dat is juist misschien het probleem wij hebben thuis geen kabel meer. Anders had ik er wel even een tv kaart bijgezet

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Een monitor heeft geen tuner en snapt dus niets van een TV signaal.
Daar zul je dus een een pc voor nodig hebben met TV-kaart oid.

Wordt dat te duur? Dan zou ik gewoon een tv neerzetten.

[ Voor 88% gewijzigd door Bart© op 24-06-2008 11:20 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:19:
Maar heb je met Digitenne dan ook een tv kaart nodig? omdat het namelijk al digitaal is. En een tv kaart alleen een kabel aansluiting heeft. En dat is juist misschien het probleem wij hebben thuis geen kabel meer. Anders had ik er wel even een tv kaart bijgezet
Je hebt een decoder nodig. Digitenne verstuurd geen VGA signalen door de lucht...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
En als je het nou om zou draaien...?, Dus dat je een LCD TV als TV en PC monitor gebruikt...?

Of zit je dan ook weer met nadelen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
danmaarniet schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:17:
PC Monitoren hebben over het algemeen geen COAX aansluitingen (zoals van de kabel en Digitenne)
HIe bedoel je dit dan? Er bestaan namelijk wel van die scart naar DVI aansluiting dingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:28:
Ik wil een nieuwe LCD TV gaan kopen maar omdat die aardig duur zijn en een pc beeldscherm niet zo duur is, wil ik dus een pc beeldscherm gaan kopen en deze gebruiken om tv te kijken.
Hoe groot wil je je 'tv' ? Als je aan 32" of meer had gedacht, denk ik toch wel dat je veel beter af bent met een gewone LCD (500-600 euro), dan met een pc screen + aansluitingen + pc enzovoort.
Ik denk dat dit slechts 'voordeliger' uitkomt als je kijkt in de schermen tot zo'n 24-26 inch..

edit: @hieronder, jup, dacht ik ook :) was gewoon ff te lui om links te zoeken :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 11:26 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ehm, een 26 of 30" monitor (voor PC) is doorgaans duurder dan een 28 of 32" LCD TV...
Monitor:
386 euro: pricewatch: Belinea o.display 3_26" wide
1286 euro: pricewatch: LG W3000H
LCD TV:
472 euro: pricewatch: LG 32LG3000

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:21:
[...]

HIe bedoel je dit dan? Er bestaan namelijk wel van die scart naar DVI aansluiting dingen.
Als jij een KPN digitenne ontvanger hebt met SCART aansluiting en je koopt een TFT monitor met een DVI-I aansluiting en daarbij een verloop van scart naar DVI-I dan heb je kans dat het gewoon werkt. Of het daadwerkelijk werkt, hang af van de TFT monitor.
Er zijn ook TFT monitoren die naast DVI connectoren ook gewoon RGB connectoren hebben zitten, neem daarvan een verloop naar scart en dat werkt ook.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
RGB kan natuurlijk ook. Maar heb je geen video kaart nodig voor de opbouw voor je monitor? (Ik zelf ben niet echt heel slim met computers) daarom vraag ik het even.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Koop nou maar een LCD TV want dat is dus zoals gezegd goedkoper. En daar kan meestal gewoon VGA in, dus DVI naar VGA omzettertje erbij en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met een LCD TV dan ook gewoon gamen? via je pc?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb eens vluchtig gekeken, maar ik zie niet direct TV's onder de 8 of 6 ms voorbij komen, áls die specificatie al gemeld staat. Ik verwacht dus wel dat dat iets is dat per TV kan verschillen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
  • TV's, monitoren en TV-providers (digitenne) horen geen van allen thuis in Overige Hardware - het is hier geen dumpbak :o
  • waar dan ook op GoT is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Je wilt weten of zaken op elkaar aan te sluiten zijn? Begin dan met opzoeken welke uitgangen de ene apparaat heeft (Digitenne decoder, jouw PC) en welke protocollen daarover gaan, en dan kijken welke ingangen je andere apparaat (TV, monitor) en of die 1-op-1 aan te sluiten zijn danwel via verloopstuk, of dat het niet kan zonder zware converter logic
Beetje meer inzet en inleeswerk gewenst. Ga eens in de relevante subfora (VB, LPPR) de FAQs en topics hierover lezen. Je bent echt niet de eerste die op dit idee komt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.