Ik zit met het volgende: een klant van me had aanvankelijk geen enkel probleem met het openen van de op mijn Apple aangemaakte pdf's en nu ineens wel. Ik stuur ze gewoon toe per mail en zij zit volgens mij gewoon in een omgeving met Exchange en MS Outlook.
Ik heb mezelf de bestanden ook even toegestuurd en als ik ze binnen krijg via Exchange/Outlook (2003) dan krijg ik inderdaad de volgende foutmeldingen in Adobe Reader (7.0.9):
Het raarste komt nog: als ik exact dezelfde bestanden naar een andere e-mailaccount stuur en ze hier binnenhaal via een webmail-client, dan heeft Adobe Reader geen enkel probleem en worden de PDF's precies zo weergegeven als op mijn Mac.
Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Het lijkt mij een Exchange- of Outlook-probleem, maar waarom zouden die in mijn PDF's gaan zitten rotzooien?
Ik heb mezelf de bestanden ook even toegestuurd en als ik ze binnen krijg via Exchange/Outlook (2003) dan krijg ik inderdaad de volgende foutmeldingen in Adobe Reader (7.0.9):
- Er is een onbekende token '72Tm' gevonden.
- Kan het ingeslorten font 'DWIQID+CenturyGothic' niet uitnemen. Sommige tekens worden mogelijk niet goed weergegeven of worden niet goed afgedrukt.
- Ongeldige bewerking 'm' in een tekstobject.
- Er is een schermtekenfout opgetreden, waarschijnlijk wegens onvoldoende geheugen.
- Ongeldige bewerking 'm' in een tekstobject.
Het raarste komt nog: als ik exact dezelfde bestanden naar een andere e-mailaccount stuur en ze hier binnenhaal via een webmail-client, dan heeft Adobe Reader geen enkel probleem en worden de PDF's precies zo weergegeven als op mijn Mac.
Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Het lijkt mij een Exchange- of Outlook-probleem, maar waarom zouden die in mijn PDF's gaan zitten rotzooien?