Ik ben totaal geen ster op het gebied van scripting in html,javascript,xml of website design in het algemeen.
Ik heb een simpele form in xml met :
Nu krijg ik hier erg veel spam op binnen.
Omdat ik liever geen gebruik maak van CAPTCHA of andere image verifcation software (irritant!) bedacht ik me dat ik het telefoonnummer veld graag van een check wou voorzien.
Ongeveer 75 % van de spam berichten komen ana met random characters in alle velden. Indien ik dus de gebruiker zou verplichten om een telefoon nummer als volgt in te vullen : 024-6771540 (of iets in die trend) dan zou ik al een hoop minder spam krijgen.
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is met xml? Ik kon alleen javascript opties vinden, of gewoon het object required maar dan verplicht ik de gebruiker om het in te vullen.. ik wil dus meer..
Kan iemand mij in de goede richting sturen? Wellicht de juiste keywords en of het uberhaupt wel kan met de huidige code? of moet ik hier voor alles aanpassen?
Ik heb een simpele form in xml met :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <form action="(asp)/sendform.asp" caption="Antwoordformulier partnerprogramma" form-e-mail="sales@bedrijf.nl" follow-up="contact">
<hr/>
<input type="text" maxlength="30" name="Name" caption="Naam"/>
<input type="text" maxlength="25" name="Function" caption="Functie"/>
<input type="text" maxlength="30" name="Company" caption="Bedrijf"/>
<input type="text" maxlength="15" name="PhoneNumber" caption="Telefoonnummer"/>
<input type="text" maxlength="30" name="e-mail" caption="E-mail adres"/>
<hr/>
<label caption="Uw belangstelling gaat uit naar:"/>
<input type="checkbox" name="checkAlgemeen" caption="Algemeen"/>
<input type="checkbox" name="checkProduct1" caption="Product1.Web"/>
<input type="checkbox" name="checkProduct2" caption="Product2"/>
<!-- <input type="checkbox" name="checkBugTracker" caption="BugTracker"/> -->
<hr/>
<!-- <textarea name="comment" caption="Eventuele opmerkingen" rows="4" cols="40"/> --> |
Nu krijg ik hier erg veel spam op binnen.
Omdat ik liever geen gebruik maak van CAPTCHA of andere image verifcation software (irritant!) bedacht ik me dat ik het telefoonnummer veld graag van een check wou voorzien.
Ongeveer 75 % van de spam berichten komen ana met random characters in alle velden. Indien ik dus de gebruiker zou verplichten om een telefoon nummer als volgt in te vullen : 024-6771540 (of iets in die trend) dan zou ik al een hoop minder spam krijgen.
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is met xml? Ik kon alleen javascript opties vinden, of gewoon het object required maar dan verplicht ik de gebruiker om het in te vullen.. ik wil dus meer..
Kan iemand mij in de goede richting sturen? Wellicht de juiste keywords en of het uberhaupt wel kan met de huidige code? of moet ik hier voor alles aanpassen?
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 24-06-2008 09:45 ]